"الفصل الثاني"

83.5K 5K 1.6K
                                    

الڤوت قبل القراءة متنسوش.. 😚♥
........................

رعشه سرت بجسدها بثقل تتنقل بجميع خلاياها حتي خلايا عقلها الذي شل من الصدمة.

تصلب جسدها بدون إرادتها وكأنها مكبله ولكن لم يمنع هذا إنتفاضها بهستريا ونحيبها الذي أخذ يتعالي مع صدرها الذي يعلو ويهبط بعنف، تشعر بثقل لسانها تحاول الصراخ ولكن لا تستطيع.

تذكرت ما كانت تشعر به الأيام الماضيه تتذكر صوته وهو يناديها، الظل المرافق لها دائماً نعم إنها حقيقه هي ليست بحلم أو بالمعني الأصح بكابوس أغمضت عينيها بقوة وزاد إنتفاض جسدها عندما شعرت بلمسات رقيقه متفرقه فوق جسدها وسخونه أنفاس تقترب أكثر من عنقها الذي برزت عروقه وأخذت تنبض بعنف.

من يراها يقول أنها بحالة تشنجات وأنها مريضة بمرض ما بالأعصاب فهذه حاله إحتضار.

وصلت لأذنها كلماته بصوته الغليظ التي يرجف له جسدها يتابع حديثه من وسط لمساته فوق جسدها
_ : أنتي دلوقتي ما بقتيش ملك نفسك يا أنسيه. بقيتي ملكي.

وكأنها تحارب عاصفه قويه أثناء تسلقها لجبل شديد الإنحدار هكذا حاولت إخراج كلماتها بعد عناء بثقل وخوف : ااا.. انت.. انت عايز مني ايه؟ أبعد عني .. وانا أوعدك إني مش هجيب سيرة لحد ابداً.

جاء صوته حينها قوي حاد وقد تحول لنبرة شيطان ليست بمقارنه نبرة صوت أنسياً : انتي ملكي يا جميله .. ملك الأمير سيمرائيل ومن اللحظة دي، أنا مش هفارقك ابداً.

جميله بتوسل ونبرة راجيه ضعيفه خائفه : أبعد عني وبلاش تأذيني، أنا طول عمري في حالي ومعرفش عنكم حاجه اصلاً.

بصوت واثق قوي : بس أنا أعرف كل حاجه عنك، أعرفك أكتر ما أنتي عارفه نفسك .. أعرف بتفكري في أيه .. عايزه أيه .. حاسه بأيه .. كل حاجه عنك.

بنبره مهتزه وصوت متحشرج خرج صوتها: طب ليه؟ ليه انا .. انا عمري أذيتك؟

وبنبرة قويه غامضه أنتفض لها بدنها
: انتي مأذتنيش يا جميله أنتي عملتي الألعن.

تقلس قلبها بداخل صدرها وقتها و علمت أن هلاكها لا مفر منه ولكن وجدته يكمل بنفس نبرته القويه : أنتي وقعتي الأمير سيمرائيل أمير العالم السفلي في عشقك..!! قدرتي تعملي الي مقدرش تعمله جميلات الجان بجمالهم وقوتهم ..!!
أميرات الجان عاشوا فوق الألف سنه يتمنوا لحظه من الي أنتي عايشاه دلوقتي..!!

أجابته بذهول وفم مفتوح و عقلها لا يستطيع إستيعاب كل هذه : ط.. ططب.. طب اشمعنا انا؟ وازاي؟!!

خرج صوته القوي يتخلله نبرة عاشقه.
_ : انتي اسم علي مسمي يا جميله .. من يوم ولادتك وانا مفارقتكيش لحظه .. العالم السفلي أهتز من صراع الأمراء علي الأنسيه الي جت الدنيا ومعاها جمال يتشهد ليه .. والدك من الصوفيين، طول عمره كان ليه هالة بتجبرنا علي إحترامه، ومع ولادتك نقل ليكي الهالة دي وعشان كدا بقيتي ملحوظة في علامنا. ولكن الجن الكافر أكيد شخص زي والدك بيقدر يأذيهم هيكون كل واحد فيهم عايز يفوز بيكي وبجسمك يتملك منك ويشاركك جسمك ويعمل معاكي ما تشتيه نفسه. وده جعل أميرات الجان تغير منك حتي مع كل مرة بتدخلي فيها الحمام بيبقوا مستنينك عشان يخنقوكي بس أنا دايماً كنت موجود معاكي حميتك منهم وحميت جسمك من أي دخيل عليه.

عِشـقُ أمِير الجَـان | Elves' prince's adorationحيث تعيش القصص. اكتشف الآن