Musuh Jadi Partner In Crime...

By Reyyy_d

399K 21.1K 3K

Setiap orang ada cita citanya sendiri. Begitu juga dengan Aria Effa yang bercita cita untuk menjadi K-Idol se... More

Cast
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Bab 65
Bab 66
Bab 67
Bab 68
Bab 69
Bab 70
Bab 71
Bab 72
Bab 73
Bab 74
Bab 75
Bab 76
Bab 77
Bab78
Epilog
The Old Epilogue
Special Parts: IRYAN EQSAN × AIDA SARI ❤
Special Parts : ZAFRAN FHAZIL × SYAFIQAH AQILAH ❤
Special Parts : ARYAN × UMMI❤
Special Parts ❤
Strychnine and Violence❤
Gallery❤
Book 2 !

Special Parts :AE vs EN&NE❤

1.8K 93 34
By Reyyy_d

Aria bermain dengan anak keduanya , Noah Elwin. Kadang kala bermain chak chak . Dan ada pula bermain sorok sorok. Si bayi yang baru saja mula berjalan tersengih suka apabila disakat oleh mamanya.

" Sayang.... " Efzan datang ke arah mereka berdua lalu mencium pipi Aria. Dia mengambil Noah yang masih lagi tersengih. Elvin pula entah ke mana. Masih tidur agaknya. Mungkin pukul 9:30 pagi baru bangun.

" Abang nak apa ? " ujarnya sambil menyalami tangan Efzan. Bangun bangun suami hilang. Nasiblah anak ada. Kalau tak , murung setahun.

" Tadi abang pergi hotel . Abang kasi cuti dekat semua staff sebab harini umi dengan mama nak buat Hari Keluarga dekat hotel kita. " balas Efzan. Dia masih lagi bermain dengan anaknya itu.

Aria mengiyakan saja. Sudah lama mamanya dan ibu mertuanya mahu mengadakan Hari Keluarga di hotel mereka. Namun , kerana ketiadaan masa , mereka terpaksa menunda kepada tarikh tarikh yang lain.

" Mama ! " Aria dan Efzan menoleh ke arah punca suara itu. Di tangga , kelihatan Elvin yang menggosok matanya. Bibir dijuih juihkan. Dia mahukan mamanya.

Aria mendepa tangannya. Melihat keadaan mamanya sebegitu , Elvin terus berlari untuk memeluk mamanya. Namun , siapa sangka sifat menyakat Efzan masih ada lagi. Dia terus memeluk isterinya apabila Elvin hampir tiba.

" Mama ! Tengok papa huwaaa. Evin non ama papà [ Evin tak sayang papa ] . " Air matanya berguguran. Dia menangis dengan kuat kerana tidak suka disakat oleh papanya itu.

" Dahek ? " tanda soal menari nari di kepala Efzan. Dia menyendeng dekat dengan Aria supaya dapat tahu tentang apa yang diperkatakan oleh anaknya itu. Aria menggeleng sambil tersenyum.

" Sini dekat mama , sayang. Alahai , sayangnya mama dekat intan payung mama sorang ni. Papa usik ya ? Tengok ni. Mama dah cubit papa dah. " Aria mencubit Efzan dengan kuat.

Buat anak lagi.

" Aduh ! Sakitlah sayang. Janganlah. Noah , tengok mama. Mama buat papa. " Efzan membuat muka sedih. Dia cuba mendapatkan simpati pada si bayi yang tidak tahu apa apa.

Noah mendekati Efzan sambil tersenyum manis tanpa giginya. Masih belum tumbuh gigi tetapi senyumannya dapat menawan hati. Dia menepuk nepuk muka Efzan dengan kuat seperti memukul drum. Aria dan Elvin tertawa melihat Noah yang sedang suka memukul Efzan.

" Noah ! " Efzan terjerit kecil. Noah tiba tiba berhenti. Wajahnya bertukar sedih. Air matanya jatuh apabila tiba tiba saja papanya itu meninggikan suara.

" Ma...ma....ma...." Noah menangis lalu pergi ke arah Aria. Efzan yang serba salah pergi ke dapur. Mahu mencari sesuatu untuk memikat semula hati anak anaknya.

" Arie..... Noah.... papa ada jelly. " Efzan menunjukkan jelly yang berbentuk beruang. Tetapi tidak di layan oleh mereka berdua.

" Maaf , abang. Ewin pun dah jadi geng sayang. Werk ! "

........

Hari Keluarga disambut dengan meriah. Ramai sanak saudara yang hadir ke majlis itu. Aria gembira apabila melihat anak anak saudaranya bermain dengan satu sama lain. Noah pula sudah tidur dalam dakapannya.

" Terasa tua pula bila tengok budak budak ni main. Dulu dulu kita yang main macam diaorang. " Syamel duduk di sebelah Aria. Tangannya diletakkan di atas kepala.

" Kau je tua. Aku muda lagi. "

" Tak sedar diri punya mak orang. Lagipun Ria , kita sebaya. Bezanya aku lahir dulu dari kau. " Syamel tidak mengalah. Dia tidak mahu kalah dengan Aria walaupun fizikalnya dia ternyata sudah kalah kerana Aria masih nampak muda berbanding dengannya.

" But still , aku muda dari kau. Ni kau bila nak kahwin ? Kita dah 26 dah Mel. Bukannya muda. Tapi aku mudalah. Kau je tua. Bukan kau target nak kahwin muda ke macam dalam novel novel yang kau baca ? "

" Shh. Kau ni. Jangan lah cakap kuat kuat. Jatuh maruah aku depan cousins laki kau. Baru ingat nak ngorat sorang dua. Kalau tak jadi , semuanya salah kau ! " Syamel menunjal nunjal bahu Aria. Marah kerana Aria telah memecahkan rahsianya yang satu itu.

" Aria ! " jeritan seseorang mengalihkan pandangan Aria dan Syamel. Mereka berdua berdiri dengan serentak walaupun Noah masih lagi berada dalam dukungannya.

" Sapa pula panggil aku ni. "

" Meh . Kasi anak kau dekat aku. Kau pergilah. Mungkin penting. " Syamel menghalau. Dia mengambil Noah dan menolak nolak Aria supaya pergi  . Aria membuat muka. Sekeh satgi apa pun tak dapat.

Aria mencari caru punca suara itu . Namun , seorang manusia pun dia tidak nampak. Bagaikan tempat itu hanya dihuni dia seorang. Syamel juga sudah menghilang. Aria ternampak sebuah tanda arah semasa dia mencari caru kelibat ahli keluarganya.

Dia mengikuti arah yang ditunjukkan. Akhirnya dia tiba di depan pintu ballroom. Aria menolak perlahan. Kut kutlah ada binatang nak serang dia ke. Keselamatan harus diutamakan.

Jalan menuju ke pentas dihiasi dengan bunga bungaan yang bertaburan di atas permaidani . Aria menekup mulutnya. Walaupun dia tidak tahu apa yang sedang berlaku , dia tetap rasa terharu.

Aria berjalan ke hadapan sehingga berhenti di tanda X. Dia terpinga pinga sendiri. Aria berdiri disitu seketika sebelum tertayang satu klip khas. Gambar dia dan Efzan semasa menuju ke Kem Kepimpinan ketika umur mereka 16 tahun. Gambar dimana dia tidur di bahu Efzan dan Efzan tidur di kepalanya.

Bila masa gambar ni wujud ?

" Sayang , mungkin sayang ingat abang lupa anniversary kita. Tapi tak. Setiap tahun abang ingat. Abang ingat segala pahit manis yang kita lalui bersama sama. Sayang ingat lagi masa abang jadi bodyguard sayang masa dekat kem ? Sweetkan abang ? Hehe. Abang tahu. Sayang ingat lagi masa sayang sambut birthday abang dekat Korea dengan yang lain ? Sayang sediakan semuanya untuk abang . Abang berterima kasih. Dan abang sediakan ini untuk sayang. " Suara Efzan bergema di dalam ballroom.

" Ari.... "

Aria pandang ke arah belakang. Dia jatuh terduduk apabila melihat BTS dan Strychine yang sedang berdiri sambil memegang mic. Air matanya berjujuran . Terharu sungguh dengan segala usaha Efzan untuk membawa orang kesayangannya ke Malaysia.

" This for you , sugar plum. " ujar Suga sebelum lagu dimainkan.

[Verse 1: RM, J-Hope]
Bogo sipda ireohge
Malhanikka deo bogo sipda
Neohui sajineul
Bogo isseodo bogo sipda
Neomu yasokhan sigan
Naneun uriga mipda
Ijen eolgul han beon boneun geosdo
Himdeureojin uriga

[Verse 2: RM]
Yeogin ontong gyeoul ppuniya
Palworedo gyeouri wa
Maeumeun siganeul dallyeogane
Hollo nameun seolgugyeolcha
Ni son japgo jigu
Bandaepyeonkkaji ga
Gyeoureul kkeutnaegopa
Geuriumdeuri
Eolmana nuncheoreom naeryeoya
Geu bomnari olkka
Friend

[Verse 3: Jimin & V]
Heogongeul tteodoneun
Jageun meonjicheoreom
Jageun meonjicheoreom
Nallineun nuni naramyeon
Jogeum deo ppalli nege
Daheul su isseul tende

[Pre-Chorus 1: Jungkook & V]
Nunkkocci tteoreojyeoyo
Tto jogeumssik meoreojyeoyo
Bogo sipda (bogo sipda)
Bogo sipda (bogo sipda)
Eolmana gidaryeoya
Tto myeot bameul deo saewoya
Neol boge doelkka (neol boge doelkka)
Mannage doelkka (mannage doelkka)

[Chorus: Jungkook/Jin/J-Hope]
Chuun gyeoul kkeuteul jina
Dasi bomnari ol ttaekkaji
Kkot piul ttaekkaji
Geugose jom deo meomulleojwo
Meomulleojwo

[Verse 4: Suga & Jimin]
Niga byeonhan geonji
(niga byeonhan geonji)
Animyeon naega byeonhan geonji
(animyeon naega byeonhan geonji)
I sungan heureuneun siganjocha miwo
Uriga byeonhan geoji mwo
Moduga geureon geoji mwo

[Verse 5: Suga & Jimin]
Geurae mipda niga
Neon tteonassjiman
Dan harudo neoreul
Ijeun jeogi eopseossji nan
Soljikhi bogo sipeunde
Iman neoreul jiulge
Geuge neol wonmanghagibodan
Deol apeunikka

[Verse 6: Jin & Jimin]
Sirin neol bureonae bonda
Yeongicheoreom hayan yeongicheoreom
Malloneun jiunda haedo
Sasil nan ajik neol bonaeji moshaneunde

[Pre-Chorus 1: Jungkook & V]
Nunkkocci tteoreojyeoyo
Tto jogeumssik meoreojyeoyo
Bogo sipda (bogo sipda)
Bogo sipda (bogo sipda)
Eolmana gidaryeoya
Tto myeot bameul deo saewoya
Neol boge doelkka (neol boge doelkka)
Mannage doelkka (mannage doelkka)

[Bridge: V & Jungkook]
You know it all
You're my best friend
Achimeun dasi ol geoya
Eotteon eodumdo eotteon gyejeoldo
Yeongwonhal sun eopseunikka

[Pre-Chorus 2: Jimin & Jungkook & V]
Beojkkocci pinabwayo
I gyeouldo kkeuti nayo
Bogo sipda(bogo sipda)
Bogo sipda(bogo sipda)
Jogeumman gidarimyeon
Myeochil bamman deo saeumyeon
Mannareo galge (mannareo galge)
Derireo galge (derireo galge)

[Chorus: Jungkook/Jin/J-Hope & Jin]
Chuun gyeoul kkeuteul jina
Dasi bomnari ol ttaekkaji
Kkot piul ttaekkaji
Geugose jom deo
Meomulleojwo
Meomulleojwo.

Lagu Spring Day membuatkan Aria semakin galak menangis. Air matanya tidak henti henti mengalir. Dia mengesat sebelum tersenyum memandang ke arah 7 orang abangnya.

" I miss you too. " Ujar Aria.

" Aw . Don't miss us. Just love me okay ? "Jimin mengenyitkan mata lalu di pukul serentak oleh ahli yang lain. Aria tertawa . Dah tua pun masih lagi tak berubah.

" Ari... our turn. " ujar Ryuha menghentikan perbualan Aria dan BTS.

Lagu sekali lagi di mainkan. Aria bingung. Dia masih tidak dapat menangkap lagu yang dimainkan kali ini. Darye tersengih sinis. Tahu sangat muka tidak puas hati Aria yang tidak berjaya meneka lagu yang bakal mereka nyanyikan .

" Fool. "

" Eh anjing betul Feyin ni. "

Feyin tidak mengendahkan jelingan Aria. Ryuha pula masih lagi dingin seperti biasa. Riak wajahnya tidak berubah. Hanya segaris senyuman kecil dihadiahkan kepada Aria apabila mata mereka bertembung.

" Ah ! Lagu I miss you by Clean Bandit! " Aria menjerit suka apabila dapat meneka akhirnya lagu itu.

" Shut up. Just listen. " Marah Ryuha. Aria mencebik.

I know you're out in Cabo
Hanging with your brother
Wishin' that I was your bottle
So I could be close to your lips again
I know you didn't call your parents
And tell them that we ended
'Cause you know that they'd be offended
Did you not wanna tell them it's the end

And I know we're not supposed to talk
But I'm getting ahead of myself
I get scared when we're not
'Cause I'm scared you're with somebody else
So I guess that it is gone
And I just keep lying to myself
I can't believe it

I, I miss you, yeah I miss you
I miss you, yeah I miss you, oh I do
I miss you, yeah I miss you
Though I'm tryin' not to right now

You weren't a fan of pictures
So I hardly ever took 'em
Got them saved in my mind from the bedroom
So that way I can't forget your skin
So I saved all the texts
All of the best over the years
Just to remind myself
Of how good it is
Or was

And I know we're not supposed to talk
But I'm getting ahead of myself
I get scared when we're not
'Cause I'm scared you're with somebody else
So I guess that it is gone
And I just keep lying to myself
I can't believe it

I, I miss you, yeah I miss you
I miss you, yeah I miss you, oh I do
I miss you, yeah I miss you
Though I'm tryin' not to right now

So I saved all the texts
All of the best over the years
Just to remind myself
Of how good it is
Yeah, I saved all the texts off of my ex
Minus the tears
Just to remind myself
Of how good it is
Or was

'Cause I miss you, yeah I miss you
I miss you, yeah I miss you, oh I do
I miss you, yeah I miss you
Though I'm tryin' not to right now
I can't help it, I just

Though I'm tryin' not to right now
How? I can't help it, I just

" Huwa..... how dare you ! Geugeos-eun hangsang naleul ulge mandeunda. [ Selalu sangat buat saya menangis.]"

BTS dan Strychnine turun dari pentas. Strychnine berlari ke arah Aria lalu memeluknya. Rindu sangat dengan satu satunya rapper di Strychine. Dan kini ,posisinya di ambil alih oleh Ryuha memandangkan dia juga tahu serba sediki mengenai rap.

" No no no no. " Aria mengeleng kepalanya apabila melihat tangan V yang dipenuhi dengan krim. V membuat muka jahat. Dia mendekati Aria sebelum menampar muka Jungkook dengan tangannya yang dipenuhi dengan krim.

Jungkook kaku sebelum matanya tajam memerhati V yang telahpun berlari mendekati pintu keluar. Aria menahan senak diperut. Asyik ketawa saja dari tadi.

" Hyung ! " Jhope dan Jin menahan Jungkook mendekati V yang sedang mengejeknya. Rapmon , Jimin dan Suga mengelengkan kepala mereka.

" Kami rindukan awak. " ujar Rapmon bersahaja.

" Oppa... you... "

" Cakap melayu? Of course. Bila awak pergi , Suga hyung suruh kami belajar bahasa melayu. Mula mula susah. Tapi sekarang dah boleh sikit sikit  . " Rapmon tersengih sehingga menampakkan dimplenya.

Saya cair <3

" Suga oppa ? Wah ! " muka kagumnya mula kendur. Dimanakah suaminya ?

Aria terjenguk jenguk mencari kelibat Efzan. Namun , tiada. Aria bertanyakan kepad BTS dan Strychine tetapi mereka hanya mendiamkan diri. Lampu tiba tiba saja terpadam. Satu spotlight dihalakan ke arah pentas.

Efzan yang sedang memegang gitar duduk di atas kerusi yang disediakan di situ.

" Here. " Ryuha menarik Aria untuk duduk di sebuah kerusi yang dikhaskan olehnya.

Mata Efzan tajam menikam isterinya yang amat disayanginya. Dia mengetuk getuk mic . Apabila semuanya berfungsi dengan baik , Efzan mula bermain gitarnya.

Bukan nak kurang ajar
Tapi ku tak sengaja
Kau pun tahu
Darah muda tak sabar
Aku mahu semuanya
Tak hiraukan mu

Tak pernah pula aku fikirkanmu
Walaupun kau selalu fikirkanku
Asyik membuatmu derita
Nak pendekkan cerita
Ku tahu ku bersalah

Terlalu sibuk melayan hati ku

Kau tetap ada
Walaupun diriku tak sempurna
Dan tiada mati
Kasih kau di hati
'Tuk sepanjang hidup ku
Kau terima ku seadanya
Biarpun kau sering ku luka
Bidadariku
Bidadariku

Beri kan ku peluang
Silapku takkan ulang itu janjiku
I will be your number one
And light up like the sun
Yang kau harapkan

Seharusnya selalu fikirkanmu
Kerana kau selalu fikirkanku
Takkan membuatmu derita
Nak pendekkan cerita
Ku tahu ku bersalah

Kan ku jaga tiap sudut, hati mu

Kau tetap ada
Walaupun diriku tak sempurna
Dan tiada mati
Kasih kau di hati
'Tuk sepanjang hidup ku
Kau terima ku seadanya
Biarpun kau sering ku luka
Bidadariku
Bidadariku

Harap kau maafkanku
Kau hidup dan matiku
Percayalah ku akan berada
Sentiasa hanya disisimu
Kau yang satu bidadariku

Kau tetap ada
Walaupun diriku tak sempurna
Dan tiada mati
Kasih kau di hati
'Tuk sepanjang hidup ku
Kau terima ku seadanya
Biarpun kau sering ku luka
Bidadariku
Bidadariku

Lagu Bidadari menyayatkan hati Aria. Dia terus berlari ke arah Efzan dan memeluknya. Sungguh terharu dengan kejutan yang di buat oleh Efzan. Kejutan yang paling disukainya.

" Terima kasih, abang. " Ciuman dihadiahkan di pipi Efzan. Pantas. Tak mahu yang lain melihat adegan halal mereka.

" Sama sama. Tapi ada satu lagi ,sayang . " Efzan mengelus pipi isterinya. Jarinya menunjuk ke satu arah. Aria melihat ke arah yang ditunjukkan oleh Efzan.

" Luna ! Daniel ! " Aria berlari mendapatkan Luna yang sedang sarat mengandung anak ke 2 mereka. Pipi mereka dilaga lagakan antara satu sama lain.

" Come va? [ How are you ? ] "

" Sto bene. Mi manchi, Effa. [I'm fine. I miss you ,Effa. ]" mereka berpelukkan. Ahli keluarga lain yang hilang sebentar tadi mula masuk ke dalam ballroom. Anak anak gadis sudah merancau melihat BTS dan Strychine bersama. Nasib saja bodyguards Aria sudah siap sedia menahan gadis gadis itu.

" Mi manchi anche tu! [ I miss you both too! ] "

Elvin berlari anak mendekati mamanya yang sedang bersama Luna dan Daniel. Teruja apabila melihat orang yang dirinduinya disini.

" Aunty Luna ! Uncle Danny ! "

" Bambino ! " Daniel mendepakkan tangannya. Tetapi tidak disambut oleh Elvin . Sakit hati apabila Daniel memanggilnya sebagai bayi. Dia sudah berusia 8 tahun.

" Zio.... [uncle....] " Wajahnya dibuat buat marah. Cuba menakut nakutkan Daniel.

" Aw , so scary ! " Daniel melayan saja kerenah Elvin. Nasiblah budak lagi. Comel pula tu.

Aria meninggalkan Elvin bersama dengan Luna dan Daniel. Dia mendekati pula kakak iparnya , Qeyla , Ummi dan Aida. Ummi masih menunggu anak dalam kandungannya dan Aida masih lagi belum punya rezeki. Mungkin tahun hadapan ?

" Hm , Mak ngah lupalah nama kembar ni. Mei Lin dengan Wei Lin kan ? LinLin , aw. " ujar Aria sambil menggosok kepala si kembar itu.

" Panggil je Syazwan dengan Zahra. Senang. " ujar Qeyla.

" Kak , yang ni bila ? " Aria menunjuk ke arah perut Ummi yang seperti mahu meletup itu. Besarnya baby.

" Maybe tahun depan ? " Baru saja mahu berbual lebih dengan Ummi tetapi Aryan sudah mencelah. Katanya dia perlu mengambil buah hati pengarang jantungnya itu pergi check up.

" Abang. Terima kasih sekali lagi. Terima kasih sebab bawa semua orang yang sayang sayang hari ini. "

" Sama sama. Abang nak tengok sayang bahagia setiap hari. Sebab sayang , musuh jadi partner in crime abang. " mini love dihadiahkan.

" Aw. "



........


Tamat sudah semua special parts ! Dan Happy New Year! Terima kasih kepada reader yang masih lagi membaca buku yang entah apa apa ni. Terima kasih sebab tak kecam typo saya HAHAHHA even buat satu ayat tu jadi lain macam sebabkan satu typo.

Terima kasih juga sebab layan kerenah saya yang kejap epilog itu , lepastu ini. Then nak unpublah , edit lah  itulah inilah. Terima kasih ! Saya hargai sangat. Mungkin esok saya akan pub satu bab untuk semua buku saya. Mungkinlah. Tak sure tau. Sebab saya nak kena uruskan something esok huhu ( kena gosok baju sekolah punya pasal. Rilek , tahun ni last sekolah yey ! )

Apapun , ikan kekek mak iloi iloi.

Continue Reading

You'll Also Like

43.4K 6.2K 26
ARJUNA | INARA Mempunyai kelebihan boleh melihat dan berinteraksi dengan roh bukanlah satu benda yang menyenangkan malah membuatkan diri seorang gad...
2.2M 51.7K 33
Aira dan Haiqal... Pergaduhan mereka seperti anjing dengan kucing, kucing dengan tikus, tikus dengan tikus merebut keju... Dalam masa yang sama, Aira...
565K 2.7K 37
Ini kisah TZ dan Ally, dua manusia yang bertemu kerana satu kebetulan dan diakhiri dengan... perkahwinan. T dekat nama TZ tu bermakna Tengku, tapi in...
479K 40.6K 98
Farish, Ariffin, Syafiq dan pasangan kembar Dani dan Danish. Para jejaka idaman kolej seni, Kolej Akustika. Kesemua prince charming tersebut normal...