CHAPTER 9-PERTEMUAN

5.4K 89 0
                                    

Aku bangun dari tubuhnya dan mula menjauhinya. Nafasku berombak menahan rasa sakit dan derita yang terpendam. Aku menarik rambutku kuat.

"ARGHHHHHH!!!!!!" Aku menjerit sekuat hati.

"KENAPA KORANG BUAT AKU MACAM NI! KENAPA KORANG SIKSA AKU!"

Aku melulu ke arahnya semula.

"APA SALAH AKU? CAKAP! APA SALAH AKU?!"

"AKU BENCI KORANG SEMUA! AKU BENCI! AKU SUMPAH AKU AKAN HANCURKAN KORANG SATU-SATU. AKU BERSUMPAH!"

Luqman memandangku dengan wajah ketakutan. Dia cuma terdiam seribu bahasa.

"ARGHHHHH!!!!"

Aku terduduk ke lantai dan menarik-narik lagi rambutku kuat. Rambut sudah kusut-masai dan ada juga yang tertanggal dari kepala dan memenuhi celah jari-jariku.

Aku terdiam seketika. Nafas aku aturkan semula. Setelah itu aku bangkit dan mula merapikan rambut. Luqman yang sudah ketakutan di atas katil aku dekati dan duduk disampingnya. Senyuman semanis mungkin aku berikan. Dia semakin menunjukkan muka seram apabila melihat aku tersenyum begitu.

"Untuk kali ni I maafkan you. Sebab mungkin you tak sedar lagi dengan kesalahan you. Satu masa nanti, bila you dah sedar dengan semua kesalahan you pada I, you akan rela jadi tebusan I kat sini. You akan rela nak temankan I sampai bila-bila."

"I tak nak you mati. I nak you teman I. Nanti I akan ajak semua kawan-kawan you datang sini, and semua boleh teman I macam sekarang ni. Kita sama-sama... macam dulu. Cuma mungkin, dulu I yang hiburkan you. Tapi sekarang ni, I nak you dengan kawan-kawan you yang hiburkan I. Boleh, kan?" Aku tersenyum lagi.

"Aku... aku dah sedar kesalahan aku. Aku mintak maf. Tolong lepaskan aku..."

Aku terus mengelus lembut pipinya hingga ke lehernya. Wajahku cumalah seinci dari wajahnya.

"Sokay, sayang. I dulu pun mula-mula stress macam you sekarang ni. And for now, I mandikan you, okay. You dari semalam tak mandi lagi. I tak suka tau busuk-busuk," sambungku lagi. Kali ini bibirnya pula aku usap perlahan. Aku renung bibir yang merah itu.

Luqman terdiam tatkala aku mengelus lembut bibirnya. Pandangannya mula redup. Matanya mula jatuh pada belahan dadaku yang terdedah dan aku memang sengaja untuk lekatkan dadaku ke dadanya yang tak berbaju itu. Pandangannya naik semula ke bibirku dan kembali turun ke dada.

"You tahu tak? Kawan I suka you tau."

"Kawan? Siapa?" Suaranya kembali perlahan. Mulutnya sudah separuh terbuka dan nafasnya mula berombak tatkala aku mengusap bibirnya berkali-kali.

"Yang tidur dengan you malam tu. Dia kata you memang best. You pandai sangat atas katil."

"Ha? Ap.. apa maksud kau?" Luqman menayang muka blur. Wajahnya ditarik dari tanganku. Aku tersenyum melihat wajahnya yang bingung itu.

"Arima. Kawan I," jelasku.

"Muka dia sama dengan muka kau ke?"

"Hihi..." aku tergelak kecil.

"Dia nak dengan you lagi malam ni. Make sure layan dia cukup-cukup tau."

"A...aku tak faham. Siapa dia tu? Kenapa muka dia sama macam muka kau?"

Aku tersenyum penuh makna.

"And one thing, you kena hati-hati dengan dia. Kalau dia nak apa je, atau style apa je, you kena bagi. Kalau you tak memuaskan hati dia, dia boleh bila-bila je ambik nyawa you. And for your information, dia dah booked jantung you untuk dia. Kalau you tak memuaskan hati, lagi cepatlah you hilang jantung," sambungku lagi. Dadanya aku elus perlahan.

DUNIA BATINKUWhere stories live. Discover now