White Guardians ( Editing)

By SyuhadaNr

560K 43.5K 1.6K

White Guardian.. Dua patah perkataan itu membuatkan Irene tidak percaya akan kewujudan mereka. Mana mungkin d... More

1.Willard
2.Ryan and Rena
3.Bukti
4.Mimpi
5.Welcome to Verillend
6.Erina
7.Town Hill
8.Buku
9.RenaVsRyan=Erina win ๐Ÿ˜‚
10.Mission
11. The Journey is begin
12.Deep Forest
13.Irene hilang
14. Ornans Village
15.Legend Sword
16.Secarlet?
17.Viez Alfron
watak ๐Ÿ‘‹
18.Ikan Emas
19.Pewaris
20.Gunung Cyberia
21.Diserang!
22.Blue Eyes
23. Confused
24.Air Ive
25.Cerita si ikan emas
26.Jatuh tergolek
27.First Kiss?
28. Kuda
29.Nelson Falls
30.From other Dimension
31.First Fight!
32.Rantai krystal
33. Bintang
34.Secret
35.Alice Waynestin
36.Lost memory
37.Ice
38. Dragon leather gloves
39.Rampasan kuasa
40. Surat Rena
42.Sudah jatuh ditimpa tangga!
43.Berubah sekelip mata?
44. Buka Dimensi
45. Selamat Tinggal Nyea!
46. The unexpected
47.Singa jadian?
48.Masalah!
49. Hanya kerana air!
50. Black Beast?
51.Pengakhiran hidup huh?!
52.Surprise
53.With Ryan
54.Gadis berambut putih
55. Childish
56.Siapa Secarlet?
57.Menipu!
58.Golith Si penjaga
59.Matlamat
60.Terlepas!
61.Mak? Ayah?
62.Drycon? Biar betul!
63.Long story
64. Discussion
65. Mana Eicland?
66. Peluang kedua.
67. Ditampar dua kali!
68. Vylera
69. White Beast
70. Mermaid
71. Pire
72. Guardians VS Mermaid
73. Hidung Berdarah?
74. The Soul
75. Jangan tinggalkan aku.
76. Ayah.
77. Berita buruk.
78. Apa kau buat dekat sini?
79. Perang!
80. Surez Vs Zeus.
81. Cahaya.
82. Irene dan Viez?
Special Chapter (Ending)
AUTHOR NOTE
BOOK 2 ?

41.Amorgite stone

6.4K 511 38
By SyuhadaNr

Seorang lelaki berambut coklat gelap yang disikat rapi dan di atas kepalanya pula terdapat mahkota emas yang dihiasi dengan permata merah delima.

Dia menampak ke ruangan istirehat diraja dengan penuh angkuh. Pengawal dan dayang istana masing-masing menunduk hormat. Seolah-olah takut dengan kehadirannya.

Seorang dayang istana menghampiri, dengan membawa sepinggan buah-buahan seperti anggur, epal yang telah dipotong dan lain-lain. Hidangan itu dipersembahkan pada raja tersebut.

"Ceh, beta tidak mahu makan benda ini!" pinggan berisi buah-buahan ditolak kasar. Buah-buahan berteraburan di atas lantai.

Krak!

Pinggan yang sudah jatuh di atas lantai dipijak-pijak sehingga hancur menjadi serpihan kaca kecil. Dia tersenyum sinis.

"Beta mahu sesuatu yang amat enak! seperti daging rusa ? kek coklat atau apa-apa sahajalah! tapi bukannya buah-buahan ini! beta jemu dan muak tahu!" Tengkingnya di hadapan muka dayang istana. Dayang istana tersebut hanya menunduk takut.

"Pergi! "jeritnya lagi. Setelah dayang istana tadi beredar. Matanya merenung beberapa orang bangsawan sebelum beralih kepada pengawal istana. Seorang pengawal istana yang seperti tidak cukup tidur telah menarik perhatiannya.

"Mari datang kepada beta!"

Pengawal tersebut tersentak. Riak wajahnya turut berubah dan dia menoleh kiri ke kanan. Tidak percaya dirinya dipanggil.

"Beta panggil, kamu tidak dengar ke! sudah pekak?" Si raja menayang muka bosan.

Pengawal istana tersebut menghampiri si raja dengan perlahan-lahan. Kemudian melutut dihadapan raja.

"Lihat apa yang ada pada lantai itu?" soalnya sambil bermain-main dengan rambut depannya yang terjuntai.

"N-nampak Tuanku ...." pengawal istana tersebut mengangguk perlahan. Kaca dan buah-buahan yang berteraburan di bawah tapak kaki si raja direnung sekejap.

"Bersihkan!" balasnya sepatah.

"T-tapi ...." tuturnya termati apabila direnung tajam. Cepat-cepat tangannya mencapai serpihan kaca yang berada di atas lantai. Si raja tersengih sumbing. Kaki kanannya menghentak kuat ke bawah.

Prak!

"Argh!" pengawal istana tersebut menjerit sakit. Tangannya terkena kaca, lalu dipijak-pijak dan dilenyek-lenyek dengan kuat sehingga mengeluarkan bunyi seperti tulang patah. Tangannya juga sudah berlumuran darah. Jeritan pengawal tersebut diselangi dengan rayuan, dan langsung tidak dipedulikan oleh si raja.

"Sudah lama kau buat kerja macam ni Jonas?"

Suara seseorang telah menyetakkan si raja. Perbuatannya terhenti seketika. Bunyi derapan tapak kaki semakin lama semakin jelas menghampiri. Dia terkejut tetapi, perlahan-lahan senyuman sinis terukir dibibirnya.

"Kau sudah balik! " ujarnya sambil tergelak. Tangannya ditepuk dengan kuat sehingga begema. Entah apa yang lawak tak tahulah.

Gelak tawa raja Jonas telah membuatkan Rena berasa sangat menyampah. Hatinya membuak-buak menahan amarah. Sejak kecil lagi dia benci dengan Jonas sehinggalah sekarang, lagi-lagi dengan apa yang sedang berlaku sekarang ini.

"Kau memang keji Jonas! Jangan ingat aku tidak tahu apa yang telah kau buat?" Rena mendengus kasar!

"Ahahahaha! apa? aku buat apa pula?" soalnya sambil membelek-belek kuku. Dengan selamba badak dia menendang pengawal istana tadi hingga jatuh tergolek.

Rena terkejut dengan apa yang dilakukan oleh Jonas. Cepat-cepat dia membantu pengawal istana tadi untuk bangun.

"Kau tidak layak jadi Raja ! kau kejam!" mata Rena mencerlung tajam kearah Jonas. Tahap kesabarannya sudah naik ke tahap maksimum. Dia tidak mampu untuk menahan lagi. Api kemarahan menyemarak di hatinya.

"Malangnya aku sudah naik takhta! kau nampak bukan?" Jonas mendepakan tangannya dengan penuh rasa bangga.

Rena hanya menjeling. Tangannya mengeluarkan cahaya dan muncul sebilah pedang.

"Dan ... aku akan pastikan kau turun takhta!" sejurus itu, Rena meluru ke arah Jonas. Dia tidak boleh biarkan Jonas terus menjadi raja. Dia kenal lelaki itu siapa! tamak! berhati busuk, berhasad dengki dan gila kuasa!

"Kalau kau setuju berkahwin dengan aku dahulu bukan ke senang? ayahanda kau tidak akan terlantar sakit macam sekarang ni." Jonas menunduk kebawah apabila Rena melibas pedang pada kepalanya, kemudian dia melompat ke belakang untuk mengelak serangan Rena.

"Cis! kau hanya mahukan sebahagian kuasa aku! betul tak?" balas Rena. Setiap gerak geri Jonas diperhatikan. Pedang ditujah ke depan.

"Sayang, rilekslah ... benda boleh bawa berbincang bukan?" Jonas menagkap kemas tangan Rena lalu mendekatkan muka. Rena terkejut. Pedangnya terjatuh ke atas lantai. Muka Jonas yang tidak berapa nak kacak membuatkan dia rasa bertambah meluat.

"Geli anak tekak aku! Lagi sekali aku dengar kau sebut perkataan sayang, aku gores mulut kau!" Rena pantas menyentap tangan dengan kuat, lalu sebijik penumbuk dihayunkan tepat ke arah perut Jonas. Tidak cukup dengan itu muka Jonas juga ditumbuk dengan padu. Jarak yang dekat ni memberi peluang kepada Rena untuk menyerang.

Jonas jatuh terduduk. Perut terasa senak. Pipinya juga terasa berdenyut-denyut. Dia terbatuk beberapa kali sehingga memuntahkan sedikit darah. Tumbukan Rena sangat kuat seolah-olah kekuatan lelaki.

Jonas mendengus geram. Dia bangkit dan dia tergelak besar. Dasar gila! sakit pun suka ke? Siap ketawa pula tu. Memang tak lamalah dia hidup! Tangan Jonas mengeluarkan sesuatu yang kecil dari poketnya, yang berwarna hijau gelap dan berkilau-kilau.

"Pengawal tangkap dia! dan jangan biarkan dia terlepas!" Ujarnya dengan lantang. Serta merta semua mata pengawal istana yang berada disitu bercahaya hijau.

Bila diamati betul-betul dan teliti. Benda yang dipegang oleh Jonas adalah batu berwarna hijau. Rena terdiam sejenak. Batu itu seperti dia pernah nampak sebelum ini!

"Amorgite stone! Jonas mana kau dapat!" kata-kata Rena meluncur keluar dari bibirnya dan tanpa sedar dia telah dikepung oleh pengawal istana. Pedang diacukan betul-betul keliling kepala Rena.

"Kau rasa?" tangannya melambung-lambung tinggi batu Amorgite. Jonas tersenyum puas melihat Rena dikepung.

"Kau curi dari peti kaca larangan!" Rena menarik pedang Goerth. Dia melibas pedang yang mengepungnya. Pedang-pedang pengawal istana kebanyakkannya jatuh menyembah lantai.

Batu Amorgite .... batu yang digunakan untuk memukau sesiapa sahaja. Bukan itu sahaja, batu amorgite mempunyai tenaga yang masih belum dikenal pasti. Batu itu dianggap misteri, sudah ramai yang menyalahgunakan batu tersebut. Batu amorgite telah dijaga oleh nenek moyang Rena pada ketika dahulu dan diwarisi oleh keturunannya sehingga ke hari ini. Batu itu disimpan dalam sebuah peti kaca larangan dan diletakan dalam bilik kebal bawah tanah.

Segaris senyuman sinis menghiasi di bibir Jonas. "Aku tak curi, aku cuma pinjam."

Rena mengelak setiap serangan yang diterima. Kalau boleh dia tidak mahu mencederakan rakyatnya, apatah lagi membunuh.

"Serahkan pedang kau!" arahnya. Kalau dia dapat pedang Rena itu, pasti dia akan lebih kuat.

"Kau siapa nak arahkan aku!" Rena melompat ke belakang. Kakinya menendang perut seorang pengawal istana, sehingga tercampak ke belakang. Rena sempat berharap tendangannya itu tidak telalu menyakitkan.

ZAP!

"Ughh! "Rena menjerit sakit. Pedang pada tangan terlepas jatuh!

IRENE menguap perlahan. Mata ditenyeh-tenyeh untuk membersihkan tahi mata yang terlekat. Air liur yang meleleh pada pipi dikesat dengan belakang tapak tangan. Siap jilat lagi!

Pengotor punya perempuan!

Irene bangkit dari pembaringan. Dia melemparkan pandangan kosong ke arah tinggkap yang terbuka luas. Sekali lagi dia menguap perlahan. Dia masih mamai lagi sebenarnya ni. Mahu tidur lagi !

Kesan darah merah di atas katil telah menyegarkan mata Irene. Cepat-cepat dia memegang bahu untuk melihat. Tanda lahir bulan sabit timbul dengan jelas berbanding sebelum ini.

"Selamat petang!" suara ceria kanak-kanak telah menyapa telinga. Nyea melompat naik atas katil. Irene menjerit kecil kerana terkejut.

"Nyea!"

Budak kecil itu tersengih lebar.

"Petang?" soal Irene.Pipi di garu perlahan. Dahinya berkerut pelik.

"Ya! sudah petang!" jawab Nyea bersungguh. Kepala diangguk laju.

"Kamu bergurau ke?"soal Irene lagi. Mukanya jelas menyatakan yang dia tidak percaya. Nyea ini biar betul?

"Ya! Nyea tidak tipu!"

"Betul ke sudah petang?"

Nyea sempat menggaru kepala sebelum mendekatkan diri kepada Irene.

"Nyea tak tipu!" pekiknya dengan kuat pada telinga Irene.

Perghh! boleh berdarah telinga Irene kalau macam ni. Muka Irene berkerut, cuping telinga di gosok dengan laju. Ehh budak ni memang! taknak hantar balik nanti baru tahu!

Irene tiba-tiba terdiam. Hari sudah petang? Kalau hari sudah menginjak ke petang ... Ini bermakna ... dia telah ditinggalkan oleh yang lain! Mereka semua pasti sudah sampai ke negara Farvest! sampai hati mereka tinggalkan!

Tidakkkk!

Dia mahu ke sana juga!

Tak kira! walaupun Permaisuri Ellie tidak membenarkan dia pergi, dia tetap mahu pergi juga! Ahh, peduli apa dia!

Dengan segera dia melompat turun dari katil. Malang tidak berbau, kaki Irene terpijak sesuatu sebaik sahaja kaki mencecah lantai. Dia tidak dapat mengimbangkan badan lalu jatuh terlentang!

"Adoi!" jeritnya sekuat hati. Manakala si Nyea sudah menekup mulut,cuba menahan tawa.

Continue Reading

You'll Also Like

1.4M 92.2K 195
MOHON BACA STORY AIDEN : THE SON OF LYCANS TERLEBIH DAHULU, KERANA STORY INI BERKAIT DENGAN STORY AIDEN. ****************************************...
39.1K 2.6K 20
[THE WATTY AWARDS 2019 WINNER] .............................. Sebuah novel cinta-sains fiksyen hasil karya @HinyDyaa STRICTLY N...
60.6K 8.1K 35
โฒ เผ‹โธ™โ€ค nafkaynee's story โ–ตเผ‹โคต โณ Bengap. Otak sewel sikit. Hah dialah tu, Erin Qelysa. Gara-gara pencapaian straight E nya di peperiksaan yang lepas, di...
3.8K 412 15
[COMPLETED] Achievement~ ๐ŸŒน2nd of The Uranus Mystery Horror-๐“ก๐“ฎ๐“ช๐“ต๐“ฐ๐“ช๐“ต๐“ช๐”๐”‚๐“ช๐”€๐“ช๐“ป๐“ญ๐ŸŒน Kerana jiwa yang sangat ingin tahu, Emma Anderson (17 t...