GIRL MAFIA ✓

By chocokka_

232K 12.7K 443

Hi surprise suka tak hadiah dari aku?! Haha kelmarin kau mandikan aku. Harini aku mandikan kau. Kau nak tahu... More

Cast
01. New School
02. Enemy
03. New Markas
04. Revenge
05. Black Cobra
06. Buang Sekolah
07. Black Alpha
08. Taufiq
10. Dating
11. Shadows Dragon
12. Prom Night
13. Sakit
14. Bergaduh
15. Hospital
16. Wasiat
17. Kahwin
18. Queen and Spade
19. Lipas
20. Problem
21. Bergabung
22. Culik
23. She Crazy
24. triplets
25. Moving Out
26. Pesawat
27. Alive?
28. Slytherin Emerald
29. Creepy Uncle
30. Adnan Alfian
31. Remember
32. Sana
33.Hilang
34. Spider Levis
35.Langkawi
36.Faris
37.Doktor Nadia
38. Back To Normal
39. End
Special Chapter I
Special Chapter II
Special Chapter III
Promote Time!!!

09. Kisah Silam

5.1K 336 0
By chocokka_

Song recommend : It's You by Henry or
: Hug You by V and Jhope

3 years ago

TAUFIQ POV

"Hai Qaisara. How your day?" aku menanyakan Qaisara. She always beautiful for me.

"Okay jaa. Kau pula macam mana Daniel?" tanya Qaisara sambil menolak cermin mata bingkai besarnya ke atas.

"Like usually present and chocolate full on my table" aku kesah apa janji dia ikhlas nak kawan dengan aku. Bukan macam perempuan yang lain hanya pandang duit aku jer.

"Baguslah. Daniel boleh aku tanya kau satu soalan?" dia melihat ke arah.

Aku hanya mengangguk tanda boleh.

"Kalau orang fitnah aku atau orang burukkan aku. Kau percaya aku tak?" pandangannya masih terlekat padaku.

"Mestilah. Kaukan kawan baik aku selama lamanya" dia tergelak kecil melihat telatah aku.

©️©️©️

"Kau..kau kawan dengan aku tak ikhlas. Kau pun sama macam perempuan lain. Pandang duit aku jer. Tak guna kau!" aku tak tak sangka kau macam ni Qaisara

"Sa...sakit Da...Daniel..le...lepaskan" aku melepaskan rambutnya yang aku tarik tadi.

"Mulai sekarang aku dan kau bukan kawan. Kita putus kawan. Aku tak pernah kenal Tengku Ainina Qaisara." sikit pun aku tak pandang dia. Tanda aku dah jijik dengan dia.

"Daniel.. kau cakap kau akan percayakan aku walaupun aku difitnah" dia merayu di kaki aku. Huh peduli apa aku.

"Aku tak pernah ada kawan yang NERD macam kau!" jerkahan aku membuat dia berhenti merayu dikaki aku dan berdiri.

"Ba..baguslah... aku boleh pergi dengan aman. Kau dah bencikan aku. Senang aku nak pergi dari sekolah ni" dia mengelap airmatanya yang mengalir dengan hujung lengan bajunya.

"Terima kasih sebab sudi kawan dengan aku yang NERD ni. Terima Kasih untuk segala galanya Tengku Daniel Taufiq. Aku pergi dulu." dia memeluk aku buat kali terakhir dalam tempoh sesaat lalu melajukan langkah ke kelas dan mengambil beg dan keluar dari kelas.

Keesokan harinya

"Siapa yang tak hadir harini?" soal Cikgu Suraya. Guru kelaskan biasalah mesti tanya siapa yang tak hadir.

"Qaisara cikgu!" jerit Afiq.

"Ouh lupa cikgu nak beritahu korang semua. Qaisara dah pindah dan menyambung pelajarannya di luar negara" aku terpana seketika. Arghh peduli apa aku pasal perempuan tak guna tu.

"Ok mari kita teruskan pelajaran kita harini. Buka buku teks muka surat 145 dan blaa blaa blaa..." sesungguhnya aku bosan. Aku melihat kerusi disebelah aku yang kosong lalu melihat ke dalan meja aku. Ehh-- ada kotak dan surat. Arghh kejap lagi laa aku baca.

Rehat

Aku berjalan ke rooftop selepas membeli sandwich dan susu kotak. Serius aku cakap bosan giler. Sebelum ni budak nerd tu kawan yang aku ada. Yang sebelum ni semuanya hampeh. Wait jap. Kotak and surat tadi. Wahh ada jam kegemaran aku wei. Tapi sapa bagi? Surat ni mesti ada nama dia.

Dear Taufiq,

Comelkan nama tu sebenarnya dah lama aku nak panggil kau dengan panggilan Taufiq. Hehe. Aku tulis surat untuk kau sahabat baik aku yang paling aku sayang iaitu Tengku Daniel Taufiq. Maaf kalau aku ada salah silap dengan kau. Aku tak sangka hari terakhir aku di sekolah tu aku ingatkan aku dapat luangkan masa dengan kawan baik aku buat kali terakhir. Tapi lain yang jadi. Tak pe laa sekurang-kurangnya kau dah benci aku. And kau takkan halang aku pergi dari sekolah tu. Apa yang kau dengar tentang aku nakkan harta kau tu semua salah. Salah Daniel. Diorang fitnah aku supaya kau berjauhan dari aku. And diorang berjaya Daniel. Aku harap kau akan jumpa pengganti aku sebagai kawan baik kau. Maybe oneday aku akan kembali ke sekolah tu. Tapi sebagai orang lain. Memori yang paling indah dan seronok yang kau buat dekat aku waktu birthday celebration aku. Thanks aku appreciate sangat Daniel. Kau kawan hidup dan mati aku selamanya. And hadiah yang kau bagi tu aku pulangkan balik. Semuanya ada dalam locker kau. Hadiah yang aku bagi dekat kau? Kau jaga laa elok elok jangan buang dalam tong sampah macam kau buat selalu. Btw Happy Birthday Taufiq.Hehe. Bye Daniel or Taufiq.

From your baby girl,
Qaisara..

"Tak mung...mungkin. Aku kena kejar dia." aku berlari keluar dari kawasan sekolah. Walaupun aku tahu salah tapi aku kena minta maaf dengan dia. Qaisara im really sorry for everything. Kawasan airport dekat dengan kawasan sekolah kitorang. Aku harap sempat.

Sesudah masuk ke dalam kawasan KLIA yang besar ni aku dengan harapan besar dapat jumpa dia.

"Qaisara!!" jerit aku. Aku tak kesah mata mata yang memandang aku dengan hairan. Yang penting aku dapat jumpa dia. Aku Sayang Dia ehh tak Aku Cintakan Dia.

"Tengku Ainina Qaisara!! Aku minta maaf!" aku jatuh terduduk dan air mata kesal aku mengalir. Iyaa aku menyesal tapi Dia dah pergi takde gunanya aku minta maaf dengan dia. Dia tak akan dengar.

END TAUFIQ POV

"Aku maafkan kau Tengku Daniel Taufiq tapi kau takkan jumpa Qaisara yang dulu. Kau akan jumpa Qai. Aku akan pulang ke Malaysia one day." aku berjalan pergi dari situ.

3 month later

"Qai...boleh balik Malaysia tak? Bawa Aqiff sekali.. Mama dengan Papa accident dan kriktikal. Qai boleh balik kan?" aku terkedu. Mama Papa accident. Mama Papa jangan tinggalkan kitorang.

"Qa...qai cuba ba..balik" aku meletakkan telefon.

"Siapa tu Qai" soal Aqiff yang baru keluar dari bilik air. Aku mengeluh panjang

"Along. Dia suruh kita balik Malaysia. Mama dengan Papa kriktikal. Bolehkan Qiff kita balik Malaysia?" aku menyoalnya.

"Esok pagi kita balik. Dah pergi buat apa yang patut. Aku akan booking tiket flight balik ok?" aku harap mama dengan papa tak apa apa.

KLIA

"Along.. Papa dengan Mama macam mana?" sayu sahaja Qiff bertanya.

"Diorang dah takde. Jom kita pergi kubur." aku terus menangis dalam pelukkan Qiff.

"Qai..bangun.. kita dah sampai ni. Nah tutup rambut tu. Qiff tunggu diluar" Qiff menghulurkan shawl berwarna hitam kepadaku.

"Qiff.. Jom" kami berdua berjalan perlahan mengikut along yang berada didepan. Kenapa kubur mama dengan papa ramai orang yang aku tak kenal? Tapi kenapa Taufiq i means Daniel pun ada disini. Dia menangis? Kenapa apa yang terjadi.

"Along...siapa lagi selain mama dengan papa yang terlibat dalam kemalangan ni?" aku menyoal along.

"Nanti along ceritakan semua pada Qai dengan Qiff. Sekarang ni pergi siram ni di kubur mama dengan papa" tanpa banyak tanya aku terus mengambil jag yang berisi air lalu menyiram atas kubur arwah mama dan papa.

"Asalamualaikum mama,papa Qai balik ni. Qai bawa Qiff sekali. Maafkan Qai sebab lambat balik Malaysia. Qai berjanji akan cari punca sebenar kejadian ni. Qai berjanji akan balas dendam atas kematian mama, papa. Qa...qai sayang mama,papa." Qiff yang berada disebelah aku juga menangis.

Setelah selesai majlis tahlil dan kenduri arwah. Kitorang semua berada diruang tamu. Termasuk sepupu aku dari keluarga arwah papa. Iaitu Diana, Nish ,Iz dan Syai. Ibubapa diorang juga terlibat dalam kemalangan tersebut. Along dah janji nak bagitau apa yang jadi kitorang berlapan tunggu along.

"Haish mana along nih?" Nish mengeluh kebosanan.

"Ntah. Lambat betul. Aku mengantuk dah ni" sambung Qiff pula.

"Haa!! mengumpat along ehh" ishh terkejut aku.

"Opocot mak kau tergolek" terpana kami berlima seketika melihat ke arah Iz.

"Okok. Ni along perkenalkan penguam mama papa kita semua, Encik Arman." along memecahkan kesunyian yang melanda.

"Asalamualaikum cik muda dan tuan muda sekalian. Saya Arman,penguam kepada mama dan papa cik muda dan tuan muda sekalian. Semua dah sedia maklum bahawa cik muda dan tuan muda sekalian ada pertalian darah yang kuat. Saya disini ingin memberitahu wasiat yang ditulis oleh Dato Dr Tengku Arief Hakimi iaitu papa kepada cik muda Tengku Ainina Qaisara, tuan muda Tengku Aqiff Qarizh. Wasiat ini telah menyerahkan semua kuasa kepada cik muda Qaisara. Cik Muda berhak mengagihkan harta yang dimiliki oleh Dato kepada semua ahli keluarganya. Dan disini saya sebagai orang kuat Dato juga ingin menyerahkan sebuah kumpulan Mafia yang terkuat kepada Cik Muda Qaisara. Itu sahaja yang ditulis oleh Dato" kenyataan terakhir membuat mereka semua terpaku.

"Ma..mafia?" Nish menyoal kembali penguam tersebut.

"Yee. Kumpulan Mafia iaitu Black Alpha. Tahniah cik muda dan tuan muda kerana terpilih menjadi ketua yang seterusnya. Tuan telah memberi kepercayaan kepada cik muda dan tuan muda" tambahnya lagi.

"Dah settlekan boleh aku agihkan harta ni sekarang?" aura kedinginan berada disekitar kawasan ruang tamu tersebut.

"Boleh cik muda"

"Along aku nak kau ambil alih sekolah White Guardian Angel Highschool. Kau jadi pengetua. Aku bagi jawatan ni kepada kau kerana kau dah belajar dan kau nak ambil alih jawatan papa kan. Just take it. Then hospital. Angah kau ambil laa hospital ni but budak Black Alpha akan diberikan rawatan percuma. Kau ingat tu!. Abang Naufal pula tolong ambil alih syarikat Kim's Holding sementara Qai tengah belajar lagi. Korang berenam akan aku latih jadi mafia macam aku." panjang lebar aku berkata.

"Ma...macam ka..kau.. apa.. mak..maksud.. ka...kau.. Qa...Qai" soal Syai pula.

Qai apa maksud kau Qai!" tanya along pula.

"Along.. aku, Qiff, Diana dan Iz tahu mama,papa dan parents diorang ni mempunyai pengaruh yang besar sebagai mafia. Papa sorokkan identiti kita semua. Papa kata dia tiada anak. Walaupun papa tak beritahu pekerjaan dia tapi aku dan Qiff tahu. Kitorang ada diluar negara bersebab along. Bukan kerana aku belajar jer disana tapi aku latih diri aku main pistol apa semua. Kau tak percaya ker. Nah tengok segala parut ni. Parut ni aku dapat waktu berlatih dengan Qiff " aku menyelak baju ke atas sedikit untuk menunjukkan kesan luka disebabkan ditembak dan pistol.

"Patutlaa bila saya tanya Dato kenapa Dato nak bagi kumpulan ni kepada cik muda rupanya. Dato dah tahu cik muda buat semua tanpa pengetahuan cik muda. Dato sengaja buatkan bilik senjata dalam apartment yang korang duduk tu" terang Arman dengan senyuman.

"Yee. Pakcik tak perlu panggil kitorang cik dan tuan muda just panggil Qai dan Qiff. Diana akan latih Nish main senjata . Iz pula kau ajar adik kau hack sistem enemy. Aku dan Qai akan tunjukkan korang cara untuk dapatkan senjata" sambung Qiff pula.

"By the way along apa yang terjadi" Syai menanyakan soalan tentang kemalangan tersebut.

"Sebenarnya. Parents kita semua dan parents Daniel Taufiq ada pengaruh dalam dunia mafia dan mempunyai syarikat yang terkemuka. So diorang rancang untuk bunuh parents kita untuk dapatkan kedudukan dalam dunia mafia dan syarikat. Disebabkan diorang tak tahu yang parents kita ada anak so diorang sanggup buat semua ni. Parents kita dah jangka benda ni semua so korang kan tempuh apa yang papa tempuh selepas ni okay" terang Along panjang lebar.

"Kita kawan?" tanya Nish

"Kita bukan kawan Nish tapi kita keluarga" kata aku lalu menarik mereka semua untuk buat big hug.

"Kita akan balas dendam atas kematian family kita ingat tu. Now new Black Alpha leader will take part in mafia world." Qiff bersuara lantang.

"Tapi along.. sekolah kitorang di Korea tu.. macam mana?"

"Korang buat perjumpaan dulu dengan anak buah Black Alpha then terus korang pergi sambung belajar. Please Qai just for while. Habis exam sambung laa belajar sini." Along menyuarakan pendapatnya.

"Baiklah. Tapi aku taknak sekolah tu. Aku nak pergi sekolah lain dulu boleh? "

"Baiklah my little princess"

Sepanjang setahun aku menghabiskan masa di Korea Selatan. Rumah kedua selain Malaysia. Mama ada mix malay and korean. Atuk aku Korean dan nenek malay. Selepas tamat setahun di Korea. Aku pulang ke Malaysia tapi aku tak balik ke White Guardian Angel Highschool. Aku pergi ke sekolah lain yang terletak berdekatan dengan sekolah WGAH iaitu Diamond Highschool. Aku selalu juga masuk WGAH tapi sebagai wakil sekolah. Takde siapa budak sekolah WGAH perasan aku kerana perubahan dari segi fizikal dengan sifat aku. Nama aku hanya dikenali sebagai Qai. Aku terpaksa tutup identiti aku sementara waktu. Ketika umur aku meningkat ke 16 tahun baru aku menjejakkan kembali ke WGAH. WGAH banyak kenangan aku dengan dia. Aku harap dia tak perasan yang Tengku Atikah Qaisara dah balik

TBC.

Continue Reading

You'll Also Like

593K 36.3K 111
DAH DIBUKUKAN. SEBARANG PENIRUAN JALAN CERITA DAN UNSUR2 UNIK DLM CRITA YG DITIRU AKAN DIAMBIL TINDAKAN. Kemurungan, Punca kehidupannya musnah. Tetap...
284 102 6
ADAM ILYAS | PUTRI KEJORA Dari gaduh tup-tup bercinta? Klise sangat bagi seketul Kejora! Tapi itulah yang terjadi antara dirinya dengan seorang hamb...
89.5K 6.5K 53
-mempunyai typo- Mengisahkan 5 orang pelajar perempuan yang sedikit gangster .mereka merupakan sepupu yang rapat..mempunyai rupa yang cantik..terpaks...
1.1M 36K 34
Warning : kiss scene/ harsh words Warning 2 : cliche ****** "Aku sayang kau Najwa, tapi aku tak boleh cintakan kau lagi." - Adam ****** "Lepaskan say...