CHAPTER 10-CLUB X

4.9K 94 0
                                    

Sesampainya di club, aku mengambil tempat duduk yang agak tersorok di situ. Bunyi musik kuat kedengaran dan sorotan lampu berwarna-warni memenuhi ruang gelap itu. Satu demi satu tubuh manusia yang berlenggok mengikut irama lagu aku perhatikan. Malangnya, tiada siapapun yang aku cari di situ.

Aku mengalihkan pandangan ke arah mereka yang duduk sambil minum satu-persatu. Puas aku memerhati setiap muka dalam keadaan gelap begini, tapi tak ada sorang pun yang aku jumpa. Mana diorang ni? Belum sampai lagi ke? Kata jumpa kat club ni, kan? Aku mengangkat tangan, melihat ke arah jam yang melingkar, pukul 10.30 malam.

"Baby?"

Aku mengangkat wajah, memandang siapa yang menegurku tadi.

"Khalis!"

"Hai. Long time no see!" Khalis duduk di sebelahku lalu aku dipeluk merapat ke dadanya. Dicium pipi sebelah kiriku. Aku hanya menurut sambil tersenyum.

"You buat apa kat sini? Kenapa tak bagitahu awal-awal nak lepak sini? Kalau tak I boleh temankan."

"Sorrylah. I tak nak susahkan you. Lagipun I tak plan pun nak pergi sini. Just... tadi I bosan sangat kat rumah, then I start kereta tiba-tiba I dah sampai sini," jawabku sambil memaniskan senyuman. Jari Khalis mengusap lembut di pinggangku.

"Maksudnya you sorang jelah ni, kan?"

"Emm haah. I sorang je."

"Kalau macam tu, bolehlah I teman you." Senyuman Khalis meleret ke tepi. Jarinya menyelak rambutku ketelinga dan mendedahkan leherku. Matanya sempat mengerling ke arah leherku. Aku lantas mengambil tangannya dan meletakkan ke bawah.

"Khalis, sorry sangat. Actually I rasa I macam nak sorang-sorang je. I cuma nak minum-minum and layan musik je. Sorry sangat."

"Alaaa you ni. Please, I teman you minum."

"Tapi I tak ada moodlab harini."

"Ala, please baby. Kita lepak minum-minum je," Khalis mengangkat dia tangan dan diletakkan di bawah dagunya sambil membuat muka comel. Aku terdiam sebentar dan hanya menjungkitkan kening padanya.

"Bolehlah tu, kan? Okay. Haaaa... waiter!" Panggilnya. Belum sempat untuk aku menolak permintaannya, seorang pelayan datang kepada kami. Khalis terus memesan minuman dan sedikit snack sebelum pelayan tadi pergi menyediakan order Khalis.

"Janji ya just minum-minum?" Soalku.

"Janji. Ke you nak lebih dari tu?"

"Khalis..."

Khalis tertawa kecil. Apabila waiter datang dan menghidangkan minuman kami, Khalis menuangkan air dan memberikan gelas itu padaku.

"For us," ucap Khalis. Gelas berisi air kekuningan itu diangkat dan disua di hadapanku. Aku menolak sedikit gelasku dan melagakannya ke gelas Khalis hingga berbunyi cing.

"For us."

Aku menghirup sedikit air itu lalu meletakkannya semula ke atas meja. Khalis menarik rapat tubuhku ke padanya. Aku terus menyandarkan belakang tubuhku dan melentokkan kepalaku pada dada Khalis. Tangannya mengusap lembut rambutku dan aku cuma tertawa kecil apabila mata kami bertemu.

"Anyway, I sebenarnya ada kawan harini," ucapnya.

"Iyeke? Siapa?"

"Tu," dia menunjuk ke arah sepasang lelaki perempuan yang sedang berciuman di atas sofa.

"Girlfriend you ke? Kenapa dia cium lelaki tu? You tak kesah ke?"

"Bukanlah. Kawan I lelaki tu."

"What?! Are you gay?" Aku terus bangun dari bersandar pada dadanya dan membuat muka terkejut. Khalis ketawa terbahak-bahak.

"You ni jangan buat lawak eh. Memang taklah I gay. Tu kawan I lah. Officemate I. Dia pun bawak kawan-kawan dia datang sini," jelasnya. Tawanya masih tersisa lagi. Aku ikut tertawa lalu merebahkan tubuh semula ke dada Khalis.

"Hahahaha. Selamat you tak gay. I baru nak risau tadi."

"Ahahaha, don't worry. I lelaki straight. Ke you nak I buktikan?"

"Ahahaha, Khalis!" Aku menepuk lengannya yang memaut bahuku. Dia ikut tergelak kecil.

Aku memerhati kawan Khalis itu. Dan seperti ada sesuatu yang menarik aku untuk melihatnya lebih jelas.

Mataku terbeliak apabila dah dapat mengenal pasti siapa sebenarnya kawan Khalis. Rupanya dialah antara salah sorang orang yang aku cari dari tadi.

"Kawan you tu... Zakri kan nama dia?" Soalku.

"Mana you kenal?"

Betullah tekaan aku. Nasib aku memang baik harini. Dan kalau aku tak jumpa Khalis mungkin aku tak perasan yang Zakri ada di situ.

"I nak kenal dengan dia boleh?"

"What? You jangan cakap yang you dah tersuka kat kawan I tu pulak. Apa ni? I yang tercongok kat sini, you tak nak layan..."

"Ala, Khalis. Taklah, bukan macam tu. I macam pernah nampak dia. So I naklah bertegur sapa dengan dia. Boleh, kan?"

"Emm, okay. But... tengoklah. Dia tengah ada 'business'. Macam mana I nak kenalkan you dengan dia?"

"Tu girlfriend dia ke?"

"Nope. Rasanyalah. Dia tak ada girlfriend lagi tak silap I."

"Oooo..."

Aku menggulung-gulung hujung rambut sambil memerhati kekhusyukan Zakri berciuman. Nampaknya mereka semua memang tak berubah lagi. Semuanya sama je. Masih si jahannam macam dulu jugak. Jadik memang tak salah kalau aku 'ajar' mereka seorang demi seorang.

"Emm... you kata dia bawak kawan-kawan jugak. Mana dia orang?" Soalku lagi apabila teringat yang mungkin kawan-kawan Zakri adalah mereka yang aku cari itu.

"Wait. I peliklah. You ni macam berminat sangat dengan dia, kan?" Nada Khalis mula berubah. Aku terus memusingkan badan dan menghadapnya. Kedua lengan aku lilitkan ke lehernya sambil tersenyum.

"Kenapa? You jeles ke?" Aku menjongketkan kening sebelah sambil tersenyum.

"I dah ada depan you, kan? Tak cukup ke? Ke sebab dia lagi hensem dari I?" Khalis masih menarik muka masam. Aku tergelak kecil.

"Owwww... comelnya you jeles macam ni. So cute!" Ucapku lalu menarik sebelah pipinya dan tertawa sendiri apabila mukanya bertambah masam.

"I cakap betul-betul you boleh main-main lagi, kan?" Katanya lalu menarik tanganku dari pipinya.

"Khalis, you janganlah macam ni. I bukannya suka kat dia ke atau tertarik kat dia ke. Macam I cakap, I cuma nak kenal. Tapi kalau you tak suka. Sokay, I tak buat. Okay? Tapi janganlah macam ni. Okay, sayang?"

"Okay, fine. Kalau macam tu, I nak you putuskan hubungan dengan orang tu," ucap Khalis tegas. Aku mengecilkan mata kepadanya. What? Sekali lagi?

"We already talked about this, right?"

"Yup. But I nak jugak you putuskan hubungan you dengan dia. Kenapa you masih lagi dengan dia? Dia tu dah ada keluarga. Dan dia tu dah tua bangka. Dia layak jadik bapak you je."

"Khalis, please stop. Urghh, ni yang I menyampah cakap dengan you," aku terus menarik muka masam. Tangan aku silangkan ke bahu dan mula menjauhinya.

"Sayang, you know I boleh bagi you segalanya, kan?"

"Tapi dia orang pertama yang selamatkan I. Not you."

"Kalau I jumpa you dulu, I yang akan selamatkan you," ucapnya lagi. Aku sudah menggulingkan mata ke atas.

"Okay. Let's stop!" aku terus mencapai tas tangan dan hendak bangun dari situ. Khalis mengeluh kecil lantas memegang tangan aku, menghalang aku dari bangun.

"Okay, baby. I'm sorry. I'm sorry, please."

"Kalau you nak cakap nonsense lagi, better I pergi je," aku memberi amaran.

"Okay, okay. I'm said sorry, right?"

Aku memandangnya sekali lagi seraya mengeluh kecil.

"Please, baby..."

DUNIA BATINKUWhere stories live. Discover now