lymhp 62

10.3K 366 0
                                    

"Abang~ angkatlah! Eeee..." Dia mendepakan tangan minta diangkat Rayyan.

Rayyan membuka pintu penumpang dan mengangkat badam Karissa. Karissa melingkarkan kakinya di oinggang Rayyan manakala tangannya di leher Rayyan. (Korang bayang lah eh, macam orang utan peluk pelawat tu. Hahaxx)

Karissa senyum manja disebalik leher Rayyan. Rayyan menutup pintu kereta dan menjinjing briefcasenya sambil Karissa mendakap dia macam baby.

Rayyan meletakkan Karissa perlahan-lahan di sofa kemudian dia duduk di sebelah Karissa.

Karissa pantas duduk di atas riba Rayyan dan memeluk leher Rayyan. Air liur rasa tersekat di kerongkong(throat). Nasib Karissa tengah mengandung. Kalau tak.... They will end up in bed i guess. (Kotor aih otak aku ni.)

"Kenapa ni, hmm?" Rayyan menyelitkan rambut Karissa yang terjuntai ke belakang telinga. Dia mengucup dahi isterinya dengan lembut. Kemudian mata dan berakhir di bibir.

Wajah Karissa berbahang. Asal sweet sangan Rayyan hari ni? Dia pulak manja. Entah tak tau kenapa.

"Abang~" Panggil Karissa sambil menguis dada Rayyan.

"Hmm?" Rayyan membelai rambut Karissa. Sesekali dihidunya. Wangi.

"Tadi Sarah bagi kad jemoutan perkahwinan dia dengan Austine." Ujar Karissa sambil memandang dalam anak mata Rayyan.

"Sarah? Dengan Austine mana ni?" Tanya Rayyan.

"Alaaa...Austine bekas boyfriend sayang dulu. Kita pergi eh?" Pujuk Karissa. Mendengar nama itu, senyuman Rayyan luntur.

"Please....." Pujuknya lagi. Dia dah move on okay!

"Fine...tapi sayang jangan mesra sangat dengan ex sayang tu. Kalau tak, abang tumbuk muka mamat salleh tu." Ugut Rayyan.

"No way lah sayang nak mesra dengan dia. Habislah sayang kena cakar dengan Sarah nanti. Lagipun, sayang dah ada abang. Lagi hensem dan cool." Puji Karissa. Kembang semangkuk hidung Rayyan.

"Janganlah puji macam tu~ malu lah. Hmm." Rayyan menampar lembut bahu Karissa ala-ala pondan. Karissa menjulingkan matanya ke atas.

"Mengada." Perli Karissa.

☣☣☣

Karissa membaringkan badannya di atas katil. Iphone dibuka sambil tangan kiringa mengusap perutnya.

Tiba-toba di dikejutkan dengan Rayyan yang naik ke atas katil dan memeluk pinggangnya secara drastik. Kepala dibenamkan di leher Karissa.

"Terkejutlah." Ujar Karissa.

Rayyan mengumam sahaja. Dia mengantuk.

Tangan naik mengusap perut isterinya. "Anak papa apa khabar?" Rayyan meletakkan telinganya di perut Karissa. Sesekali diciumnya perut isterinya.

"Tak baik. Papa tarik telinga mama pagi tadi." Jawab Karissa bagi pihak anak mereka.

"Tu sebab mama degil. Orang suruh duk rumah, sibuk nak merayap." Perli Rayyan. Tangan masih lagi mengusap perut Karissa.

Karissa mencebik. "Papa ahat!(jahat)" Rajuk isterinya.

"Ye ke baby? Mama yang degil. Papa risau je." Ujar Rayyan kemudian dia membaringkan kepalanya di perut Karissa.

Karissa mengusap rambut Rayyan perlahan.

"Abang nak baby boy ke girl?" Tanya Karissa tiba-tiba.

"Mana-mana. Tapi kalau twin lagi best kan?" Kata Rayyan.

Karissa mengangguk. Dalam masa yang sama dia malu bila Rayyan sebut pasal anak. Gueh muda lagi yah!

***★***

Sekarang mereka berada di butik Tengku Alissa bersama untuk memilih baju pengantin untuk Austine dan Sarah. Katanya tema warna gold.

Keadaan Karissa masih sama seperti dulu. Janggal bila berhadapan dengan Austine. Sarah yang faham dengan kejanggalan antara mereka lantas menyiku bahu Rayyan. Rayyan memberi pandangan 'apa?'. Sarah menjuihkan bibirnya ke arah Karissa dan Austine.

Rayyan yang faham terus memanggil isterinya. Kebetulan mummy Karissa outstation. Jadi, Karissa yang mengambil alih butik Tengku Alissa.

"Sorry, I want to meet my husband for a while. My mom's employee will replace me." Pamit Karissa pada Austine sebelum mengatur kaki ke arah Rayyan.

Dia menghembuskan nafas lega bila dapat jauh dari Austine. Memang dia dah move on, tapi masih..you know. Awkward.

"Takyahlah layan Austine tu, sayang. Biar pekerja mummy yang layan. Sayang layan abang je." Bisik Rayyan tepat di telinga Karissa.

Karissa hanya mengangguk.

Sarah pula bergerak ke arah bakal suaminya. "How's the tuxedo? Do you like it or not?" Tanya pekerja itu.

"Perfectly. I'll choose this. Babe, how about yours?" Tanya Austine kepada Sarah yang mengenakan baju pengantin yang bewarna black-gold rekaan terbaharu jenama  AlisJupither's.

"I kinda like it. I'll choose this then." Putusnya. Malas nak pasang baju banyak-banyak. Naik lenguh badan.

Perkahwinan mereka akan berlansung selepas penyerahan sijil SPM sebab Austine tak jadi SPM sebab dia balik New York dulu sebab Karissa reject. --berapa banyak sebab daaa...!


Love You My Headprefect!Where stories live. Discover now