TWB.3

1.8K 187 1
                                    

Di kelas..

Hari ni kelas 5-2 takde cikgu sebab cikgu dorang ada meeting..So suasana di dalam kelas sangat bising..

"Woii!!bising lah korang..senyap sikit tak boleh ke??aku nak tidur pun tak senang.."marah Hyemi apabila tidurnya terganggu..

Hyemi kembali duduk dan meletakkan kepalanya di atas meja semula apabila kelas menjadi senyap..

"Ni sekolah bukan rumah..kalau nak tidur balik rumah sana.."kedengaran suara  namja dari belakang..Hyemi yang tidak puas hati terus memandang ke belakang semula dan bangun..

"Yah!!!kau budak air memang tak reti bahasa ke??kalau aku suruh senyap tu senyap je lahh.."kemarahan Hyemi memuncak dia terus mencapai pen yang berada di atas mejanya dan membaling tepat kearah Mark..

"Arhhh!!Appo!!!yah sakit lah.."marah Mark..pelajar yang lain ketawa apabila pen tu tepat² terkena di dahi Mark..

"Padan muka kau.."kata Hyemi lalu keluar kelas dan menuju ke tandas..

"Mark dahi kau merah lah..kuat gila minah tu baling.."kata Jackson dan disertakan dengan ketawa..

"Yeoja gila.."kata Mark geram sambil memegang dahinya..

"Yeoja gila tu juga yang kau minat kan..punya lah banyak yeoja kat sekolah ni yang cantik dia juga yang kau pilih kan.."balas Jackson..

"Betul juga kan..lupa pulak yang aku ni minat kat dia..tapi sebab perangai dia lah yang buatkan aku tergilakan dia.."kata Mark dan membuatkan Jackson menggaru kepalanya yang tidak gatal..

"Aku nak cari yeoja gila tu jap.."sambung Mark lalu keluar kelas mencari Hyemi..

********

Hyemi pov..

Keluar sahaja dari kelas aku terus pergi ke tandas untuk membasuh muka..Agak geram juga bila mamat air tu kacau tidur aku..takpe yang penting kau dah balas..

Selepas basuh muka..aku terus menuju ke kantin untuk makan walaupun waktu rehat belum lagi tiba..masa nak gi kantin tu aku melihat seseorang yang sangat aku benci tengah berdiri di laluan menuju ke kantin..Nak tak nak kenalah pergi juga sebab aku dah lapar gila dah ni..

End pov..

"Hye.."sapa namja tu dengan lembut dan menghalang laluan Hyemi..

"Tepi lah..."kata Hyemi lalu menolak namja ke tepi..baru selangkah Hyemi nak berjalan lengannya sudah pun di tarik dengan kuat dan membuatkan Hyemi mengadu kesakitan..

"Apa ni??lepas lah rimas lah.."kata Hyemi lagi dan mencuba untuk melepaskan tangannya dari namja tu tetapi gagal kerana namja tu mengenggam lengan Hyemi kuat..

"Makin sombong kau sekarang ni kan dan makin cantik pula..menyesal aku putuskan kau.."kata namja tu sambil memegang dagu Hyemi..

Hyemi terus menolak tangan namja tu dari terus memegang dagunya.."apa sentuh² ni... apa??menyesal??kenapa yeoja chingu kau yang sekarang ni tak cantik ke??tak kaya ke??please lah Kevin kalau yeoja chingu kau tahu perangai kau yang sebenar mesti kau dah lama dah kau diputus kan.."kata Hyemi dan memandang tepat ke anak mata Kevin..

"Betul memang aku menyesal putuskan kau..sebab yeoja chingu aku yang sekarang ni tak cukup kaya macam kau..apa kata kita getback..."kata Kevin..

Hyemi melepaskan tangannya dari Kevin dan mengurut tanganya kerana sakit..."getback dengan namja yang kaki kikis ni??hrmm sorry lah..aku takkan terima namja macam kau ni.."kata Hyemi..

Kevin terus merapatkan dirinya kearah Hyemi dan membuatkan Hyemi mengundur kebelakang sehinggalah badannya menyentuh dinding..

"Apa kau nak buat ni hah??"tanya Hyemi dan menolak Kevin..Kevin hanya mengundur kebelakang sedikit dan kehadapan semula mendekati Hyemi...

"Woi!!!apa kau nak buat dekat dia hah??"sergah Mark apabila melihat Kevin ingin mencium Hyemi..Mark terus menolak Kevin dan menarik tangan Hyemi supaya berdiri di belakangnya..

"Hahaha!!oii!!budak air..kau nak tunjuk hero apa sekarang ni??kalau nak meh lah sini kita fight.."kata Kevin berlagak..

"Bukan nak tunjuk hero or nak gaduh..tapi benda yang kau buat ni dah melampau..dia bukan hak kau untuk kau sentuh sesuka hati.."balas Mark selamba..

"Kau siapa nak ajar² aku??ingat kau tu cuma budak air..anak orang miskin.."kata Kevin dan membuatkan Hyemi tidak boleh duduk diam manakala Mark hanya diam kerana sudah terbiasa di ejek oleh rakan sekolahnya..

"Walaupun dia miskin tapi dia tak pernah kikis duit orang tak macam kau dah tahu diri tu tak berkemampuan sibuk nak pakai barang yang berjinama.."kata Hyemi geram..Dengan tiba² tangan Kevin naik untuk menampar Hyemi tetapi di halang oleh Mark..

"Kan aku dah cakap kat kau..yang kau tak layak untuk sentuh dia..apa??kau ingat kau ni appa dia suka² nak tampar dia.."kata Mark dan menghempas tangan Kevin ke bawah..

"Dah jom blah..kang tak pasal² ada orang kena penumbuk free dari aku ni.."kata Mark dan menarik tangan Hyemi beredar dari tempat tu..

Kevin di belakang sudah menunjukkan muka yang tidak puas hati.."kau salah orang untuk cari pasal..kau tahu lah nasib kau lepas ni.."kata Kevin dan meninggalkan tempat tu..

Mark menarik Hyemi sampai ke taman belakang sekolah dan duduk di bangku sebelah kolam ikan..

"Gumawo.."ucap Hyemi.."ingat sesenang tu nak ucap.."balas Mark dan membuatkan Hyemi memandangnya pelik..

"Dah tu kau nak apa??duit??berapa??aku boleh bagi.."kata Hyemi dan mengeluarkan duitnya dari poket..

Mark terus menjentik dahi Hyemi"Apa??kau ingat aku ni macam Kevin ke??aku bukan macam dia lah suka kikis duit orang.."balas Mark..

"Arhh!!appo!!kalau ye pun takyah lah jentik² sakit kau tahu tak..kalau taknak duit kau nak apa??"kata Hyemi sambil memegang dahinya..

"Tu balasan sebab kau baling pen kat aku..kau tengok dahi aku ni dah merah...kau ingat kapala aku ni papan dart ke??suka² baling.."kata Mark dan menunjuk kearah tempat yang dibaling oleh Hyemi tadi..

"Aku taknak duit kau..Aku cuma nak kau tolong aku petang ni.."kata Mark ringkas..

"Tolong??tolong apa??"pelik Hyemi..

"Tolong aku sediakan air untuk pemain besball petang ni.."balas Mark tersengih..

"Hek eleh..tu je..aku ingatkan apalah.."kata Hyemi dan menolak kepala Mark dan membuatkan Mark mendengus kasar..

"Aishhh...ni dah kali kedua kau buat aku marah..kau kan anak orang kaya nak ke kau buat semua ni??"soal Mark..

"Kau ingat aku malu ke buat semua ni..benda yang kau suruh tu bukan benda jahat kan..setakat sediakan air tu apa lah sangat.."kata Hyemi berlagak..

"Ok aku nak tengok kau buat air macam mana sedap ke tidak..deal???"kata Mark dan menghulurkan tangannya untuk bersalaman dengan Hyemi..Hyemi pun menyambut tangan Mark tanda deal..

---tbc---

Vote And comment..
-thanks-

The WaterBoy | Mark.TWhere stories live. Discover now