Musuh Jadi Partner In Crime...

By Reyyy_d

399K 21.1K 3K

Setiap orang ada cita citanya sendiri. Begitu juga dengan Aria Effa yang bercita cita untuk menjadi K-Idol se... More

Cast
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Bab 65
Bab 66
Bab 67
Bab 68
Bab 69
Bab 70
Bab 71
Bab 72
Bab 73
Bab 74
Bab 75
Bab 76
Bab78
Epilog
The Old Epilogue
Special Parts: IRYAN EQSAN × AIDA SARI ❤
Special Parts : ZAFRAN FHAZIL × SYAFIQAH AQILAH ❤
Special Parts : ARYAN × UMMI❤
Special Parts :AE vs EN&NE❤
Special Parts ❤
Strychnine and Violence❤
Gallery❤
Book 2 !

Bab 77

3.3K 187 112
By Reyyy_d

" Mama lawa-lawa nak pergi mana? " Elvin duduk di atas katil sambil melihat Aria yang sedang bersiap-siap mahu ke annuel dinner yang diadakan hotel miliknya. Orang dah jemput, takkan tak mahu datang.

Makan free siot.

" Selama ni mama tak lawa ke? Kecil hati mama tahu. " Suaranya bertukar merajuk. Tangannya masih sibuk membetulkan awning shawl yang tidak betul.

" My mama always pretty just this time, extra pretty! " Elvin memeluk kaki Aria. Cuba mengambil semula hati ibunya. Tangan kecilnya cuba memeluk leher Aria tetapi tidak sampai.

Aria yang berasa sedikit kasihan melihat anaknya yang sedaya-upaya cuba memeluk leher, duduk mencangkung di hadapan Elvin. Tidak semena-mena pipinya dicium lembut oleh bibir kecil Elvin. Aria yang terpinga-pinga segera tersenyum.

Pandai ya anak mama ni!

" Eee gediknya anak mama ni! Lekas siap! "

" Evin pun ikut ke mama? " soalnya sambil melompat-lompat di atas katil. Aria mengelengkan kepalanya.

" Mestilah kena ikut. Takkanlah mama nak tinggal hero mama sorang ni. Haritu tinggal kejap pun dah nangis. " Perli Aria.

" Mama! " Elvin memuncung. Aria tertawa semula.

Tangannya ligat menyiapkan Elvin. Pukul 8:30 majlis tersebut akan bermula. Jadi dia harus berada di sana 5 minit sebelumnya untuk memastikan semua persiapan tersedia.

Apabila selesai semuanya, Aria dan Elvin turun ke ballroom. Memandangkan mereka berdua tinggal di bilik VVIP di hotelnya, ia memudahkan perjalanan mereka ke sana. Tambahan pula, dia harus memastikan semuanya berjalan dengan lancar memandangkan annuel dinner itu diadakan di hotelnya. Jatuh martabat kalau apa apa perkara yang tidak diingini terjadi.

Semoga semuanya baik baik saja.










........










Aria memandang persekitaran ballroom yang dihiasi dengan bunga serta bermacam macam lagi. Dia menuju ke arah P.A system untuk melihat segala persiapan.

" Is, semuanya okey ke? "

" Okey, Cik Effa. " Iskandar menunduk hormat pada Aria. Rata-rata pekerja di sini menunduk hormat pada siapa yang mempunyai pangkat lebih tinggi dari mereka. Entah siapa punya peraturan pun dia tidak tahu.

" Is, kenapa ada wartawan dekat sini? Bukan ni annuel dinner je ke? " Matanya galak memerhati para wartawan yang sedang mengaturkan kamera mereka untuk merakam majlis pada malam ini .

" Entahlah, Cik Effa. Apa yang saya dengar, CEO ada jemput seorang artis yang terkenal. Tapi saya tak surelah siapa sebab takda sapa yang tahu siapa yang CEO tu jemput. Kenapa Cik Effa? "

" Takda apa-apa. Awak sambunglah kerja awak tu. Saya nak pergi sambut tetamu yang hadir. " Iskandar hanya mengangguk. Aria mencari-cari kelibat anaknya yang menghilang.

Tadi ada dekat sini. Sekarang menghilang kemana? Dia memanggil-manggil nama Elvin dengan kuat. Kalau hilang macam mana? Budak itu sudahlah petah berkata-kata. Kalau kena culik, mahu kena ceramah penculik tu.

Dia meminta tolong pekerjanya untuk mencari kelibat Elvin. Nasiblah pekerjanya tahu rupa Elvin memandangkan dia seorang albino. Pasti mudah mereka untuk menemui anaknya itu.

" Mama! Mama! Evin's here! Mama! Pandang la sini mama! " jerit Elvin dari satu arah. Aria berpusing-pusing mencari dari mana arah suara anaknya itu.

" Elvin! " Aria berlari anak ke arah Elvin yang sedang di dukung oleh seorang jejaka. Matanya tajam menikam mata Elvin.

Eee buat orang risau sajalah dia ni!

" Ariefz Elvin! Kan mama dah kata jangan pergi mana-mana. Evin degil sangat ni kenapa? Mama risau tahu. Kalau Evin kena culik macam mana? Elok-elok kamu ceramahkan penculik tu, nanti mama pulak ceramah kamu kang. " Aria bercekak pinggang. Risaunya bukan main !

" Mama..... " Suara Elvin seperti tidak keluar. Sangat perlahan tetapi masih didengari oleh Aria. Mukanya memerah menahan marah.

" Apa mama mama? Ni nasib orang jumpa tau. Jangan cakap dengan mama dah . "

" Mama.... " Elvin menari- narik gaun yang dipakai oleh Aria. Matanya mula berair. Tidak sanggup di abaikan oleh ibunya.

" Mama.... Evin minta maaf. Promise tak buat lagi. Evin janji tak minta toys 2 month. " Tangannya mengesat air mata yang jatuh.

" No. Tak nak 2 bulan. "

" Okey okey. A year. Promise. Mama cakap dengan Evin tau. " Elvin masih lagi mengesat air matanya yang jatuh. Masih bersedih kerana Aria tidak mahu bercakap dengannya.

Aria tertawa perlahan sebelum menggosok perlahan rambut anaknya. Dia tersenyum melihat anaknya itu. Aria menyamakan ketinggiannya dengan anaknya. Cuba melihat wajah yang disembunyi oleh anaknya.

Alahai, malu malu pula Elvin ni.

" Why are you crying, bambino? "

" I don't know. Evin ha paura della mamma per far svenire Evin. [ Evin takut mama marahkan Evin. ] " ujarnya tanpa memandang ke arah Aria. Masih lagi takut untuk melihat wajah ibunya.

" Never, bambino. Remember that I love you? "

" I love you too, mama! " Elvin segera memeluk leher Aria dan menangis sepuas-puasnya. Aria memeluk Elvin dan menggosok belakangnya perlahan .

Mata Aria ter arah pada jejaka yang mendukung Elvin sebentar tadi. Malu pula dengan apa yang terjadi. Eh, bukankah jejaka ini yang bertemu dengannya hari itu untuk menempah ballroom untuk annuel dinner ini?

" Eh, terima kasih encik sebab jumpa anak saya. Evin , cepat kata terima kasih dekat uncle ni. " ujar Aria perlahan pada Elvin.

" Grazie, signore [ Terima kasih , tuan. ] " Elvin mengesat air matanya sebelum menunduk pada jejaka sebentar tadi.

" Pstt, Elvin ! Malay or english only. " Bisik Aria.

" My bad, mama. Thanks uncle. " Ujarnya kembali.

Jejaka itu tertawa. Lucu dengan telatah budak kecil dihadapannya ini.

" Takpa, seronok layan budak macam anak Cik Effa ni. By the way, saya Darren. CEO Pelangi Holding. " Darren menghulurkan tanganya untuk bersalam. Aria menundukan badannya manakala Elvin menyambut tangan Darren dengan melompat sedikit.

Tak sampai nak salam elok-elok.

" Maaflah sebab Encik Darren kena tengok drama anak saya dengan saya. Ya Allah malunya. " Aria tertawa hambar. Tak tahu nak letak mukanya dimana. Malu yang teramat !

" Takpa. Panggil saja saya Darren. Mari Cik Effa. Majlis dah nak mula. " Ajak Darren.

Aria mengangguk dan memimpin tangan kecil Elvin ke arah ballroom. Majlis berjalan dengan lancar. Semuanya berjalan seperti yang dirancangkan.










.......










" Masa yang ditunggu-tunggu oleh semua tetamu dan juga para penonton kita. Dipersilakan persembahan daripada jeng jeng jeng! "

Lampu dipadam dan dihalakan ke suatu tempat. Hanya memfokuskan tempat itu saja. Terdapat sebuah piano putih yang menarik perhatian semua tetamu. Aria juga memfokuskan pandangannya pada arah itu.

Tiba-tiba seorang jejaka masuk lalu duduk di atas kerusi. Jarinya mula diletakkan di atas papan kekunci itu. Irama yang keluar dari piono itu menyentakkan hati Aria. Lagu ini, lagu kegemarannya. Lagu Movies End dari Tate Mcrae.


She met him in the summer, when things were chill ,
Sunkissed and slightly burnt, doin' it for the thrill ,
Oh, it was picture perfect, usually can't find that ,
But what always crossed her mind was that.

If life's like a movie, do all things stop?
After the kiss, does the curtain drop?
If all feels so perfect, what happens next?
'Cause we all know that deep down all the movies end'

Stayed up until the sun died, sat 'neath the stars ,
But still, beneath his bad eyes, she still knew there were scars ,
They said, "Its picture perfect," usually can't find that ,
But what always crossed her mind was that.

If life's like a movie, do all things stop?
After the kiss, does the curtain drop?
If all feels so perfect, what happens next?
'Cause we all know that deep down all the movies end '

As the days go by my heart will sink ,
As nothing really matters more than this moment ,
Close my eyes, I can't blink ,
I can't waste another second just thinkin'
'Bout the movies and all their endings ,
'Cause they mean nothing .
When they don't got good beginnings ,
Oh, all the movies and their endings .

Oh, if life's like a movie, don't make it stop ,
After the kiss, raise the curtain up ,
If all feels so perfect, think 'bout what's next ,
'Cause if you like the movie then watch it again.

Tubir mata Aria tibat-iba saja jatuh tanpa dia sedari. Lagu ini, hanya Aria dan dia saja yang tahu tentang lagu kegemarannya ini. Mungkinkah? Tidak! Hatinya menolak kemungkinan yang mungkin akan berlaku.

" Ma, can we go to sleep? I'm sleepy, mama. " Elvin duduk di atas riba Aria. Kepalanya di lentokkan di bahu Aria.

" Not yet, bambino. Soon okay? But not now. Get your ass up, bambino. " Aria menepuk perlahan lengan anaknya.

" Why are you interested with my ass, mama? " soal Elvin. Wajah Aria memerah.

" Shh. Jangan cakap macam tu okey? Awak budak lagi. " Elvin mengangguk dan kembali ke tempat duduknya.

Majlis diteruskan lagi dengan penyampaian hadiah kepada pemenang pemenang yang memenangi kategori yang diadakan. Aria tertawa melihat reaksi mereka yang memenangi kategori tersebut. Ada yang melatah apanila namanya dipanggil dan ada juga yang menjerit kegembiraan.

" Sekarang, saya menjemput Encik Darren Azfar untuk memberikan penghargaan kepada pemilik Hotel Elv iaitu Cik Aria Effa. Dipersilakan. " Aria terpingga pingga apabila namanya dipanggil.

Elvin menarik tangan Aria menuju ke arah pentas. Eh , siapa yang patut ambil hadiah ni? Dia atau Elvin?

Lensa-lensa kamera menyilaukan mata Aria. Berapa lama dia nak kena senyum ni? Ingat mudah nak berdiri kaku sambil senyum? Kalau keluar dekat mana-mana dan lawa takpa. Kalau muka hodoh tu bahaya. Buatnya Hobbie buat gift gambarnya macam mana? Malu!

" Eh Cik Effa! Jangan turun lagi! " ujar Emcee tersebut.

" Kenapa? " soal Aria.

" Kami ada kejutan untuk Cik Effa! "

Sejurus emcee berkata begitu, penyanyi bertopeng itu masih dengan bergaya. Dia menuju ke arah Aria dan Elvin yang berada di atas pentas. Aria memerhati gerak geri penyanyi itu. Dia membuka topeng. Aria kaku.

" Will you marry me? " Ujarnya sambil melutut dan mengeluarkan sekotak cincin.

Continue Reading

You'll Also Like

1.2K 113 6
Najah Hanisa. Seorang isteri yang berhati lembut. Suatu hari, pekung suaminya terbongkar. Apakah bakal terjadi dalam pernikahannya yang sudah terbina...
61.7K 7.7K 33
Final Chapter of ; MISTRESS series The changes in him. "awak berubah, sayang" "tak, aku tak berubah. cuma aku perlukan ruang setelah kau bunuh anak a...
41.6K 6K 42
❝Welcome to El Castillo, milady.❞ Leanore Estrella hanyalah seorang pembuat roti di desa. Apa yang aneh adalah ketika dia dibawa ke El Castillo. Dikh...
117K 8.8K 31
SINOPSIS GARIS MASA.. #PBAKL19 Kehidupan itu bermula dengan kelahiran dan berakhir dengan kematian. Di tengah- tengahnya ada berjuta pilihan sepanja...