BAB || 05

906 63 14
                                    

-•-•-•-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-•-•-•-

Ryan menghempaskan tubuhnya pada sofa di ruang tamu. Dia balik ke penthouse miliknya untuk menenangkan fikiran yang serabut.

Tali leher serta butang kolar kemejanya dibuka. Stoking yang masih tersarung dikaki, dibuka lalu dicampak saja ke lantai.

Mana tidaknya, balik saja dari kerja, Encik Rashdan sudah menyuruh dia bersedia untuk berjumpa 'bakal menantu' katanya. Lelaki itu pun satu, kenapa lah harus buat pada hari begini?

[flashback]

"Di, perkenalkan ini kawan papa, Uncle Idris. Di kenal kan?" Encik Rashdan tersenyum manis sambil menepuk bahu anak terunanya.

Lelaki yang dikenali sebagai Idris itu turut memberikan senyuman lebar. Di sisinya ada seorang wanita yang berumur dalam lingkungan 50-an. Manis saja wajahnya memandang Ryan.

"Besar dah anak lelaki kau, Rash. Makin lama tak jumpa, makin handsome orangnya." puji Encik Idris. Isterinya mengangguk tanda setuju dengan kata-kata suaminya.

"Terima kasih. Athirah pun apa kurangnya, nampak sopan je aku tengok. Dari dulu sampai sekarang tak pernah berubah. Sama je." Encik Rashdan ketawa kecil. Matanya mengerling ke arah anak dara Encik Idris dan Puan Hajar.

Gadis yang bernama Athirah itu hanya tertunduk malu saat dirinya dipuji. Jantungnya berdetak laju apabila matanya memandang Ryan yang duduk tidak jauh daripadanya.

"Kalau kau sudi, aku nak kahwinkan Athirah dengan Ryan. Athirah dah setuju tapi tak tahu macam mana dengan Ryan." Encik Idris memulakan bicara.

"Aku setuju je kalau Athirah jadi menantu aku. Untung dapat menantu baik, solehah, pandai masak dan serba-serbi lah. Di, kamu macam mana?"

Encik Rashdan menoleh ke sisi. Ryan teragak-agak mengukirkan senyuman nipis.

"Di...Di tak tahu lagi."

Encik Idris dan Puan Hajar tertawa kecil melihat reaksi Ryan. Bahu anak muda itu diusap lembut oleh Encik Idris.

"Tak apa. Take your time. Uncle dengan aunty tak paksa pun. Kalau Di tak suka, kami tak boleh nak buat apa. Betul kan, Ja?"

Puan Hajar mengangguk lagi.

"Uncle, boleh Di bercakap dengan Athirah di luar sekejap?"

Ryan meminta izin daripada rakan papanya itu. Lelaki itu mengangguk dan menyuruh anaknya mengikuti Ryan yang sudah berjalan keluar.

[OG] Seindah Takdir CintaWhere stories live. Discover now