Kawan Baru

144 4 0
                                    

Bab 15

     Maya"likah tarik tangan saya pergi mana ni"maya tanya dan terkejut tiba likah tarik tangan maya pergi kantin.

      Likah"pergi kantinlah,kenapa? maya jangan takut dan risau,saya tak ada jahat"likah jawap tanya dan berasa pelik maya takut pergi kantin apa berlaku sebenarnya.

     Maya"tak ada apa likah,saya pesan makan mak cik kantin dan bawa makan mihun goreng dengan air teh panas"maya bawa makan pesan ni pergi arah tempat duduknya.

     Likah"sorry,saya tak berniat tarik tangan maya,maya marah saya,sila duduk maya,maya terima tak saya jadi kawan maya,saya tak paksa maya jawap tanya ni"likah beritahu dan letak sarapan atas meja pandang maya cakap apa.

     Maya"tak apa,saya tak marah likah,saya maafkan likah,saya terima likah kawan saya,saya tak biasa duduk seorang dan susah cari kawan bual-bual di sekolah"maya beritahu dan saup mihun mulutnya guna sudu cakap likah gembira hati.

      Likah"terima kasih maya maafkan saya,maya terima saya jadi kawan maya,saya tak ada kawan juga"likah bual-bual dengan maya sampai semua pelajar pandang likah dan maya.

     Maya"sama-sama,likah tengok semua pelajar kelas lain tengok kita "maya beritahu dan melihat semua pelajar kelas lain tengok berdua cakap maya dengan likah.

      Likah"betul cakap maya,semua pelajar pandang kita"likah baru siap sarapan dengan maya berasa tak sedap hati.

     Maya"mari kita pergi masuk kelas,dah habis waktu rehat"maya beritahu dan berasa seram semua pelajar tak nampak pelajar baru.

     Likah"ok,maya mari pergi masuk kelas"likah beritahu pada maya.

    Likah dan maya bawa sarapan jalan arah letak pinggan dan gelas dalam bekas.Likah dan maya jalan arah keluar kantin,semua pelajar tengok maya dan likah berasa seram sejuk tiba.

     Amir ikut belakang maya pergi kelas maya sekali,likah tak sedar ada orang ikut likah dengan maya.Maya diam dan tak berkata apa dengan amir jalan ikut belakang maya.

🐤🐤🐤🐤🐤

-----------------------------------------------------------

Gadis Kaya Sombong Suka Lelaki Pegawai PeribadiWhere stories live. Discover now