❤BAB10❤

1.6K 78 22
                                    

     "Nampaknya mereka macam dah tahu kat mana lokasi Kyra sekarang. Kita perlu lebih berhati-hati aunty. Kita tak boleh bagi mereka tahu kedudukan Kyra."
     "Baiklah Khan,mulai sekarang,aunty nak kamu je yang ambil dan hantar Kyra. Aunty takut nak percaya orang even Pak Din pon. Aunty harap itulah yang terbaik. Lagi satu,pasal pernikahan kamu,aunty harap lepas je Kyra habis SPM,kamu berdua terus menikah. Dia lebih selamat di sisi kamu Khan. Aunty tak mahu apa-apa bende buruk terjadi pada dia."

Ayat Puan Maisarah membuatkan Khan terhenti seketika. Lalu dia menyambung katanya "Baiklah aunty. Saya akan jaga dia sebaiknya insyallah. Saya off dulu ya. Assalamualaikum"

Khan yang baru pulang ke rumahnya tadi terus menelefon Puan Maisarah memberitahu berita yang baru diterimanya tadi. Sambil dia menelefon Puan Maisarah dia berjalan ke biliknya dan duduk di atas katil.

Usai menelefon,dia meraup wajahnya dan mula menghembuskan nafas berat. Dia bukan tidak mahu menjaga Kyra,tapi dia masih belum bersedia untuk menggalas tanggungjawab sebagai seorang suami. Dia tahu dirinya ada sikap baran yang tak dapat dikawal. Dia mula menghempaskan tubuhnya di atas katil sambil tangan di letakkan di dahi. Dia mula terlelap.

(WEHH ASAL AKU DOK TERBAYANG SI SEHUN JE NI HENSEMNYEEEE HSJSHSJSJSJJSJSHSJSKAJHSHS OK TERUSKAN MAAF TER'FANGIRL')

Khan terjaga dari tidurnya dan dia perasan hari sudah senja "Ya Allah boleh pulak terlajuk tidur,astagfirullah". Dia terus menggapai tuala berwarna putihnya dan membersihkan diri. Usai itu dia terus menunaikan solat asar dan berdoa kepada Allah.

Usai menunaikan solat asar,dia duduk di sisi katilnya dan melihat gambar arwah ayahnya,Lee Ha Jin. Ayah kandungnya. Ya,dia merupakan anak angkat kepada Dato' Daniel. Kalau tidak kerana Dato' Daniel yang menjumpainya pengsan sambil memeluk sekeping gambar kerana sudah tidak makan selama 4 hari berturut di bawah jembatan,sudah tentu dia sudah mati kelaparan. Dia bersyukur kerana Allah telah menghantarkan insan sebaik Dato' Daniel untuk memberikan dia cahaya kehidupan yang baharu.

Khan teringat sewaktu kecil,dia mempunyai sebuah keluarga yang sangat² bahagia,ayahnya merupakan CEO sebuah syarikat yang terkenal,ibunya merupakan seorang suri rumah yang sangat penyayang bernama Song Hae Rin. Ibunya menjaga keluarga mereka dengan sangat baik. Nama Chinese Khan yg sebenarnya adalah Lee Yong Shin. Tapi keluarganya memanggilnya Lee Shin. Suatu hari,ibu Khan terpaksa meninggalkan mereka kerana dia terpaksa mengikuti lelaki yang tidak dikenalinya untuk menyelamatkan keluarganya. Khan dan ayahnya sedaya upaya cuba menghalang tetapi ibunya terpaksa pergi demi menyelamatkan keluarga mereka.

Sejak pemergian ibunya. Tiada lagi seorang ayah yang sentiasa bergurau,yang suka membuat kejutan dan seorang yang penyayang
Ayah Khan sudah menjadi seorang yang tidak berhati perut dan tidak lagi percaya kepada cinta dan kasih sayang. Baginya,kebahagiaan tidak akan kekal lama. Dia menyiksa orang yang tidak bersalah,berjudi,menubuhkan sebuah kumpulan gangster. Lama kelamaan,syarikat ayahnya semakin merundum dan hampir bankrup. Ayah Khan mula mengutip hutang setiap orang yang pernah meminjam denganya tanpa henti termasuklah ayah Kyra yang sepatutnya sudah habis membayar hutang mereka.

Khan merenung gambar keluarga mereka yang diambil semasa umurnya 5 tahun. Dia teringat betapa gembiranya mereka masa itu. Ibunya juga sejak kejadian itu tidak dapat dihubungi lagi. Akhirnya air mata jantanya mengalir mengenangkan kisah lama. Betapa dia rindu keluarganya. Tetapi dia bersyukur dengan keluarganya yang sekarang. Dia sentiasa berdoa agar tuhan sentiasa merahmati roh arwah ayahnya dan ibunya yang dia tidak tahu masih hidup atau tidak. Dia meletakkan kembali gambar tersebut. Dia mengesat air matanya. Tiba tiba dia mendapat mesej di whatsapp handphone miliknya.

"Assalamualaikum"

Khan membalas,

Waalaikumsalam,ini siapa?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 22, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ustaz Ais Ku RomantikWhere stories live. Discover now