Part 5

156K 6K 1.4K
                                    

Kami sampai di sebuah rumah yang agak mewah bagi aku. Aku turun dari kereta dan memerhati sekeliling kawasan rumah tersebut. Tersentak aku apabila Airil menarik tangan aku dan berjalan ke pintu rumah tersebut. Pintu diketuk olehnya beberapa kali dan dibuka oleh seorang lelaki.

"Am, kau tolong jaga bini aku kejap." pantas aku berpaling ke Airil. "Taknak." tolakku sambil mengenggam kemas tangan Airil. Airil mengusap lembut tanganku. "Kau jangan macam ni, dengar cakap aku eh?" soal Airil lembut. Aku menunduk ke bawah. Dah la suruh aku duduk dengan lelaki yang aku tak kenal.

"Am, boleh kau keluar kejap tak?" soal Airil kepada lelaki di hadapannya. Dia berlalu pergi dan Airil kembali memandangku. "Sayang, kau jangan risau dia baik. Aku kenal dia, dia boleh jaga kau sementara aku tak ada." jelas Airil sambil merenung dalam mataku. "Ta.. Tapi.." ayat aku terhenti. Aku tak nak jauh dengan dia selalu, aku takut.

"Aisya.." Airil merapatiku lalu memeluk pinggangku. Hidungnya digeselkan ke hidungku beberapa kali. "Aku janji malam ni aku balik. Aku tak akan pernah tinggal kau, aku kan hero kau." Airil senyum manis. Aku menganguk perlahan. Airil mencium dahiku lama.

"Aku janji." katanya dan berlalu pergi. Aku setia memerhati pemergiannya. Sampai sekarang aku tak tahu apa kerja mafia. Aku malas nak ambil tahu la.

Sedang syok aku mengelamun, lelaki tadi datang menghampiriku. Aku menjauhkan sedikit jarak di antara kami. Walaupun sebenarnya kami takde la duduk rapat mana.

"Aku Amran." dia mula memperkenalkan dirinya. Aku senyum senget ke arahnya. "Aku bawak kau ke bilik kau, ikut aku." katanya dan berjalan menuju ke sebuah bilik.

Sesampainya di bilik, dia berhenti dan berpaling ke arahku. Aku menundukkan pandangan, taknak bertemu dengan matanya. Aku angguk sedikit dan dia mula meninggalkan aku.

Aku masuk ke dalam bilik itu, pintu dikunci siap-siap dan melangkah ke katil. Aku berbaring dan mula berguling-guling di atasnya. Serius aku tak tahu nak buat apa. Kalau lah Airil ada, boleh jugak aku melekat dekat dia sekarang ni.

Aaaa bosannyaaaa. Aku terlelap untuk seketika.

Hari sudah mula malam. Kelibat Airil masih belum kelihatan. Seseorang mengetuk pintu bilikku, aku bangun dan mula melangkah ke pintu. Pintu dibuka dan kelihatan Amran yang berpakaian serba hitam serta terdapat sedikit kotoran di bajunya. Macam baru habis selesaikan sesuatu. Tapi tu tak penting, yang penting, dimanakah cikgu rohaya.

Eh, Airil.

"Kalau kau nak makan, pergi dapur tau. Aku nak keluar kejap." katanya dan terus berlalu pergi. Aku terkebil-kebil memerhati pemergiannya. "Kunci pintu!" jeritnya. Aku pantas ke pintu rumah dan menguncinya. Kakiku langkahkan ke dapur, lapoo.

Nasi goreng aku ambil sedikit dan makan. Sekadar alas perut. Erm, sedap jugak dia ni masak. Aku berjalan pula ke ruang tamu dan duduk di sofa.  Aku rehatkan kepala di sofa, mata aku pejam. Airil, mana awak..

Tiba-tiba pehaku terasa berat. Dengan pantas aku mengangkat kepala dan melihat Airil yang sedang berbaring beralaskan ribaku sebagai bantal.

Rambutnya yang sedikit serabai, serta terdapat peluh di pada rahangnya menambahkan lagi kekacakan wajahnya. Auch! Suami ai hot siaaa.

"Awak dari mana?" soalku. Namun tiada sahutan. Aku mencebik. Airil bangun dan menarik belakang badan aku ke dalam pelukannya. Kepalaku diletakkan di dadanya, dan diusap lembut. Tangan kanannya bermain dengan tanganku. Airil menghela nafas berat.

"Sayang.." panggilnya. Aku menaikkan kepala aku sedikit. "Hm?" jawabku perlahan. Airil memeluk pinggangku erat, kepalanya diletakkan di atas kepalaku. "Aku penat." katanya. Aku buntu, dah kalau penat apa boleh aku buat?

Ma Sweet Mafia! Where stories live. Discover now