BAB 7

21.1K 733 33
                                    

     Bumi Dubai yang indah ini membuatkan Tengku Airil mengingati seseorang yang telah membuatkan dirinya tidak tentu arah. Pelbagai tanda tanya memenuhi ruang kepalanya. Bagaimanakah keadaannya sekarang? Sihatkah dia? Adakah dia bahagia hidup tanpa gangguan dari Tengku Airil a.k.a mamat poyo ?

Dia tersedar daripada lamunan apabila mendengar ketukan pintu daripada arah luar.  Masuk ! Ye ade apa-apa lagi Yuni ? "tanya Tengku Airil

Tengku ada meeting pukul 2.30 petang di Syarikat Mr. Basyeer. Meeting ni penting dan Tan Sri dah beri pesanan supaya Tengku wajib juga pergi ke meeeting tersebut. " kata Yuni.

Hmm, baiklah. Awak siapkan segala dokumen untuk mensyuarat petang nanti. Awak boleh keluar sekarang. " kata Tengku Airil

Baiklah Tengku. Saya keluar dulu . " pamit Yuni

Apabila Yuni keluar daripada biliknya , Tengku Airil cuba mencari account whatsapp atau wechat si minah kampung tu. Dia amat merindui wanita itu . Entah ape yang ada pada minah kampung tu , sampai boleh menarik perhatian dirinya .Jikalau sebelum ini , datanglah secantik mana pun perempuan tu , die hanya pandang sebelah mata je tetapi Nur Aiqish Katrina ni lain .

Dia menjumpai account wechat minah kampung itu. Dia mulakan misinya untuk memikat si cinta hati dari jauh ..opsss hihihi.

Rial_macon: Hye, minah kampung J

Rial_macon : Saya rindu kat awak tahap gaban ni ..

Tengku airil tersenyum dan tergelak kerana membayangkan reaksi wajah si pembaca wechatnya . Tetapi lain bagi Nur Aiqish Katrina ....

Aiqish yang baru keluar daripada dewan kuliah terus menghidupkan phonenya yang sengaja dimatikan sebentar tadi. Screen handphonenya mula bernyala dan die mempunyai satu mesej daripada aplikasi wechat.

Dia melihat ada friend request dan mesej lalu die membuka mesej tersebut . Dia hampir ternganga melihat mesej yang dikirimkan olehnya itu . Ape bende rindu-rindu ni ?? Kenal pun tidak . Aiqish berasa berang lalu menaip ...

Katrish_ : Assalamualaikum !! Maaflah saudara saya bukan ingin memarahi saudara tetapi cara saudara menghantar mesej seperti ini boleh dianggap dosa. Lagi saudara pun saya tidak kenal , macam mana saudara boleh terfikir untuk menghantar mesej sedemikian. Buatlah renungan-renungan. Assalamualaikum. J

Amik kau !! tu lah nak sangat rindukan ? Ni ustazah Aiqish dah keluar ceramah yang cukup bernilai untuk jejaka yang menghantar mesej kepadanya. Tiba-tiba aplikasi wechatnya berbunyi nagi menandakan ade mesej yang masuk .

Rial_macon: Amboi , garangnya awak ni . Saya hanya ingin bergurau sahaja da berniat untuk berkawan dengan cik adik . Sudikah cik adik menyambut salam persahabatan ini ?

Katrish_: Siapakah awak yang membolehkan saya menyambut salam persahabata saudara ?

Rial_macon: Saya hanya hamba Allah yang biasa . Hanya ingin berkawan dengan cik Katrish yang cantik ini.

 Tengku Airil tergelak-gelak melayan minah kampung yang dirinduinya itu. Gelagat wanita itu membuatkan dia terasa lebih rindu dengan wanita itu . Tetapi bagi Aiqish pula ..

Gila punye lelaki!! Siap puji-puji aku lagi tuh.

Katrish_: Baiklah saya terima . Maaf saya terpaksa pergi sekarang .

 Aiqish mengakhiri perbualannya dengan lelaki yang die tak tau mana asal usul nya itu . Tiba- tiba dia terbayangkan muka mamat poyo itu .

Rindukah dia ? Cintakah dia? Tak mungkin aku akan jatuh cinta kat lelaki yang dah buat aku malu satu kampus. Sesuatu kejadian yang amat memalukan sebelum lelaki itu menghilangkan diri.



*****

Apakah kejadian amat memalukan yang telah Tengku Airil lakukan kepada Aiqish ? Masih wujudkah rasa cinta itu selepas dimalukan oleh sang jejaka ??

Suamiku Pembuli !! akan membongkarkannya.


commentlah untuk memberi pendapat bagi novel ini . comment anda amat dihargai .

Suamiku pembuli !!Where stories live. Discover now