Musuh Jadi Partner In Crime...

By Reyyy_d

399K 21.1K 3K

Setiap orang ada cita citanya sendiri. Begitu juga dengan Aria Effa yang bercita cita untuk menjadi K-Idol se... More

Cast
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Bab 65
Bab 66
Bab 67
Bab 68
Bab 69
Bab 70
Bab 71
Bab 72
Bab 73
Bab 74
Bab 75
Bab 76
Bab 77
Bab78
Epilog
The Old Epilogue
Special Parts: IRYAN EQSAN × AIDA SARI ❤
Special Parts : ZAFRAN FHAZIL × SYAFIQAH AQILAH ❤
Special Parts : ARYAN × UMMI❤
Special Parts :AE vs EN&NE❤
Special Parts ❤
Strychnine and Violence❤
Gallery❤
Book 2 !

Bab 54

4.3K 259 47
By Reyyy_d

Di tangan Aria terdapat dua lightstic. Satu BTS dan satu lagi Wanna One. Half Armys dengan Wannables ni tahu hehe. Efzan dah jumpa dah lightstick Exo. Lawa-lawa juga sebab version 2 punya. BTS lightstick Aria pun version 2 juga.


Sekarang mereka berdua berada di Inkigayo. Lebih kurang ada 20 group yang akan perform. Exo, BTS dan Wanna One perform yang akhir. Agak berjanggutlah nak tunggu. Selepas sejam 30 minit, akhirnya! Finally !  BTS akan perform! Lagu Mic Drop, Go go dan DNA.

" KIM NAM JOON! "

" KIM SEOK JIN! "

" MIN YOONGI! "

"JUNG HOSEOK! "

" PARK JIMIN! "

" KIM TAEHYUNG! "

" JEON JUNGKOOK! "

" BTS! " Semangat Aria  mengikut Armys yang lain bersorak. Rasa excited itu kau jangan cakap lah. Dari tadi tak habis lompat lompat ni.

" SUGA OPPA SARANGHAEYO! " Suga dengan rambut birunya Allahu. Suka menggodanya. Lepastu dia siap senyum Allahu. Ini baru Suga. Kalau Daniel? Aria rasa kejap lagi ada kang yang masuk hospital.

" Kau tak payah nak opah buat sarang sangat la. Ingat sikit yang aku ada dekat sebelah ni. " Allahu lupa pula ada encik husband yang kuat cemburu dekat sini. Maaf ler excited tengok bias dekat sini.

" Husband kita cemburu ke? Alolo comelnya! " Aria mencubit kedua belah pipi Efzan.

" Tak, bukan cemburu. Tapi menyampah. "

Cis tak nak ngaku.

........

Sekarang Exo pula akan perform. Aria perasan seperti ada seekor monyet yang terlepas dari Zoo. Nak tahu siapa? Ha sebelah dia ni.

" EXO! SEHUN HYUNG! " Er, kunyit detected.

Aria sudah pandang senget pada Efzan. Memang Exo-l betul mamat ini. Kalau fansign, Aria rasa dia baru saja masuk sudah pengsan .

" Gay ke? "Tangan Efzan automatik melingkari pinggang Aria. Dia ni nak amik kesempatan ke apa?

" Nope. Ni bukti aku bukan gay. " Satu ciuman dihadiahkan di pipi Aria. Sejak kes dimana Aria memberitahu semua orang mengenai hubungan mereka, Efzan sudah makin berani. Kejap lagi ada juga yang kena hempok. Tapi guna lightstick Efzan la. Aria punya dua dua mahal kut. Menangis tak berlagu nanti bila rosak.

" Fal! Tu Sehun datang arah kita! " Aria menunjuk yang Sehun dan Chanyeol datang betul-betul arah Aria dengan Efzan ada.

" Argh! Hyung! I love you! " Gosh, dia suami aku ke ni?

" Aku dekat sini tak nak sayang ke? "Cemburu pula Aria apabila Efzan asyik fokus dekat Sehun dengan Chanyeol. Aria melambai-lambai ke arah Efzan. Namun, Efzan masih tidak mengendahkannya.

Tapi ada tangan lain yang sambut lambaian Aria. Gosh, Sehun tepuk tangan dia?!  Aria goyangkan tangan yang kena tepuk dengan Sehun.

" Well, bukan Exo-l dapat tau. Yang ni dapat ke? "

" Bak sini tangan tu. " Aria tanpa berfikir menghulurkan tanganya kepada Efzan. Efzan segera mengambil tangan Aria lalu ditepuk-tepukkan. Tak kisah sebenarnya sebab dia Armys dan Wannables.

" Dah kenapa tepuk tangan orang? "

" Mana boleh ada orang sentuh tangan wife aku. Aku je yang boleh. So please, kasi aku hilangkan sisa Sehun hyung aku dari tangan kau. " Walaupun ayat Efzan tak berapa nak sweet, Aria agak hargai la juga. Tapi kalau BTS ke Wanna One tepuk tangan Aria,  jangan harap Aria kasi siapa-siapa pegang tangannya.  Termasuk Efzan Naufal. Kejam bukan?

..............

" KANG DANIEL OPPA! WHY YOU SO SEXY?! " Sumpah Aria gila. Tolong kasi oksigen please! Dia rasa nak pengsan gila dah ni.

" YOON JISUNG OMMA! "

" KIM JAEHWAN!  I LOVE YOU! "

" Kejap-kejap siapa yang kecil tu? OH INGAT-INGAT. HA SUNGWOON! PARK JIHOON! PARK WOOJIN !"

" BAEJIN! GUANLIN ! DAEWHI arghh I'm not crazy. No no I'm not crazy! "

" OKEY WAIT IM GONNA BE CRAZY! MINHYUN! SEONGWO wait siapa tu? Oh, emcee lupa hehe. " Efzan sudah mengengam tangan Aria. Cis, dia nak lambai tangan ni. Sudah la dua-dua tangan penuh. Ee geramnya. Kejap lagi tunggu dia. Exo-l [ Efzan] gaduh dengan Aria si Army.

" ALL I WANNA DO WANNA ONE! " Aria ikut sekali apabila semua Wannables bersorak. Okey mungkin hari ini tak berapa nak luangkan masa sangat dengan idol, tapi takpa! Esok ada fansign dengan BTS. Lusa pula Wanna One dengan Exo. Nasib tempat sama.

Aria mahu  mengajak Suga dengan Daniel kahwin dengannya. Jangan kacau line saya okey husband?

..........

Lepas umun pemenang, akhirnya BTS menang apabila berlawan dengan Exo. Minggu depan baru Wanna One lawan dengan BTS. Tapi dia pula takda dekat sini. Takpalah.

Aria mengambil telefon dan halakan pada pantulan cermin di dalam lift. Efzan yang faham terus saja memeluk Aria dari belakang. Nampak sweet pula sebab pakai hoddie yang sama.

AriEff

AriEff
Thanks husband sebab layan kerenah wife awak yang memang berfangirl gila dekat BTS dengan Wanna One ! 
@EfzFal.

Mirathegojes
Gais, ni lah perampas boyfriend I.

Gugudanfans
Ada jumpa Sejeong tak?

bighit.official
Do you want to be a trainee? If you are interested, send us a message. :)

Oyenkaki
Untunglah honeymoon dekat Korea hm.

Efzfal
Sama sama wifeu.

Aria pandang Efzan. Amboi cepatnya dia balas. Tapi ada satu komen yang menarik minatnya. Dari bighit !

" Fal, aku nak boleh? Please! Aku tahu suara aku sedap. Menari pon boleh. Please aku nak sangat! "

" Well, aku tak kisah sebab SM pun ada dm aku pasal nak jadi ke tak trainee dekat sana. "Mulut Aria sudah terlopong. Hm, patut aku pindah sini saja. Takpa malam nanti minta izin papa dengan mama.

" Aku harap sangat aku dapat masuk dekat sana. Kalau jadi K-idol macam Isaac Voo dari Malaysia tu mesti best. Dah la lagu dari bighit semua gempak-gempak macam BTS. "

" Eh SM lagi gempak okey. "

" Bighit lah! "

" SM! "

" BTS! "

" EXO! "

" ARMY! "

" EXO-L! "

" Er, hello sir, may I come in? " Okey. Malu kejap. Aria berdiri belakang Efzan. Malunya bila ada staff hotel yang tengok mereka bergaduh. Efzan berpusing. Kali ini mata mereka bertembung.

" Siap kau malam ni. " Bisikan Efzan buat Aria meremang.

Cedoi punya husband!

Continue Reading

You'll Also Like

4.3K 800 8
K A R Y A|| k e e m p a t b e l a s [ short-story ] "Buat apa pergi sementara kalau boleh pergi selamanya?" Pesanan : peka pada tarikh-tarikh dalam c...
107K 10K 50
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
894K 36.3K 101
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
104K 6.4K 39
Tengku Adena Binti Tengku Syamir, Pindah ke sekolah baharu, iaitu Le Rosey School yang merupakan sekolah paling elit dan mempunyai ramai pelajar kaya...