BAB 10

21.1K 657 16
                                    

Assalamualaikum !! " Puan sri Zarith Aisyah memberi salam apabila tiba dihadapan pintu rumah bakal besannya itu.

Waalaikumussalam , jemputlah masuk . " pelawa Mak Kiah kepada tetamunya itu.

Saya kebelakang sekejap. Nak panggil si qish tu kejap . " Mak Kiah turun kebawah dapur untuk memanggil anaknya yang sibuk memasak di dapur.

Hah, Qish tu bakal mertua kamu dah sampai . Buatkan air dan hantarkan ke depan . Biar mak yang sambung masak lauk ni . " arah mak kiah kepada anaknya.

Aiqish kehadapan sambil menatang dulang air untuk tetamu yang datang.

Mummy apa khabar ? " tanya Aiqish

Mummy baik saja " jawab Puan sri Zarith Aisyah

Ehem , takkan mummy je kot .. khabar daddy tak nak tanya ? " kata Tan Sri Zariff Ahmad.

Hehe , maaflah daddy . lupe pulak nak tanya . " Aiqish menggaru kepalanya yang tidak gatal itu untuk melindung rasa malunya apabila di tegur sebegitu .

Sebenarnya mummy datang ni nak bincang dengan kamu dan mak kamu tentang majlis perkahwinan kamu . " kata Puan sri zarith aisyah .

Mak kiah yang baru tiba di ruang tamu itu terus bersuara " hah , boleh lah kita bincang pasal benda tu ... tinggal sebulan lagi je .

Saya dah tempah dewan , katering , Cuma baju akad nikah , baju persandingan siang , persandingan malam dan tema perkahwinan tu yang kene qishlah sebab dia yang nak kahwin . " kata puan sri zarith aisyah.

Tentang masalah kewangan , anak lelaki saya dah  sediakan semuanya Cuma tunggu baju n tema tu je . kalau tak cukup , anak saya boleh tambah demi qish dia sanggup bagi ape-ape pun . " sambung puan sri zarith aisyah.

Aiqish hanya terkejut mendengar apa yang dikatakan oleh bakal mertuanya itu . Dia ingatkan baju – baju semua sewa , rupa-rupanya mummy dah sediakan pereka fesyen yang terkenal iaitu rizalman.

Qish , ikut je pendapat mummy , daddy dan mak . Ape yang cantik di mata mak , mummy dan daddy , cantik jugalah bagi qish . " kata Aiqish sambil tersenyum .

Eh , tak boleh macam tu . Qish kene datang KL minggu depan sebab nak buat design baju dan ukur badan . Lepas tu , nak pergi cari cincin , mummy dah pilihkan beberapa cincin dari Tiffanny and co. , qish just pilih je then qish kene pilih tema. " kata puan sr zarith aisyah.

Qish tak kisah cincin tu semua but tema tu yang susah sikit sebab takkan qish sorang yang pilih , macam mana pulak dengan abang ? " tanya Aiqish

Hahaha, kamu jangan risau pasal hal tu sebab cik abang kamu dah cakap dia ikut je segala  minat Aiqish . " kata puan zarith aisyah .

Minggu depan datang tido je kat rumah mummy tu sebab cik abang kamu sekarang ade kat Abu Dhabi uruskan projek pembangunan kat sana . " kata Puan sri Zarith Aisyah.

Aiqish , hanya mampu menganguk untuk menjaga hati bakal mak  mertuanya itu . Di akan secuba sebaik mungkin akan menjadi menantu kepada Tan sri zariff ahamad dan Puan sri zarith aisyah ..  itu janjinya J


*****

pada bab 11 akan terbongkarnya siapa yang akan menjadi suami kepada Nur Aiqish Katrina . Nantikan episod seterusnya itu . korang rasa tengku Airil ke ??

hahaha , pless comment selepa membaca supaya tahu untuk membetulkan kesilapan saya

Suamiku pembuli !!Where stories live. Discover now