Kelas Kiko

89 3 0
                                    

BAB 29

    Cikgu hakim"mana ketua kelas ni.Muklim suruh semua pelajar dan beri salam"cikgu hakim cakap dan melihat semua pelajar ceria di kelas ni.

    Muklim"semua pelajar bangun selamat pagi cikgu"ketua kelas cakap tegas suruh rakan kelas ni bangun.

      Semua pelajar kelas maya"selamat pagi cikgu"rakan kelas maya bangun berdiri dan suara semangat.

     Cikgu hakim"semua pelajar duduk,cikgu mulaikan mengajar tentang:-

haiwan liar atau binatang pelihara     

     Cikgu hakim"awak semua dah siap belum kerja sekolah.Semalam dulu cikgu bagi"cikgu hakim senyum dan bertanya semua pelajar kelas ni.

     Semua pelajar kelas maya"dah siap kerja sekolah.Ni file kami"rakan kelas maya cakap dan serah ketua kelas ambil file ni.

    Cikgu hakim"cikgu berasa bangga dan bersyukur semua pelajar selalu siap kerja sekolah.Cikgu bagi"cikgu hakim menangis tanda gembira melihat semua pelajar bersemangat belajar.

     Rakan kelas maya"kami dah siap salin,cikgu hakim buat papan hitam tadi,cikgu hakim kenapa?menangis ni.Cikgu hakim cakap"rakan kelas maya tanya dan melihat pada cikgu hakim

     Cikgu hakim menangis tiba.Cikgu menangis mesti ada sebabnya.

     Cikgu hakim"tak ada apa.Binatang pelihara atau haiwan liar bagi satu nama contoh pada cikgu"cikgu hakim bertanya dan cakap semua pelajar kelas maya.

      Maya"cikgu,saya nak jawap"maya angkat tangan di depan semua orang terkejut dan melihat pada maya.

    Maya berani jawap dan bertanya ni,maya ialah pelajar baru di sekolah ni.

    Cikgu hakim"apa jawapnya,maya pergi tulis papan hitam"cikgu hakim gembira ada pelajar baru jawap soalan ni,jarang pelajar baru jawap soalan ni.

     Maya bangun di tempat maya jalan semua orang pandang maya terus jalan arah pergi papan hitam.Maya tulis jawapnya di papan hitam.

Haiwan Liar

-Ular
-harimau
-singa
-musang
-harimau bintang
-buaya

Binatang Pelihara

-kucing
-rabbit
-hamster
-burung putih

     Maya siap tulis jawap di depan papan hitam.Semua orang kelas ni terkejut dan tepukkan beri semangat pada maya,maya yakin jawapnya betul dan berani jawap tulis di depan papan hitam.

     Cikgu hakim"awak semua betul jawap ni,maya tulis jawap ni,maya pergi tempat maya,hari ni tak ada kerja sekolah cikgu bagi.Hari ni awak semua pelajar rehat"cikgu hakim berasa bangga dan cakap pada maya.

    Maya berani jawap seorang diri dan tak takut jawapnya,semua pelajar kelas ni gembira dan tak berkata apa-apa.

    Muklim suruh semua pelajar kelas maya bangun beri salam cikgu hakim jalan keluar kelas maya.Terus,cikgu hakim mengajar di kelas sebelah kelas kiko.

     Muklim"semua pelajar bangun selamat tengah hari cikgu"ketua kelas cakap dan bangun berdiri panggil semua pelajar kelas bangun.

    Semua pelajar kelas maya"selamat tengah hari cikgu"rakan kelas maya berdiri dan beri salam cikgu kili.

     Cikgu kili"awak semua pelajar duduk.Cikgu mulaikan belajar kira tambah ni"cikgu kili tanya dan bangun berdiri tulis kira tambah di papan hitam.

Tambah

1.10+10=
2.4+4=
3.3+3=
4.2+3=

     Cikgu kili"siap tulis belajar tentang kira tambah,ada tak pelajar berani nak jawap dan tulis di depan papan hitam,kalau ada pelajar jawap dan sila angkat tangan.Mari pelajar depan tulis dan jawap anda"cikgu kili bertanya.

    Cikgu kili tunggu siapa pelajar kelas ni berani cakap dan jawap dengan tulis di depan papan hitam.

    Limas"cikgu,saya nak jawap"limas berani angkat tangan dan berjawap tulis di depan papan hitam.

     Semua orang kelas maya"wow limas beraninya dan tulis jawap di depan papan hitam"rakan kelas maya beritahu puji dan tepukkan pada limas berani.

    Limas bangun dan jalan arah di depan papan hitam,limas tulis jawap hati tenang dan gelisah di depan papan hitam.Cikgu kili terkejut dan melihat limas berani tulis jawap di depan papan hitam.

Tambah

1.10+10=20
2.4+4=8
3.3+3=6
4.2+3=5

     Limas siap tulis jawapnya di depan papan hitam.Semua pelajar kelas maya dengan cikgu kili terkejut dan melihat limas berani tulis jawapnya betul.

    Cikgu kili"betul jawap limas tulis jawap di depan papan hitam,limas rupanya pelajar pandai,semua pelajar tepuk pada limas,hari ni tak ada kerja sekolah.Semua pelajar rehat"cikgu kili berasa bangga limas berubah lain sikap limas,limas rupanya pandai.

     Cikgu kili kemas file masuk dalam bagnya,semua pelajar kelas maya gembira kemas file masuk dalam bag masing-masing.Hari ni cuti tak ada sekolah cikgu tak bagi kerja sekolah.

    Limas"likah pergi jumpa kekasih likah tu ke"limas sikap suka buli likah malu panggil kiko kelas sebelah ni.

     Likah"limas ni,malulah saya cakap dan panggil kiko tak boleh"likah tutup mukanya dan takut panggil kiko kelas sebelah kelas maya.

    Muklim"biarlah aku pergi kelas kiko tu.Likah berani sikit"muklim geram dan melihat sikap likah malu kucing jumpa kiko di kelas maya

    Amir"cik maya dah siap file masuk dalam bag cik maya,awak bertiga ni buat apa belum balik lagi ni"amir tanya dan tengok pada muklim,likah dan limas sejak tadi tak balik.

     Maya"muklim ni tak baik cakap begitu kepada likah,likah perempuan bukan tino murah tak ada malu muka.Biasalah perempuan sikap tak berani cakap lelaki.Tino murah tak ada muka boleh cakap lelaki"maya marah dan geram sikap muklim.

Di Kelas Kiko

    Maya"likah jangan takut kiko tak makan orang,likah pergi jumpa kiko tu,kiko selalu jumpa ajak likah balik bersama,bila likah jumpa ajak kiko balik bersama.Likah cuba berani sikit cakap kiko tu"maya nasihat dan beritahu kepada likah di luar kelas kiko.

    Likah"kiko mari balik bersama dengan saya"likah cakap dan takut di depan kiko dalam kelas kiko.

      Kiko"ok likah,likah mari kita balik bersama,empat orang berdiri di pintu luar kelas ni.Mari awak semua balik bersama"kiko beritahu dan tanya

    Kiko pegang tangan likah dengan romantis di depan empat orang ni nama maya,amir,limas dan muklim tak berkata apa dan cemburu juga.

   Enam orang ni jalan bersama couple masing-masing maya,amir,muklim limas,kiko dan likah turun tangga dan jalan keluar pintu pagar depan di sekolah.Semua pelajar kelas lain dan semua guru lain dah lama balik dah.

     Baru empat orang ni balik nama amir hantar maya naik kereta punya amir,muklim hantar limas naik motor punya muklim,kiko hantar likah naik motor punya kiko.

🐢🐢🐢🐢🐢

-----------------------------------------------------------




Gadis Kaya Sombong Suka Lelaki Pegawai PeribadiWhere stories live. Discover now