White Guardians ( Editing)

By SyuhadaNr

560K 43.5K 1.6K

White Guardian.. Dua patah perkataan itu membuatkan Irene tidak percaya akan kewujudan mereka. Mana mungkin d... More

1.Willard
2.Ryan and Rena
3.Bukti
4.Mimpi
5.Welcome to Verillend
6.Erina
7.Town Hill
8.Buku
9.RenaVsRyan=Erina win 😂
10.Mission
11. The Journey is begin
12.Deep Forest
13.Irene hilang
14. Ornans Village
15.Legend Sword
16.Secarlet?
17.Viez Alfron
watak 👋
18.Ikan Emas
19.Pewaris
20.Gunung Cyberia
21.Diserang!
22.Blue Eyes
23. Confused
24.Air Ive
25.Cerita si ikan emas
26.Jatuh tergolek
27.First Kiss?
28. Kuda
29.Nelson Falls
30.From other Dimension
31.First Fight!
32.Rantai krystal
33. Bintang
34.Secret
35.Alice Waynestin
36.Lost memory
37.Ice
38. Dragon leather gloves
39.Rampasan kuasa
40. Surat Rena
41.Amorgite stone
42.Sudah jatuh ditimpa tangga!
43.Berubah sekelip mata?
44. Buka Dimensi
45. Selamat Tinggal Nyea!
46. The unexpected
47.Singa jadian?
48.Masalah!
49. Hanya kerana air!
50. Black Beast?
51.Pengakhiran hidup huh?!
52.Surprise
53.With Ryan
54.Gadis berambut putih
55. Childish
56.Siapa Secarlet?
57.Menipu!
58.Golith Si penjaga
59.Matlamat
60.Terlepas!
61.Mak? Ayah?
62.Drycon? Biar betul!
63.Long story
64. Discussion
65. Mana Eicland?
66. Peluang kedua.
68. Vylera
69. White Beast
70. Mermaid
71. Pire
72. Guardians VS Mermaid
73. Hidung Berdarah?
74. The Soul
75. Jangan tinggalkan aku.
76. Ayah.
77. Berita buruk.
78. Apa kau buat dekat sini?
79. Perang!
80. Surez Vs Zeus.
81. Cahaya.
82. Irene dan Viez?
Special Chapter (Ending)
AUTHOR NOTE
BOOK 2 ?

67. Ditampar dua kali!

4.5K 396 23
By SyuhadaNr

Mata Irene membuntang mendengar bisikan Viez. Ryan memerhati dengan dahi berkerut. Apa lelaki itu bisik sehingga muka gadis itu berubah?

Pap!

Satu tamparan hinggap di pipi kanan. Muka Viez terpaling ke sisi. Irene mengemam bibir. Mukanya yang putih berubah merah padam. Nafasnya tidak teratur! Joshua yang melihat menganggakan mulut, manakala Ryan membulatkan mata. Alice dan Erina menutup muka seraya berkata "Auch!"

Kenapa Irene bertindak menampar Viez? Apa yang dibisikan lelaki itu sehingga Irene marah sangat? Perlahan Viez memengang pipinya. Terasa perit tak usah dicakap! boleh tahan juga penampar Irene ni.

"Kalau ayat pertama kau itu, aku boleh terima lagi. Tapi ayat terakhir itu...." Irene menarik nafas dalam sebelum menyambung ayat. "Aku. Benci. Kau." Ujarnya satu persatu sambil menunjal-nunjal dada bidang Viez.

SESAMPAI sahaja di istana. Irene memberi arahan kepada dayang istana supaya menunjukan bilik rehat kepada mereka. Selepas itu, dia terus menghilangkan diri.

Erina melirikan pandangan ke arah Viez di hadapannya. Kemudian matanya beralih kepada Alice disebelahnya. Dia mencuit bahu Alice apabila Viez masuk ke dalam bilik yang ditunjukan oleh dayang istana.

"Apa?" soal Alice perlahan. Letih agaknya.

"Kau rasa Viez cakap apa dekat Irene?"

"Aaa. Kejap,"

Alice dan Erina menghentikan langkah apabila dayang istana berhenti dan menunjuk ke sebuah bilik. Dayang istana tersebut meminta diri untuk beredar dari situ.

"Kau tahu apa yang Viez cakap?" Soal Erina lagi seraya menampak masuk ke dalam bilik. Alice menutup pintu. Keningnya terjongket naik ke atas.

"Entahlah," balas Alice seraya duduk di birai katil. Bilik itu dipadang. Boleh tahan juga bilik ni. Tidak ubah seperti biliknya di Lycria.

"Bukan ke kau boleh baca fikiran orang lain ke?" soal Erina tidak puas hati.

"Memanglah tapi aku dah malas nak baca fikiran orang lain sesuka hati. Kalau kau nak tahu tanyalah Irene sendiri," bidas Alice. Dia membaringkan diri di atas katil lalu berguling-guling.

"Tanya? Huh? Gila ke, kau sendiri tengok dia macam mana bukan?" Erina menghela nafas panjang seraya duduk di birai katil. Alice berhenti dari berguling dan menyiarap. Kedua tangan Alice menongkat dagu

"Dia marahkan kita?" Alice mengajukan soalan bodoh.

"Kau rasa?" Jeling Erina.

"Hmm... kalau aku jadi dia, aku pun marah."

"Tahu pun ...."

"Dia punya marah akan reda. Percayalah cakap aku. Dia marah tak lama,"

Erina mengerutkan dahi. "Mana kau tahu?"

"Well, tengoklah kita dekat mana sekarang ni? Tadi bukan main suruh kita balik. Lepas itu dia bawa kita ke sini pula. Ha? aku rasa dia cuma marahkan Viez, sebab laki tu bisik sesuatu tadi,"

"Hmm ...." Erina mengaru pipi. Kata-kata Alice ada benarnya juga. Tak adalah kadang kala Alice bukannya betul sangat pun.

"Aku perasan, dia langsung tak pandang Viez sepanjang berjalan ke sini. Kau nampak tak?"

"Yeah, perasan..."

"Jadi, takpayah risaulah... dia akan okay dengan kita," Alice bergolek ke kanan. Tangannya laju mencapai bantal lalu dilemparkan kepada Erina. Dia tergelak kecil apabila Erina membuat muka tidak puas hati.

IRENE menolak pintu bilik dengan perlahan. Sekujur tubuh terbaring di atas katil. Dia mengorak langkah. Wajah Rena dipandang sekejap. Tanpa sedar dia mengeluh pendek. Rambut hitam disisir ke belakang.

Rena cuma pengsan sahaja. Dia tidak apa-apa. Tak ada mengalami sebarang kecederaan pun. Mungkin Rena hanya terkejut sikit, atau Rena terlalu letih. Rena ada masalah ke? Setahu dia Rena seorang gadis yang kental dan kuat. Setakat serangan macam tu apalah sangat.

Irene beralih pada tingkap kaca. Suasana diluar menjadi tatapan mata. Eicland, negara asalnya. Tempat asal usul belah ayahnya. Tapi yang menjadi tanda tanya sekrang ini, dari mana ibunya datang? Menurut aunty Sophea, ibunya berasal dari dimensi lain. Tapi di mana? Ah, teringin juga dia nak tahu.

Irene menolak ke belakang rambut hadapannya yang menutupi dahi. Dia mengeluh. Tiba-tiba dia teringatkan bisikan Viez. Ayat itu seperti menari-nari di ruang fikirannya. Viez seakan mengejarnya. Semakin dia lari dari lelaki itu, semakin lelaki itu mendekati.

Argh! ayat Viez menambahkan lagi kekusutan yang ada di kepalanya. Semak! Beraninya dia cakap macam itu!

Irene menarik nafas dalam sebelum menghembus keluar. Dia memusingkan badan lalu mengatur langkah keluar dari bilik tersebut. Ketika dia mahu ke biliknya, dia berjalan melintasi sebuah bilik yang pintu tidak ditutup rapat.

Langkah Irene terhenti tatkala tiba di hadapan bilik tersebut. Dahinya berkerut apabila terdengar suara lelaki bercakap seorang diri. Dia memejamkan mata buat seketika untuk membaca fikiran.

"Bodoh, kenapa kau cakap macam itu! Argh, takguna betullah! Tengok apa sudah jadi? dia semakin benci dekat aku. Benci! dia cakap dia benci aku!"

Irene membuka mata saat jantungnya berdetak laju. Dia menghampiri pintu dan mengintai sedikit di sebalik celahan pintu yang terbuka.

Kelihatan Viez sedang meramas-ramas kepalanya beberapa kali sambil berjalan ke huku hilir. Sesekali tangannya mengetuk kepala dan menampar pipi. Ha, macam orang tak betul pun ada. Viez terperasankan Irene. Kelakuannya macam laki mati bini tadi terhenti. Mata mereka bertembung sesaat.

"Irene?" ujar Viez perlahan.

Irene berganjak ke belakang kerana terkejut. Dia membuka langkah, baru tiga langkah, Viez telah menghalang jalan. Terus langkahnya terhenti. Mata Viez memandang tepat anak mata berwarna biru. Irene mengemam bibir.

"Kau nak apa?" soal Irene mendatar. Dia melirikan pandangan ke dinding. Terasa menarik pula dinding tu.

"Pandang aku, Irene...."

Gadis itu tidak mengedahkan arahan Viez, sebaliknya dia mengalihkan pandangan ke lantai pula. Viez mengeluh panjang. Dia mahu meraih tangan Irene tetapi gadis itu mengelak.

"Irene.... Tolonglah," Pujuk Viez selembut yang mungkin. Padahal dia sedang menahan geram.

Irene menyilangkan tangan ke dada. Kepala diangkat seraya menjeling sekilas. "Ha, aku sudah pandang kau. Jadi cakaplah apa yang kau nak!" bentak Irene kasar.

"Okay, aku ...." Kedua belah tangan menekup pipi gadis itu, sehingga bibir Irene memuncung. Dia pantas menarik Irene ke depan supaya merapati. Mata Irene terbuntang kerana terkejut!

"A-apa, kau buat ni?" ujar Irene geram. Bersusah payah dia membuka mulut kerana pipinya ditekup. Viez mahu ketawa tetapi dia cuba menahan. Muka serius ditayangkan.

Secara kebetulan Alice mahu keluar dari bilik. Apabila dia terpandangkan Viez dan Irene, dia terus berhenti. Mulutnya melompong luas!

"Eh? kenapa berhenti? cepatlah jalan!" Erina mencucuk-cucuk belakang Alice. Gadis berambut jingga terkejut lantas memusingkan badan. Tangannya menghadang pintu.

"Er ... kejap lagilah, kita turun. Aku rasa makanan mungkin belum siap terhidang. Err... hehe .... " Alice tersengih sumbing. Laju dia menarik Erina masuk ke dalam bilik.

Erina membalas dengan mimik muka curiga. Sebelum Alice menutup pintu dia pantas menolak tubuh Alice ke tepi. Erina menjengahkan kepala dan dia ternampak Irene dan Viez. Tidak sampai beberapa saat, kepalanya ditekan lalu ditarik ke belakang.

"Apa ini!"

"Biarkan, bagi mereka peluang." ujar Alice menutup pintu.

"Aku lapar tahu tak?" rungut Erina.

"Hala, kejap lagi turunlah,"

"Fine! kalau mereka berdua tak berganjak dari situ. Aku redah je. Peduli apa aku, kalau dorang nak bercium sekali pun... aku redah je. Tengoklah,"

"Hamboi, mulut kau! aku koyakan juga nanti!"

Pada masa yang sama, Ryan dan Joshua mahu naik ke bilik juga turut membatalkan niat. Terus mereka berpatah balik menuruni anak tangga. Jauh disudut hati Ryan, terbit rasa cemburu dalam dirinya. Sebab apa? dia ada menaruh perasaan terhadap gadis itu. Tapi sebaliknya Irene? Hmm... langsung tidak menyedari. Dia agak kecewa pada saat ini. Hatinya bagaikan ditikam. Sakit!

Irene menunjal kepala Viez berkali-kali apabila lelaki itu cuba mengucup dahinya. Muka Irene sudah merah-kemerahan menahan rasa! Nafasnya tidak teratur. Dia cuba menahan perasaan. Jantungnya berdetak laju bagai nak pecah! Berani betul Viez ni.

Pap!

Viez tertoleh ke sisi. Kesakitan mula menjalar di mukanya. Perit! kali ini lebih sakit berbanding tadi. Apakah? dua kali dia ditampar? ini kali pertama perempuan buat dia begini. Bondanya dan adiknya pun tak pernah buat tahu? Perlahan dia mengusap pipi.

"Aku benci kau!" kata Irene sebelum berlalu pergi.

Viez hanya mampu memandang gadis itu pergi "Tak apa Viez, kau masih ada peluang," ujarnya perlahan. Viez menghela nafas pendek.



Hi semua! Saya tengah fokuskan cerita ini dan berusaha untuk habiskan cerita ini secepat mungkin. Jadi mohon bersabar ya. Saya akan cuba update cepat2.
Okay tak chapter ni? ^^

Continue Reading

You'll Also Like

69.7K 3.5K 26
Atisya-Aurora. Mereka adalah perempuan dari dunia yang berbeza. Aurora merupakan masa silam yang begitu lama dilupakan orang. Manakala Atisya perempu...
233K 14.7K 36
{COMPLETED} "Tapi kenapa awak tak terbakar bila terkena matahari?" Setahu Lena, walaupun dia bukannya peminat Twillight, Vampire Diaries atau apa-ap...
1.9M 4.4K 27
Sebuah kisah isteri ke arah cuckold
188K 7.8K 52
Lapan orang puteri kembar dunia Crystall Realms dilahirkan dengan kuasa tersendiri. Peristiwa yang berlaku pada suatu malam membuatkan nyawa mereka d...