part 11

2.9K 165 18
                                    

Kesemua elemen kecuali gempa datang ke hospital dengan begitu cepat.mereka semua risau pada gempa.mereka tanya pada kaunter dan bila mereka ternampak fang,mereka pergi ke arah fang

Thorn:fang(genggan bahu fang)betul ke yg ab-abang gempa kemalangan...(nak menangis)

Fang:b-betul(tergameredan sekarang ni gempa tengah diarawat

Semua pakat terkejut sangat.mereka tunggu di luar bilik kecemasan.selepas dua jam,seorang doktor keluar dari bilik kecemasan tersebut.

Hali:doktor,cam mana ngan adik saya tu?(risau)

Doktor:alhamdullillah,kami berjaya selamatkan kalau lambat lagi 5 minit tu mesti kami x dapat selamatkan cuma dia cedera parah pada bahagian buah pinggan dan harus diganti namun kami ada buah pinggan yg sesuai ngan adik kamu jadi kamu x perlu dermakan.

Taufan:jadi abang kami dah lepasi kritikal la yer..(gembira dan air mata jatuh)

Semua kecuali doktor:syukur la alhamdullillah...

Solar:jadi bila kami boleh lawat dia?

Doktor:buat sementara kamu semua x dibenarkan melawat kerana abang kamu masih dibawah jagaan kami jadi kamu semua boleh lawat dia esok ataupun salah seorang daripada kamu tinggal disini untuk menjaga dia sahaja.

Hali:biar aku yg jaga dia(tegas)

Semua hanya mengangguk kepala sahaja.mereka gembira kerana gempa masih hidup dan mereka boleh betulkan semula kesilapan mereka.

Doktor:kalau xde ap2 saya minta diri dulu

Hali:baiklah

Selepas doktor tu dh pergi,mereka berpandang sessama sendiri.

Ice:jadi fang....boleh kau ceritakan cam mana gempa boleh kemalangan....

Fang:boleh....

Fang cerita segalanya kepada 6 elemen tanpa tertinggal sikit pun cerita.

Blaze:begitu ceritanya...(sedih)

Fang:hmm.....

Hali:jadi korang balik dulu...biar aku yg tunggu gempa sampai dia sedar

Taufan:baiklah...nanti call kitaorang bila gempa dah sedar tau...

Hali:ok

Semua orang balik ke rumah kecuali hali.hali hanua termenung jauh diluar bilik rawatan gempa.dia berasa bersalah dan sedih kerana dia gagal jaga adik kesayangan.hali mengeluh berat bila terkenang cara dia layan gempa semasa gempa masih ada emosi.hali rasa nak tumbuk diri sendiri jer kerana dia layan adiknya begitu teruk sekali.hali menangis sendirian disitu.

Sementara tu,bilik rawatan gempa

Tit...tit..tit..tit...

Bunyi dari mesin yg kira nadi gempa.Gempa sedang tidur lena di atas katil.Tiba2 langsir di tempat gempa diselak oleh seseorang.

Reverse:kau masih hidup lagi gempa....liat betul nyawa kau gempa..tak per gempa(keluarkan pisau lipat dari poket seluarnya)...biar aku yang tamat riwayat kau..hihihihi

Baru nk tikam gempa tetapi pintu bilik gempa ditolak oleh seseorang.reverse merengus dan dia blah dari situ.jurawat masuk ke dalam bilik untuk cek gempa.apabila dia masuk dia dapat rasa kehadiran orang lain di dalam bilik tu namun dia buat x tahu saja dan cek gempa dengan begitu teliti.selepas selesai cek gempa,jurawat terus keluar dari bilik gempa.dari luar tingkap bilik gempa.

Reverse:cis...terlepas lagi dia..xpe mungkin belum tiba masanya untuk kau tinggalkan dunia kot...hihihi...xpe gempa lepas ni aku pasti akan bunuh kau(blah dari situ)

Korang mesti tertanya cam mana dia panjat...dia guna kuasa gempa iaitu tanah ttinggg....sorry tau kalau korang x faham sebab ni semua ikut imaginasi akak jer tau....sorry tau

DERITA 1(Complete)Where stories live. Discover now