Chapter VII : "Diam"

24.5K 1.6K 77
                                    

"Tertekan"Nafiku lalu segera menutup skrin telefon itu.Dia sedikit berkerut tetapi terus berubah menjadi tersenyum.

"Well,Riana..Aku okay je kalau lain dari tu."Pipiku dicubit dan ditarik sebelum dia keluar.Aku hanya memerhati dirinya dengan tidak puas hati.Pantang betul aku dengan manusia macam ni.Main2 cubit2 pula.

Aku mula bangun dari kerusi itu.
Rash tu dah kenapa?Aish lepas ni aku kena kunci pintu.

•••••

"Thanks aunty dengan uncle kasi Riana tumpang.Riana pun tak tahu nak pergi mana lagi dah."Aku duduk di atas sofa di ruang rehat setelah semua orang selesai makan malam.Rash,uncle dan aunty meluangkan masa macam ni eh waktu malam?

"Takpe,tak susah pun.Riana buat je macam rumah sendiri."Uncle Farish tersenyum ke arahku.
"Riana tinggal je lama pun.Dekat sini sunyi sikit sebab aunty ada anak sorang ni je.Rezeki anak tak berapa ada.Kalau ada Riana,takde lah sunyi sikit."Ujar Aunty Mariah.

Aku terpandang Rash yang tidak menghiraukan perbualan kitorang.
Dia sibuk dengan telefonnya.Bunyi ton nada dari mesej masuk di dengar setiap beberapa minit.Dia pula asyik tersenyum je.Mesti tengah chat Fisya kan?

Tapi itulah..Senyuman tu..

Alahai.

"Aunty tengah tunggu cucu lah pula dari Rash.Entah bila.."
Aunty Mariah memandang anaknya sekilas.Uncle hanya tersenyum.
"Mama..Hmm jangan ingatkan Rash tentang hal tu lagi.Riana pun tak perlu tahu lagi."Rash berdecit lalu memandang telefonnya kembali.Sudah semestinya aku mereaksi dengan pelik kan?Asal naik nama aku pula ni?

"Riana tak faham.."

"Macam ni,Ria-"
"Stop it,ma.Nanti dia tahu juga."
ujar Rash sebelum pergi meninggalkan aku dan parents nya.
Emo semacam je ketua pengawas tu.
Kenapa dengan dia eh?

"Anak aunty memang macam tu.Riana sabarlah dengan perangai dia.Oh ya,sekarang dah lewat.Riana pergi masuk tidur dulu."Aku tersenyum sambil mengangguk perlahan.Aku mengorak langkah ke arah lif.
Bilik aku tingkat tiga sama dengan Rash.Memang taklah aku nak naik tangga sekarang ni.Aku tengah ada mood malas ni.

"Eh Rash..Kejap.."Aku berlari masuk ke dalam lif itu sebelum pintunya tertutup.Rash hanya beriak biasa dan seperti tidak mempedulikan aku.

Kedua2 tangannya dimasukkan ke dalam poket hoodie berwarna putih yang dipakai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kedua2 tangannya dimasukkan ke dalam poket hoodie berwarna putih yang dipakai. Penutup hoodie di bahagian belakang itu ditarik ke depan dan kepalanya ditutup.Aku ralit memerhati Rash dari atas hingga ke bawah.Rambut perang'nya yang sedikit berkelur dari penutup hoodie itu.. Ah my heart....Penampilan Rash betul2 menarik perhatian perempuan2 lain.Ah,lepas ni aku tak perlu tertanya kenapa murid2 perempuan lain tergila-gila kan dia kalau aku sendiri tertarik juga kekadang.

"Weih Rash..Asal kau emo gila we?
Aunty cakap macam tu..Macamlah kau kena kahwin sekarang kan?Baru 17 lah.."Aku ketawa kecil seperti hambar.Rash mengalihkan mukanya ke arahku sekilas sebelum merenung nombor2 lif itu.

KPG ✔️Where stories live. Discover now