Aku Terima Derita Itu

By manisss__

491K 11.4K 1.4K

HAYRA ISABELLA ROSE | TENGKU RIZQ IDLAN KHAN (SINOPSIS) Hayra Isabella Rose. Kerana satu kesilapan, hidupny... More

🍂 ATDI ~ CAST 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 1 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 2 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 3 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 4 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 5 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 6 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 7 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 8 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 9 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 10 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 11 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 12 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 13 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 14 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 15 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 17 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 18 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 19 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 20 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 21 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 22 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 23 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 24 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 25 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 26 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 27 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 28 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 29 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 30 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 31 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 32 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 33 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 34 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 35 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 36 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 37 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 38 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 39 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 40 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 41 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 42 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 43 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 44 🍂
🍂 ATDI ~ BAB 45 🍂

🍂 ATDI ~ BAB 16 🍂

12.5K 223 19
By manisss__

"Aauuww... Sakitnya." adu Hayra sambil memegang kepalanya yang pening selepas terjaga dari tidur yang lama. Dia merasakan kepalanya begitu berat sekali untuk diangkat seperti sedang menanggung sesuatu beban. Dicuba juga melawan rasa sakit yang menyerang kepalanya itu sebelum dia mula memerhatikan keadaan sekeliling.

'Aku kat mana ni?' bisik hati kecilnya.

Dia cuba untuk bangun tetapi terdapat sesuatu beban yang lebih berat di atas badannya yang membataskan pergerakannya untuk bagun. Ditunduk ke bawah untuk melihat halangan tersebut. 

Seketika itu, sungguh Hayra terkejut ketika melihat sepasang tangan sedang memeluk badannya dengan erat dari belakang. Wajahnya pula ditutup di sebalik bahu Hayra. Melaui tangannya yang besar dan berat, Hayra merasakan figura yang sedang memeluknya adalah seorang lelaki. 

'Apa dah jadi ni?' Hayra mencuba sedaya yang mungkin untuk merungkaikan pelukan figura itu. Namun, usahanya tidak berjaya disebabkan pelukan figura itu yang sangat ketat. Dia mencuba sekali lagi dengan memusingkan badannya daripada mengiring kepada menegak dan dia berjaya. Sejenak dunianya seperti terhenti buat seketika tatkala melihat wajah sebenar lelaki yang berada di sebalik bahunya apabila dia berjaya mengalihkan posisinya. Dengan segera dia memandang keadaan tubuhnya yang berada dalam comforter tebal itu.

Sangat mengecewakan apabila tiada seurat benang pun yang tersarung lagi ditubuhnya. Dia menggagahkan diri untuk bangun daripada pembaringannya dan turun daripada katil namun bahagian bawahnya yang terasa sangat ngilu dan sakit seperti ada sesuatu yang koyak menghalang pergerakannya. Dia melihat semula di sebalik comforter untuk mengetahui apa yang berlaku dan kemudian dia tersedar terdapat setompok darah di tempat pembaringannya.

Matanya mula berkaca saat memandang darah itu. Bagai sukar untuk mempercayai dengan apa yang jadi. Dia mengetahui apakah maksud darah itu. Bukan darah uzur atau darah penyakit. Tetapi darah keperawanannya. Serta-merta air matanya laju mengalir di pipi saat memikirkan perkara yang telah terjadi pada dirinya.

'Ya Allah, dugaan apa yang kau berikan pada hambamu ini. Apa yang jadi dekat aku malam tadi? Kenapa aku tak ingat apa-apa langsung?'

Dia menutup mulutnya dengan kedua-dua tangan untuk menahan bunyi tangisannya daripada keluar. Dia tidak mahu lelaki di sebelahnya mendengar tangisannya. 

Namun, selepas beberapa minit berlalu tangisannya tidak dapat lagi dibendung dan menjadi semakin kuat lama-kelamaan sehingga menyebabkan lelaki itu mula tersedar.

Dia merenung Hayra dengan wajah dinginnya.

"KAU APASAL MEMEKAK PAGI-PAGI BUTA NI?! TAK NAMPAK AKU TENGAH TIDUR KE SIAL?! BABI BETUL LAH!!!" tengkingnya kepada Hayra.

"Tsk-tsk... Ke-kenapa? Ke-kenapa Tawak buat saya macam ni? Tsk-tsk... Sa-saya tahu... Saya tahu awak ma-marahkan saya. Ta-tapi ini bu-bukan caranya un-untuk a-awak le-lepaskan marah a-awak." jelas Hayra dalam tangisannya yang semakin kuat itu.

"Habis tu dengan cara apa? Hhmm? Bagitahu aku dengan cara apa?" Tengku Rizq merenung tepat anak mata Hayra dengan mata tajamnya meminta jawapan. 

"Kau dengar sini, Hayra. Kau dengan aku ibarat minyak dengan api. Kalau kau tak mulakan, aku takkan marak. Sama juga dalam hal ni. Kau yang cipta permainan ni. Aku tak paksa. Aku tak kenal pun kau siapa. Salah kau bila kau terjebakkan aku dalam permainan kau. Aku nak kau tahu, once aku dah masuk dalam sesuatu game, I'll make sure no matter what happens. I win that game. No matter what happens. Lagi pun, masa hari pertama aku jumpa kau, aku dah tanya kau banyak kali. Siapa upah kau? Siapa dalang semua ni. Tapi kau yang tak nak jawab. Seboleh-bolehnya kau cakap takde kaitan dengan sesiapa. So, aku expect kau lah dalang semua ni. Kau yang plan untuk bunuh Reen dari awal. Betul?" Hayra menggeleng-geleng mendengar pertanyaan Tengku Rizq itu.

"T-tak... Bu-bukan sa-saya. Sa-saya tak tahu. Sa-saya tak boleh fikir masa tu. Sa-saya betul-betul tak sengaja. Saya tak sengaja. Demi Allah, saya tak sengaja. Saya minta maaf..."

"Huh... Maaf? Senangnya kau minta maaf."

"Tadi kau cakap apa? Tak sengajakan? Macam mana kalau aku cakap malam tadi pun aku tak sengaja. Macam mana? Fair and square kan?" Tengku Rizq bangun daripada pembaringannya sebelum diambil sehelai tuala lalu disimpul tuala di pinggangnya. Hayra yang terkejut dengan pemandangannya itu segera mengalihkan pandangan ke kanan.

"Kenapa? Malu? Tak payah nak malu sangatlah. Kau dah tengok dan rasa semuanya pun malam tadi." ujar Tengku Rizq selamba sebelum menapak menuju balkoni.

"Aku tak sangka. Tak sangka perempuan lemah macam kau boleh sanggup bunuh budak 15 tahun. Apa yang ada dalam fikiran kau sebenarnya?" Tengku Rizq manarik nafas dalam-dalam sebelum menyambung semula ayatnya.

"Aku nak tanya kau. Kalau kau kat tempat aku, apa perasaan kau kalau tengok mayat adik kau sendiri dalam keadaan yang menghinakan? Lebih-lebih lagi, bila doktor sahkan dia kena dera dan rogol berkali-kali. Badan dia dari atas sampai bawah penuh dengan kesan dera. Dan kau... Mana sifat keprimanusiaan kau? Tergamak kau kan pukul dia. Dera dia. Kau ni memang manusia bertopengkan syaitan tau, perempuan."

"Dan kau ingat lepas kau buat semua kerja kotor tu kau akan terlepas? Not yet, girl... Kau rasa macam mana aku boleh tahu tu semua kerja kau? Macam mana? Maybe kau lupa yang kau buat kerja tak clean. Banyak cap jari kau yang aku detect pada badan Reen termasuklah pada besi yang kau tinggalkan lepas bunuh dia. Kau tahu apa yang jadi akibat daripada perbuatan kejam kau? Tengkorak kepala dia retak. Rahang dia patah. Boleh kau bayangkan tak macam mana perasaan aku lepas dapat berita tu? MACAM MANA PERASAAN AKU UNTUK HADAP SITUASI TU MASA TU?!!!" tengking Tengku Rizq kepada Hayra dengan tiba-tiba.

'Allahuakbar... Apa aku dah buat? Kenapa aku tak ingat langsung apa yang aku buat malam tu.' semakin teruk tangisan Hayra apabila mengetahui keadaan yang menimpa adik lelaki itu disebabkan perbuatannya.

"A-awak... Sa-saya... Sa-saya minta maaf. Tsk-tsk... Saya be-betul-betul minta maaf. Saya tak sengaja. Demi Allah, saya t-tak sengaja. Sa-saya minta maaf, awak. Saya minta maaf..." rayu Hayra yang pipinya sudah basah dibanjiri dengan air mata tanpa henti itu.

"Huh, walau kau datang minta maaf lima tahun lepas sekali pun, belum tentu aku akan maafkan. Apatah lagi lepas lima tahun dah berlalu. Kau ingat aku tak tahu kat mana kau sorok selama ni. Hhmm... Dubai tu takdelah besar sangat sampai aku tak boleh cari kau." Hayra mula memandang Tengku Rizq pelik. Jadi selama ini, lelaki itu tahu di mana keberadaannya.

"Sengaja je aku biarkan kau menikmati dulu hidup kau dekat sana selagi boleh. Aku nak tengok, sejauh mana dan selama mana kau boleh lari daripada masalah kau. Sebab aku tahu lambat-laun kau akan balik sini juga. Macam sekarang. Kau mengalah dan balik sini juga akhirnya." sambungnya lagi. 

"Ke-kenapa a-awak t-tak hantar je sa-saya kat polis? Biar polis dan mahkamah yang buat kerja."

"Huh, apa? Polis? Mahkamah? Kau nak tahu satu benda? Aku tak pernah percaya pada undang-undang. Sebab hukuman yang diorang akan jatuhkan takkan pernah setimpal dengan penyeksaan yang mangsa tanggung. Walaupun didapati bersalah, diorang cuma akan jatuhkan hukuman tali gantung je paling teruk. Dan aku tak nak tengok kau mati senang macam tu. Aku nak cara kau mati sama macam Reen. Jadi, aku dah cipta sebuah penjara khas untuk kau dan aku nak kau hidup dalam penjara aku. Aku nak kau rasa sakit macam mana Reen rasa baru aku boleh lepaskan kau mati perlahan-lahan. Masa tu baru aku akan puas hati. Betul tak?" 

"And for last night, I just got new knowledge about you. So from now on, kau takkan boleh lari lagi daripada aku. Faham?" Hayra hanya mampu menangis mendengar kata-katanya.

Tengku Rizq ingin berlalu keluar dari bilik itu, namun sebelum keluar dia sempat mengambil sebuah kamera kecil yang terselit di dalam pasu bunga di hadapan katil. Kemudian, dia tersenyum sinis sebelum memandang Hayra.

"Here. The proof that I didn't rape you last night. Tapi kau yang merayu-rayu minta dekat aku. Tak percaya? Nak tengok?" Tengku Rizq datang rapat ke arah Hayra sebelum ditunjukkan sebuah video mereka yang berlaku malam tadi. Video tersebut jelas menayangkan dirinya yang sedang merayu dan meminta kepada lelaki itu. Tapi kenapa? Kenapa dia bertindak sedemikian. Dia tidak mengerti. Apa yang berlaku pada dirinya? Dia belum cukup gila untuk melakukan hal itu. Hayra yang tidak sanggup lagi untuk menyambung menonton video tersebut segera dipaling wajahnya ke kanan.

"Dah percaya dah sekarang? Macam mana? Kau enjoy tak servis aku malam tadi? Hmm?"
Tengku Rizq mengambil tempat duduk sebentar di hadapan Hayra.

"Tapi kalau kau tanya aku, aku akan jawab ya. Aku puas dengan layanan kau. Sangat puas." katanya dengan senyuman sinis lalu meragut bibir Hayra sekali lagi tanpa segan silu. Hayra menolak dadanya untuk memutuskan ciuman itu, namun Tengku Rizq memegang erat kedua-dua tangan Hayra dengan menggunakan tangan kanannya dan tangan sebelah kiri menolak kuat kepala Hayra supaya menerima ciumannya.

Setelah beberapa minit, Tengku Rizq melepaskan ciuman mereka lalu ditenung wajah Hayra tepat.

"Kalau kau tak nak bapak kau mati terkejut sebab tengok perbuatan anak dia, dengar cakap aku. Apa aku suruh, kau buat. Apa aku arah, kau ikut. Apa aku nak, kau bagi. Faham?" Hayra hanya mampu mengangguk dalam tangisan.

"Good girl." ditepuk kepala Hayra berkali-kali sebelum beredar dari bilik itu.

'Kau ni bodoh, Bella. Bodoh.' dia melepaskan tangisannya dengan kuat apabila mengenangkan nasibnya.





***





"Nik, call Jessie. Lepas tu ambil dia hantar pergi penthouse."

"Ya, sekarang. Suruh dia bawa baju kurung dengan tudung sekali."

"Lagi setengah jam, aku nak keluar. Kau suruh Jessie siapkan perempuan tu. Tak payah nak cantik-cantik sangat. Lepas dah siap, terus bawa dia datang office. Faham?"

"One more thing, kalau Boy dah sedar nanti jangan bagitahu dia apa-apa selagi dia tak tanya."

"Okay, kalau ada apa-apa nanti aku call kau balik."

Panggilan ditamatkan sebelum Tengku Rizq menuju ke bilik air untuk membersihkan diri.





Bersambung...

Continue Reading

You'll Also Like

35.5K 1.8K 63
2nd Next generation Series HARIS ARMAN seorang pelajar universiti jurusan pertanian. Seorang yang sangat nakal dan sering membuat masalah. Dalam kena...
3.2M 284K 92
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
470K 23K 73
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
42.1K 2.9K 55
"You drive me crazy, Yara Alyssa. Most people say that the cure for falling in love is marriage. And now I'm in love. Do you want to be the cure for...