Akhirnya Cerita

260 5 0
                                    

BAB 31

Buku Novel:Gadis Kaya Sombong Suka Pegawai Peribadi.

    Kisah cerita gadis kaya sombong nama maya hati sepi dan kurang kasih sayang orang tua maya sibuk kerja luar negara.Tak ada kawan dengan maya.

    Orang tua maya sibuk kerja,orang tua maya hantar maya tinggal di rumah datuk dan nenek di kampung bunga putih.

     Hari ni,orang tua maya hantar anaknya nama maya,hari ni orang tua maya pergi balik kerja luar negara.

    Maya terpaksa pindah sekolah dulu dan tempat tinggal rumah orang tua maya.

    Bella dan kawan bella buli maya muka cantik dan kulit putih,sebabnya kawan bella"maya tak tahu malu ambil kekasih orang lain,banyak lagi lelaki luar sana suka maya"bella dan kawan bella cakap dan buli kepada maya

     Maya sedih dan tak berkata apa-apa,maya duduk jauh semua pelajar perempuan,semua pelajar lelaki cuba pakat dan cuba dekat nak berkawan dengan maya.Sebabnya,maya anak datuk dan ada duit banyak.

    Maya jadi teras dan pendiam,maya  tak pergi sekolah setiap hari.Semua pelajar perempuan dengki dan buli maya di sekolah dulu jahat dan dengki.

    Orang tua maya bagi kertas alamat hotel ni pada maya,maya bawa bag roda pakaian mahal gaya pakai kaca mata hitam seperti gaya artis pergi hotel(SRM).Orang tua maya dah bayar setiap bulan di hotel,sewa di bilik maya.

     Maya terkejut dan melihat di hotel sungguh cantik dan mewah,maya masuk hotel ni,maya buka kaca mata hitam,maya bawa bag roda masuk dalam di hotel ni.

     Maya tanya gaya sombong"ada tak orang ni"tiba maya terkejut dan melihat lelaki datang nama amirul kali pertama berjumpa di hotel ni.

     Maya cakap gaya sombong,maya berkenal diri maya"nama saya maya dan orang baru datang di hotel ni"maya cakap dan melihat,suara hati maya seperti orang tak puas hati nama maya.

    Maya tiba marah amirul tak berduli maya cakap amirul jawap tanya dan  senyum.

   Maya tanya dan geram"kau siapa nama apa"nada sombong dalam hati baik maya.

    Amirul jawap bertanya maya"nama saya amirul dan tugas sambut tamu muka depan"amirul nada sopan santun.

     Amirul tahu dalam maya baik hati dan mesti maya ada masalah

     Amirul beritahu dan serah kunci bilik dengan kertas nombor bilik maya.

    Maya ambil kunci bilik dan kertas nombor bilik maya.Maya tak pandang amirul tak berduli dan tak sakit hati maya.

      Maya terus pergi naik cari bilik maya dan tengok kertas nombor bilik maya.

    Tiba masa maya bawa kotak isi surat dan bag roda pakaian terjatuh lantai,maya terkejut dan melihat tiba lelaki datang selamat maya terkejut dan melihat lelaki misteri hantar maya masuk dalam bilik maya.

     Maya baru sedar pengsang atas tempat tidur dalam bilik maya.Maya terkejut dan melihat lelaki misteri berdiri tegak pakaian kemas seperti pegawai peribadi dan pakai kaca mata hitam.

    Maya bertanya lelaki misteri"saya berada di mana dan awak nama siapa"maya letih sejak pagi tadi maya belum makan,maya pengsang dan letih tak boleh jalan dengan kepala pening.

    Maya sombong dan tak mengaku lapar di depan orang lain.Maya jaga imej orang kaya jangan maya buat malu di depan orang tua maya.

     Lelaki misteri senyum dan tak berkata apa-apa kepada maya.

    Lelaki misteri berkenal diri"nama saya amir,saya di tugaskan jaga cik maya pergi mana-mana"amir mata comel dan bibir kecil,kulit putih seperti rabbit.

Gadis Kaya Sombong Suka Lelaki Pegawai PeribadiWhere stories live. Discover now