CHAPTER 7

495 33 13
                                    


27 October 2013
Oxford. London

"Happy birthday kak yang.... We all love u. Kehadapan kak Yang yang dirindui dan disayangi. Adalah dengan berbesar hati ingin adik maklumkan yang bulan 12 ni ada kenduri kawen. So, tolonglah balik sebab time tu adik tau kak yang cuti Xmas 2 minggu.

Adik xdak pengapit kalau kak yang xbalik. Hehehe... yes adik nak kawen. Bakal adik ipaq Kak Yang org Kola Kedah. Kad semua dah distribute, hantaran dah settle, semua dah settle, baju kak yang pun adik dah tempah dekat kakak buat baju kat Bukit Jambul. So balik ye... Flight ticket abg Zoul dah bayaq. Dia kata lepas adik hantaq email br dia email kat kak yang tiket.

Please jangan marah, adik dah habih pikiaq. I want to be happily married like u. Sebab takot kena marahlah adik email.

I lebiu very2 much. Balik nnt kita p mkn nasi kandaq, adik belanja.

Muah..
Adikmu yg sewel.

Kayla tergamam selepas membaca email dari adik kesayangan -Ashraaf. Dia tidak pasti sama ada adiknya yang sedia maklum sewel itu bergurau atau serious. Banyak perkara yang sedang berputar ligat di dalam kepala Kayla. Namun perkara yang paling mengganggu jiwa Kayla sekarang adalah seorang lelaki yang bernama Zoul. Mampukah dia berhadapan dengan lelaki itu setelah sekian lama berkonfrontasi. Kali terakhir dia bersemuka dengan manusia bermasalah itu adalah pada bulan 12 tahun lepas. Dan kini dia akan bersemuka semula setelah hampir 1 tahun. Gila!

'Kawin? Adik aku nak kawin! Serious ahhh. Ke dia bagi pregnant anak dara orang?? Tapi Kalau sungguhlah dia buat macam tu. Abah dah sembelih  dia hidup-hidup. Gila dah kot budak ni. Baru 26! Saving pun tak tau banyak mana, rumah sendiri tak ada, kerja pun baru start. Financial pun tak stabil ada hati nak jaga anak dara orang! Muda-muda nak kahwin. Esok-esok jangan pulak nanti dah kahwin, dah ada anak baru teringat nak enjoy nak cucuk langit semua. Memang aku penerajang kalau dia buat naya anak orang. Aduhhhh.....adik satu hal.... Ni ada lagi satu hal... Mamat tu mesti ada. Ye lah kan dah dia 'laki' aku kan. Babun sungguh lah. Huaaaaaa..... Why lah..... Mcm mana nak elak dr jumpa dia? Impossible!! Macam mana nak hadap? Mampukah nak hadap? Kalau aku ter meletup masa kenduri macam mana? Lama dah ni simpan! Damn it! I refuse to be like how i was 6 month ago. That was brutal. Aku tak dak reason pun untuk tak balik. Kalau bagitau mama abah aku ni tengah recovering from clinical depression, under high dose of medication, ada anxiety, senang triggered, boleh relapse... Tobat lahum abah sendiri mai sini bawak aku balik sebab risau. Silap-silap kalau aku ketegaq, ada harapan dia bungkuih aku then bawak balik ikut cargo. Itu abah, Mama punya risau bukan main-main. Imagination dia sangat melampau... And dia akan sakit if risau. So how??? No... No no no no. Tak tergamak aku nak biaq mama risau sampai sakit. So what choice do i have? Balik? Hadap? Act as if aku ni happily married sangat-sangat? Sangat-sangat?? Wait.... Why act? May be i should just tell them the truth. Can i? Hari adik kawen aku nak buat hal? Sanggup? Fuck! Shit!!!'

Kayla mundar mandir di ruang tamu. Jenuh dia memikirkan strategi terbaik  untuk berhadapan dengan family sendiri. Dia cukup sedar yang dia harus merancang segala benda dengan teliti, Kayla mengharapkan agar rancangannya tidak lah jatuh menjunam ke laut dalam.

Tiba-tiba sahaja Kayla terdengar deruan kereta Glen di luar. Dia tepuk dahi, lupa yang dalam hidupnya sekarang ada Glen dan lelaki ini pastinya tidak akan bersetuju sama sekali untuk melepaskan dia balik ke Malaysia December nanti.

'Ni lagi satu bala pulak baru sampai. Allah..... Jenuh lah macam ni.'

Sebaik sahaja pulang dari Ireland, status Glen berubah daripada teman serumah kepada teman tapi mesra. Seluruh Fakulti Humanities telah pun mengiktiraf yang Kayla dan Glen adalah pasangan kekasih. Baik Jannah Dato' Omar atau Prof. Eddie, akan memperakui bahawa kedua-dua manusia ini adalah pasangan kekasih. Mana tidaknya, kemesraan mereka berdua sentiasa dipamerkan untuk tayangan umum.

B.I.T.C.H (Beautiful, Intelligent, Talented, Complicated and Hot)Book 2Where stories live. Discover now