25

1.9K 204 0
                                    

BAD GUY
Chapter 25

___

"Puan, kalau Puan betul betul ingin tebus kesalahan Puan, saya nak Puan bantu saya."

"Apa dia Aira?"

"Bongkarkan semuanya. Demi Eomma."

+++

"Baik, Tuan Danial. Saya akan siapkan apa yang Tuan suruh."

Klik Jungkook menoleh sejurus sahaja menamatkan panggilan telefon bersama Tuan Danial. Bebola matanya bergerak ke atas ke bawah, merenung Min Aira dan sepucuk pistol yang dihala tepat ke wajahnya silih berganti.

Dia berdecit, telefon diselitkan ke dalam poket seluar. Min Aira mengetap bibirnya rapat, tangannya menggigil dan berpeluh. Bila bila masa sahaja dia boleh melepaskan satu das tembakan yang akan mengena tengkorak Jungkook.

"It's time to end the game, JK. Eomma kau telah bantu aku dalam semua ni. Jadi, giliran aku untuk tamatkan baki permainan antara kau dan aku."

Senyuman Jungkook meleret ke telinga. Dia tenung lama mata Aira yang berkaca sebelum menyilangkan lengannya di dada. Sedikit pun tidak berasa takut akan bicara Min Aira.

"Adik tiriku, Jeon-Jung-kook."

Jungkook sekadar membisukan dirinya. Tidak terkata apa apa akan bicara Min Aira seketika tadi. Aira berdecit kecil, dia melempar pistol yang berada dalam genggamannya ke arah Jungkook.

Pak!

Hebat! Dia berjaya menyambutnya, cukup kemas!

"Apa maksud kau, Min Aira?"

"Aku cuma nak beritahu apa yang kau tak tahu, JK. Now, I dare you. Kalau kau tak percaya dengan apa yang aku akan bongkarkan, silakan. Tembak aku sampai mati."

Aira bersandar lalu melabuhkan siku di atas kedua dua belah sisi kerusi roda. Renungan matanya ditajamkan, tepat menghala ke arah Jungkook yang terpinga pinga, masih belum dapat menghidu niat sebenarnya.

"Aku tak faham."

"Kau akan faham, JK. Slow, slow."

Pang!

Aira tersentak. Dia mengetap bibir lalu pantas menekap telapak tangannya pada bahu. Perit, sakit mula menyeksa dengan pantas tanpa diundang.

Nice!

"Tuan D-Danial. Tuan kembali. Baguslah, rancangan saya berjalan lancar."

Min Aira ketawa kecil. Pandangan matanya memanah tepat ke arah Tuan Danial yang berdiri di hadapan muka pintu. Dia berdecit kecil lalu merenung lengannya yang bagaikan disimbahi cecair merah pekat. Perfect!

Sasaran kau tidak pernah meleset mahupun gagal, Tuan Danial. Pasti akan mengena sasaran setiap kali kau melepaskan apa apa das tembakan. Min Aira kagum, appa.

"Min Aira, jangan masuk campur dalam urusan appa!"

"Jadi, Puan Maleena sudah beritahu Tuan Danial semuanya? Baguslah. Sekarang, Tuan Danial tahu kan kenapa saya macam ni?"

***
Tbc

[C] Bad Guy ㅡ 전정국 Where stories live. Discover now