lymhp 47

8.8K 368 7
                                    

Skip'(

Sudah beberapa hari Karissa.tidak sedap hati, beberapa hari itulah dia menerima mesej misteri dari unknown.

Harini dia dapat lagi mesej tersebut selepas pulang dari sekolah. Mula-mula dia ingat orang itu tersalah hantar mesej ke apa. Tapi mustahillah berulang kali dalah hantar.

Beep.

Dia memeriksa notifikasi iphone nya.

Senyumlah selagi mampu. Sebab lepas ni semua tu akan tinggal memori.”

Dia hanya abaikan mesej tersebut. Dan dia takut untuk beritahu Rayyan. Dia yaknak orang lain risau tentangnya. Anggap je ni sekadar blackmail dari orang yang bosan dengan hidup. Baik mati! Kacau orang je keje.

Bunyi pintu bilik yang dikuak mematikan lamunan Karissa. Pasti Rayyan.

"Sayang, apa termenung je ni. Kat kereta tadi oun termenung. Asyik tenung fon je. Ade ape kat fon tu?" Tangan Rayyan yang ingin mencapai iphone nya, ditepis spontan.

Rayyan terkejut dengan tindakan spontan Karissa.

"Hey, what's wrong? Semenjak dua menjak ni sayang macam jauhkan diri dari abang je. Sorry kalau abang ada buat salah." Dia menggenggam tangan kecil isterinya lalu dibawa ke bibirnya.

"Nothing. Abang tak ada salah ape-ape pun. Rissa just takde mood. Yelah kan, pembawakan budak." Dia cuba mnegukirkan senyuman sehabis baik berharap Rayyan tak mengecam apa-apa.

"Okay...." Rayyan bertambah pelik dengan isterinya apabila Karissa asyik memicit jari kanannya sendiri. Seolah-olah gadis itu dalam keadaan gelisah.

Rayyan yang tak mahu isterinya berasa tak selesa lekas keluar ke dapur. Tekak terasa haus.

‘Sorry, Abang. Rissa taknak abang terlalu risaukan Rissa sampai tertekan.’

🤟🏻🤟🏻🤟🏻

"Weh. Asal aku nampak kau macam jauhkan diri dari kitorang ehh? Dah taknak duduk semeja dengan kitorang dah sekarang." Tanya Bella apabila dia dah tak dapat tahan dengan perangai 'baru' Karissa sekarang.

Dahlah kurang bercakap.

"Nothing. Dahlah. Aku nak gi tandas. Kalau Rayyan cari aku, cakap aku gi tandas." Ujarnya dnegan riak kosong. Dia sengaja tak mahu melayan kawannya dan Rayyan sebab dia taknak libatkan mereka semua dalam masalahnya beberapa hari ini.

Dia terpaksa. Bermacam dah terjadi pada dia yang orang lain tak tahu termasuk family nya. Antaranya dia mendapat bangkai burung, bunga ros yang layu, gambarnya sendiri yang dikoyakkan dengan pisau dan banyak lagi. Dia jadi takut dengan ugutan tersebut. Apa masalah orang tu?

Rayyan pov-

Aku berjalan ke kelas setelah tugasku di bilik disiplin selesai. Namun sampai saja aku kat kelas, bayangan si isteri tiada. Ada pulak Bella dan Liya yang sedang duduk berkumpul dengan Haikal dan Aizad.

"Weh, ada nampak Karissa tak?" Bella dan Liya hanya memandangku sekilas tanpa menjawab. Dah kenapa?

Aku toleh pulak ke arah Haikal dan Aizad. Tapi malangnya mereka tak tahu.

Baru sahaja aku nak keluar untuk cari Karissa, kelibat gadis itu mesuk ke kelas melegakan aku.

End pov

"Sayang, where did you go just now?" Karissa melabuhkan punggungnya di sebelah Rayyan.

"Toilet je. Janganlah risau." Karissa memandang wajah risau Rayyan dengan lama. Seperti dia akan rindu akan wajah kacak lelaki ini nanti. Namun dia tak tahu apa yang membuatkan dia berfikiran sebegitu.

"Kenapa pandang orang macam tu? Malulah." Karissa ketawa dengan nada mengada Rayyan. Dia terhibur.

"Takde pape. Takut nanti Rissa rindu abang. So, Rissa nak tatap wajah abang dengan lama." Karissa mencubit pipi Rayyan. Dia mengabaikan pandangan rakan sekelasnya.

Bella dan Liya rasa bersalah setelab mendengar ayat Karissa. Mereka tahu mereka telah buruk sangka. Tapi mereka yakin sahabat mereka mempunyai masalah tersendiri.

"Apa sayang ni. Cakap macam sayang nak pergi jauh. Sayang jangan tinggalkan abang tau." Karissa memandang sayu wajah Rayyan. Dia tak tahu apa yang akan jadi. Tapi hatinya kuat mengatakan yang sesuatu yang buruk akan menimpa dirinya.

"Beb. Kau okay tak ni?" Tanya Bella dengan riak yang risau.

"Don't worry. Aku okaylah. Korang ni." Dia sedaya upaya menyedapkan hati kawan-kawannya.

[Ayok..apa akan jdi pada Karissa ney? Sapa yang blackmail dia?]

•vote
°feedback

Love You My Headprefect!Where stories live. Discover now