Bab 10- suka

19 0 0
                                    

        "Yeke Suraya ish tak takut ke? Ujar Farhana

        "Mula-mula takut lah tapi kekadang ayah aku adalah cerita pasal cerita ini aku takut lah sikit tapi kekadang aku kena sendiri benda itu"balas aku

          "Ishh seriouslah cerita sikit"balas Harith

Aku pun sukalah Harith ingin dengar cerita aku. Aku agak gembira sikit merah padam aku sekejap sebab semua memandang aku bercerita tapi aku cerita juga pasal pengalaman aku.

Aku pun berceritalah sampai cikgu datang....

Esok itu, aku ada kelas tambahan cikgu ingin buat tetapi aku sorang je yang datang tetapi tak tahu pulak Harith datang juga dan aku pun berasa malu pun ada gembira pun ada hari yang sangat bahagia hanya Suraya dan Harith sahaja. Dan sejak daripada itu aku amat suka akan Harith sebab dia layan aku baik sekali. Habisnya kelas tambahan aku dan Harith berjalan sama-sama sampai di pagar sekolah dan setibanya mak Harith datang untuk menjemputnya dan maknya melambai pada ku tanda salam perkenalan. Jadi hanya aku sorang sahaja di situ dan aku pergi ke parking motor dan aku terus pergi dari situ.

Habisnya waktu makan malam aku terus mengambil telefon dan tanda masuknya chat dan aku terus melihat nama yang tertera di screen telefon Suraya berasa terkejut sebab yang chatnya adalah Harith aku rasa amat teruja pada malam itu.

-Harith-
Suraya ni aku Harith

Aku nak tanya kau dah siap ke
Soalan agama tadi? 

Aku nak pinjam jawapan boleh tak?

                                                    -Suraya-
                                            Ouh Harith
   
                                            Dah siap boleh
                                             jer kjap eh...

Dari situ Harith suka mengambil kesempatan kepada Suraya dengan meminta jawapan jadi tak hairanlah Suraya kalau Harith nak jawapan pada dia lagipun Suraya minat kepada Harith. Dan Suraya tak tahu Harith bukan suka kepada Suraya dia hanya mengangap kawan sahaja untuk dijadikan kawan sekelas sahaja.

Kami hanya mempunyai rahsia sesama sendiri tiada siapa yang tahu bahawa kami meniru sesama sendiri.

Hari peperiksaan semakin dekat kami harus membiasakan diri dengan menjawab soalan SPM supaya apabila kami boleh menjawab dengan baik. Tempat duduk pun telah disusun seperti menjawab peperiksaan  Suraya duduk didepan sekali dan cara tak sengaja aku menoleh kebelakang dan aku terpandang Harith dan cara pandangan Harith membuat aku berasa malu aku pun tak faham kenapa dia pandang aku begitu cara pandangan dia pandangan yang mata ke mata dan membuat aku terus pandang tempat lain dan aku terus senyum dan sejak daripada itu dia tahu yang aku tak suka dipandang begitu lagi dia suka buat dan aku tak kisah pun tapi dalam masa yang sama aku berasa amat malu.

***

Sudah seminggu kami menjawab peperiksaan dan semakin lama habis peperangan kami. Dan pada masa itu Farhana bergossip tentang suatu perkara yang aku tidak tahu.

           "Suraya kau nak tahu tak yang Harith ada girlfriend dulu lepastu putus sebab dengar cerita girlfriend dia suka meminta barang seperti dia suruh beli handbag ke baju ke!"ujar Farhana

           "Yeke ouh maknya sebelum dia ada girlfriend  lah ouh patut lah... " balas Suraya dengan begitu yakin

            "Ye wehh dulu lah tapi sekarang dah putus"ujarnya lagi

Suraya begitu terkejut tak sangka yang Harith ada girlfriend dulu sebab yang aku tahu Harith seorang pemalu dia tak suka berkawan dengan perempuan dia nak pandang perempuan segan tunduk malu. So pelik!

TBC

Kalau nak tahu cerita seram Suraya ialah masa Suraya tidur dengan nyenyak dia dengar ada bunyi Tik.... Tik.. Tikk...  seperti kunci yang ketuk berbunyi begitu di pintu kaca bilik Suraya  sebab bilik Suraya berhampiran dengan pintu depan rumahnya dan ayahnya akan mengetuk dengan kunci supaya aku terjaga supaya pintu dibuka kerana pintu sudah dikunci oleh ibunya dan dia tahu yang selalunya ayahnya balik lewat pagi dalam pukul 1 atau 2 pagi begitu baru ayahnya balik dan dia pun terjaga dari tidur kerana bunyi itu tapi dia tak buka pintu rumahnya tapi dia buka langsir dari biliknya tapi dia lihat tiada siapa pun di luar pun dan bunyi itu berhenti dan aku tutup langsir dan berhenti sejenak dan dia terus pergi ke bilik ibunya dan dia melihat ayahnya sedang tidur. Dan dia mengejut ibu dan ayahnya dan dia menanya perkara tadi dan ibunya hanya sekadar berkata tiada apa-apa tidurlah dan dia terus masuk ke bilik dan tidur seperti tiada apa-apa yang berlaku (kisah benar).

That!!!  Ma boyKde žijí příběhy. Začni objevovat