Misi : Blockman Go

1.6K 140 49
                                    

Setelah lama bertungkus lumus membersihkan rumah antik yang boleh dikatakan besar itu, akhirnya selesai. Nasib baik diorang ramai. Kalau Boboiboy sorang je yang kemas tadi, mesti tak siap lagi ni.

Mio : Fuhhhhhh. Siap jugak akhirnyaaaaa. *Krakk tulang belakang, yang Author tak tahu namanya tu*
Leo : Dah macam tua pulak Leo tengok akak ni.
Mio : Ehhhhhh! Please sikit! Akak ni muda lagi tau! Kau pun sama je!
Leo : Tapi adik tak bertingkah macam orang tua macam akak tadi. Macam nak patah je tulang belakang akak tu adik tengok.
Mio : Eiiiiii! Nak gaduh ke? Meh meh! *Buat tangan macam nak tinju orang*
Leo : Boleh je! Meh meh! *sama macam Mio*

Hah, mula dah acara live tinju di depan mata oleh Mio dan Leo. Yang lain pulak hanya mampu sweatdrop melihat Mio dan Leo. Dua ekor kembar mata hijau limau ni memang tak habis habis nak gaduh, walaupun diorang ni jenis yang selalu bermanja dengan sesama sendiri. Macam Author dan adik Author 🤣💔.

Azir : Haih, korang ni. Tak habis habis. Asyik asyik nak gaduh.
Mio : Baru tahu ke?
Leo : Gaduh ni salah satu hobi kitorang tahu tak?
All-MiLo : *sweatdrop*
BBB : Dah dah. Jangan gaduh dekat sini. Karang tak pasal pasal rumah ni bersepah balik.
MiLo : Hm! Yelah~
BBB : Hah, korang pergilah letak beg korang dekat atas. Bilik ke dua dari tangga. Untuk Mio pulak, ada satu bilik kosong dekat sebelah bilik tu. Sekarang baru pukul 9. Korang rehat rehat lah dulu.
All-BBB : Ok Boss! *tabik*

Maka, anak anak ayam itu pun berlari naik ke atas dengan perbagai gaya. Ada tolak tolak, ada yang tenang, dan ada yang jadi Elsa.

Mereka pun meletak beg mereka di dalam bilik itu.

Di dalam bilik budak lelaki, mereka sekarang berada di bilik Boboiboy yang lama, yang telah dikeluarkan semua barang, jadi nampak luas sikit. Cukuplah untuk diorang berempat tidur dekat situ untuk seminggu.

Semua piala yang Boboiboy dapat masa zaman heronya dibuang. Sayang, piala mahal mahal tu, kenapa buang? Sebab dia tak nak ada apa apa benda yang ingatkan dia masa dia bersama dengan "Kawan kawannya" dan penduduk Pulau Rintis. Bagi dia, SEMUA MEMORI ITU HANYA PLASTIK.

Surat khabar yang dilekat di dinding pun di buang bersama dengan pialanya. Dia cakap dalam hati dia buat semak je.

Boboiboy sendiri pun membuangnya kerana tak mahu kawan kawan dia tahu pasalh diri dia yang lama. Ianyakan rahsia besar. Boboiboy bercadang nak bagitahu kawan kawan dia pasal kuasa dia, macam dia bagitahu Ali. Tapi, dia masih tak bersedia.

Fang tahu pasal perkara ini, sebab dia pernah masuk bilik Boboiboy, dan lihat semua benda di dalamnya. Mungkin dia agak sedikit cemburu dulu, kerana melihat Boboiboy mendapat banyak anugerah dan disayangi semua orang. Tapi, dia tak boleh nak salahkan Boboiboy sebab buang semua benda tu. Dia tahu, dia faham, Boboiboy mahu lupakan semua nya, buka buku baru.

Dia dulu kata, dia tak mahu kembali ke Pulau Rintis, kemvali semula ke tempat yang tiada sesiapa perlukan dia. Tapi, ya, dia faham. Tak ada benda yang kekal selamanya. Boboiboy sendiri pun tak boleh nak kekal marah selamanya dengan penduduk Pulau Rintis, walaupun dia masih sukar nak maafkan mereka. Sebab itulah dia suruh mereka panggil dia Khairul. Tak mahu ada yang tahu, "Hero" mereka dah kembali ke sana.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Tidak lama kemudian, mereka pun siap mengeluarkan semua barang yang perlu, macam berus gigi, baju tidur, cadar dan bantal, mereka pun duduk dalam bulatan di atas cadar itu.

BBB : Hah, sekarang nak buat apa?
Azir : Hm.... Nak main Mobile Legend tak?
All-Azir : Tak nak.
Azir : *tersentuh hati, hampir nak nangis*
Leo : Mobile Legend dah biasa sangat. Nak cuba main Blockman Go tak?
Fang : Blockman Go?
Leo : Ya! Blockman Go ni macam Minecraft! Ada banyak game dalam satu app tu. Dan salah satu kegemaran aku, Mio dan Kak Thia adalah, Bed War!
BBB : Bed War? Apa tu? Dan siapa Kak Thia?
Leo : Kawan aku. Dia Tingkatan 5( padahal kat dunia asli baru tingkatan 2 :P). Kitorang jumpa kadang kadang berjumpa dan main sama sama. Sebab tu korang tak pernah jumpa. Bed War tu, korang akan berada dalam satu Team. Team Merah, Biru, Hijau atau Kuning. Setiap team akan ada 4 orang. Game ni, korang kena pertahankan katil korang, yang akan muncul di base korang. Jangan bagi lawan datang dan musnahkan bed tu. Bed hanya boleh dengan kapak, cangkul atau gunting. Benda lain, tak boleh. Tangan tak boleh, block tak boleh, fire ball tak boleh, bom pun tak boleh. Hati yang musnah kerana ditolak mantan pun tak boleh. Tanggang Tenggeng Tanggung Tonggeng pun tak boleh. Kalau bed belum musnah, kalau kita mati, kita akan hidup balik. Tapi, kalau bed dah musnah, bila kita mati, kita akan kekal mati. Bermakna, kita dah kalah permainan tu. Ada banyak block kita boleh guna untuk cover bed dari diserang musuh, dan melambatkan musuh untuk hancurkan bed kita. Ada hell stone, kayu, obsidian, glass dan wool. Team yang berjaya bertahan sampai paling akhir, akan menang permainan ni. So? Nak main?
Azir,Fang,BBB : Woah! Nak main! Nak main!
Leo : Hah, korang pergilah download game tu! Nanti, kita main sama sama!
All-Leo : Ok!

Warning!

Kalau kalian mahu bermain game ini, pastikan internet anda banyak.

Kalau kalian menggunakan Wifi mak ayah kalian, pastikan internetnya stabil.

Nanti korang menyesal kalau Wifi tak stabil.

(Kalau nak jadi kawan Author, nama username Author Laura45020. Adik Author punya pulak, Sarcasm_139)












885 perkataan

Hoho, siap! Sorrylah sebab tak update apa apa story semalam. Author hilang mood sepanjang hari. TwT Hah, dekat dalam Blockman Go tu pun ada banyak game lagi! Macam, Snowman Defent, TNT Tag, TNT Run, Sky Royale, Sky Block, Lucky Block, Mega Wall dan macam macam lagi! Tapi, Author mention Bed War je, sebab yang lain tu susah dan menyusahkan. Lagi lagi Sky Royale. Jadi, pada episode seterusnya, Author akan taip mengenai diorang main Bed War sahaja.

Tipe orang orang yang kalian jumpa semasa main Bed War :

1) Pro dan Serius
2) Sikit sikit pakai poison
3) Suka cari pasal dengan team lawan
4) Charizad hidup, bermaksud baling baling fire ball sana sini
5) Asyik letak water dimana mana sahaja
6) Noob dan suka cari pasal dengan team SENDIRI.
7) Bar Bar tak ingat dunia. AKA, Killer Machine
8) Baru awal game, dan AFK
9) Cepat mengaku kalah
10) Team kaya raya tak ingat dunia.

Ok, itu sahaja. Banyak lagi sebenarnya, cuma Author malas nak tulis. Banyak kata kasar. Sekarang bulan puasa. Ok, bye! Arigato! Sayonara! Author here to say selamat berpuasa bagi yang islam dan tak kena ABC(aka Allah Bagi Cuti), roger and out.

















Be Moonton slave, and never surender. Eh, salah game :P

Ejen Ali Crossover Season 2 : Kembalilah Bersama Kami (Complete) Where stories live. Discover now