>06♣<

3.8K 381 50
                                    

Aku hanya mengikuti gerak langkah si Yoongi dari belakang.Kami menaiki tangga ke tingkat 4,rasanya dia tahu yang aku ikut dia dari belakang.Maybe,dia saja tak endahkan aku.

Yoongi masuk ke dalam satu bilik,dan yes...itu bilik mesyuarat.Aku pon melangkah kaki masuk ke dalam bilik itu jugak.

Kelihatan Jin sedang menyemak beberapa keping kertas,Namjoon jugak menghulurkan bantuan bagi lelaki itu.Taehyung berbual dengan seseorang yang masih belum aku kenal.Ouh...ada jugak beberapa orang namja di sini yang belum aku nampak.

"Ouh,Mafia Jaerim,sila duduk~",pelawa Jin.

Sebelum kami memulakan perbincangan berkenaan satu misi di mana kami perlu buat selepas ini,Jin berkata sesuatu.Katanya misi ini mesti diambil alih oleh mafia atasan sebab musuh di dalam misi ini agak bahaya.Uhhh...so diorang lah yang kena buat misi ni.Aku?

"Before that,Mafia Jaerim,can you introduce yourself for them?",kata Namjoon.

"Err...annyeong,I'm Mafia Yoo Jaerim,Mafia Haera's daughter.Ermm...nice to meet all of you.."

"Kod?",tanya Yoongi sambil memusingkan pen di tangannya.Ishhh dia ni kan!!

"Ermm mian,saya masih belum mempunyai kod,saya harap korang semua dapat memberi sedikit tunjuk ajar kepada saya untuk menjadi seorang mafia yang sempurna...emm."

Tetiba saja salah seorang daripada mereka bangun dan menunduk hormat ke arahku.

"Aku Mafia Jung Hoseok.Mafia Haera's son berkod 08,ketua penyiasat bagi mafia atasan.Nice to meet you Mafia Jaerim~😊"

Aku hanya membalas tundukan dan melambai ke arahnya.Tapi....dia tidak membalas malah menambahkan lagi senyuman.Lagi pelik,pandangannya tidak ditujukan ke arah aku...pelik.

"Ouh,btw Mafia Jaerim...Mafia Hoseok special sikit orangnya.Dia hanya mampu mendengar dan bertutur kata.Tapi..kalau nak diharapkan dia untuk melihat wajah kau,memang tak",kata Jin.

Dia buta?

Oh my!!!Habis...macam mana dia boleh bergelar mafia??Bagaimana cara dia menjalankan misi tanpa melihat suasana sekeliling??

Jin yang melihat reaction aku tersengih,dia segera melemparkan pen ke arah Hoseok.Lelaki itu hanya menangkap semula pen itu hanya dengan dua jari.GOSH!!Apa yang aku nampak ni??!!Dia ni buta ke tidak??

"Even dia buta,dia dapat jalankan mana² misi dengan cekap dengan kelebihan deria pendengarannya yang agak baik.So...kau baling apa² pon dekat dia,dia mudah mengelak.",kata Jin lagi.

Aku terpegun,wow hebatnya.Lepasni aku nak cuba tembak dia.Saja nak tengok kebenaran...tak salah kan?Aku kemudiannya terpandang ke arah seorang lelaki yang asyik menaip sesuatu di telefonnya.Siapa pulak dia ni?Belum sempat aku nak bertanya,dia dah bersuara dulu.

"Aku Mafia Park Jimin,berkod 06...done.Jangan cakap dengan aku.",dia introduce macam tu je??Dah la tak pandang muka aku,tak detail pulak tu.Gosh!!Aku berjumpa dengan seorang lagi mamat arrogant.Langsung tak reti nak bagi senyuman.

Ahh lantaklah,janji aku dah tahu nama korang,dan orang yang terakhir yang mesti aku kenal identitinya,lelaki itu...rambutnya yang keperangan sedang sibuk melukis sesuatu di atas kertas.

Aku cuba menegurnya,dia hanya membalas senyuman dan...membuat sesuatu pergerakan melalui jari-jemarinya.Bahasa isyarat?
Nasib baik aku belajar sikit² semasa di pusat latihan.

'Aku Mafia Jeon Jungkook,Mafia Haera's son berkod 07.Nice to meet you my younger sister.😊'

Uhhh....aku hanya membalas senyuman.Ouh...dia memang tak boleh berbicara dan hanya mampu berinteraksi dalam bahasa isyarat.Dia sakit?Tergigit lidah ke?

"Aku harap kau buat² faham je apa yang dia maksudkan.Dia tak boleh bercakap macam manusia yang normal.Btw...dia dongsaeng bongsu yang aku maksudkan tu.",kata Jin.

Aku hanya mengangguk faham.
Namjoon kemudiannya memaparkan cahaya skrin lcd ke arah dinding yang berwarna putih itu.Semua mula senyap.Aku kembali duduk di atas kerusi dan memandang ke hadapan.

"Ok,mafia² sekalian,dah bersedia untuk misi yang ke seterusnya?"


-End Chapter 6-

°•SIBLINGS•°[-♚BTS♚-]✔Where stories live. Discover now