cunning love-16

589 15 0
                                    

Aliyah sedang mengelap meja di cafe. Suasana cafe agak lenggang. dia berjalan dikawasan rehat,disebabkankurang customer bolehlah dia goyang kaki disitu.

“ liya.” Kak Ros memanggil Aliyah. Aliyah memandang Kak Ros dan berjalan ke arah Kak Ros.

“ kenapa?”

“ ni kamu jadi barista sekejap. Saf nak pergi break sekejap.” Aliyah mengangguk dan dia berjalan kearah kaunter. Kak Ros memanggil Saf dan menyuruhnya pergi break. Aliyah berdiri dan melihat sahaja orang lalu lalang. Disebabkan cafe tempat kerjanya berdekatan dengan balai berlepas bolehlah dia menonton drama sedih sebabak disitu. Ala bukan dia curi tulang pun. Dah memang tak ada kerja. Tiba-tiba ada suara menegurnya.

“hello.” Aliyah memandang siapa yang menegurnya. Tergamam dan tidak terkata dia. Mata coklat kemerahan memaku kearahnya seakn-akan dia memukau Aliyah agar tidak bergerak.

“ Am i too sexy in your eyes?” tegurnya lagi lalu gelak halus. Aliyahcepat-cepat tersedar dan dia mencebik.

“is that your reaction towards your customer?” Dia sambung lagi. Dah boleh nampak asap kemarahan Aliyah.

“ well, hello sir. May i take your order.” Nada Aliyah kedengaran sarkastik sahaja.

“ hmm, what would you offer to me?” dia meletakkan lengannya di meja kaunter dan memanggung kepalanya. Matanya bermain nakal dengan Aliyah. Aliyah mula tidak senang. Harap-harap dia tak cari pasal dekat sini. Dalam banyak kedai makan kenapa lah si Henry makan disini? Tak ada tempat high or low class ke dia nak pergi. Aliyan menenangkan dirinya dan menarik nafas panjang.

“ do you want coffe, tea,milkshake or carbonate drinks?” Henry mengetuk dagunya seperti berfikir.

“ coffee.”

“ cold or hot?”

“ hmm. Give me suggestion?” Henry bermain lagi. Aliyah mula memutarkan matanya. Memang sah dia nak mainkan aku!!

“ how about you takehot  americano?” Henry memandang Aliyah yang sedang memaksa dirinya senyum.

“oh dear it just plain and pure black coffee.”

“ well how about cappucchino or au lait?” tangannya digenggam dan cuba menenangkan dirinya.

“ hmm i don’t want hot. How about cold beverage?”gigi Aliyah diketap kuat. Memang lelaki dia sedang  cari pasal dengan dia.

“carbonate drinks? Milkshake? Or you can see the menu up here and choose.” Aliyah menunjuk menu diatas. Giginya diketap geram, memang mamat ni bawa malapetaka kalau macam ni. Makin suka Henry melihat reaksi Aliyah.

“ bila you break?” Henry mula melencong.

“ tak payah nak sibuk.” Marah Aliyah perlahan.

“ oh takapalah. Nanti saya order balik.” Henry berlalu pergi meninggalkan Aliyah yang sedang tercengang. Urgh memang menghabiskan boreh je melayan dia.

Sejam kemudian Saf masuk ke cafe dan menyambung tugasnya. Kak Ros menyuruh Aliyah pergi berehat. Aliyah keluar dari tempat cafenya, tangannya ditarik. Dia melihat Henry menarik dirinya dan mereka berjalan ke Mcd. Dia membawa Aliyah ke kaunter dan mengorder makanan. Aliyah meronta minta dilepaskan. Henry buat derk sahaja dan genggamannya diperkemas. Selepas mengambil makanan, Aliyah ditarik lagi dan mereka duduk ditempat tersembunyi. Henry duduk disebelah Aliyah dan menghalang Aliyah dari gerak dari tempatnya.Aliyah kini tersepit antara dindind dengan Henry.

“ encik Azlysham, encik memang takde kerja ke hari ini. Bukan selalu encik busy mengalahkan perdana menteri, sekarang buang tebiat ke?” sindir Aliyah.Henry hanya tersenyum mendengar sindiran Aliyah. Dia menyuakan makanan kepada Aliyah dan dia terus makan makananya. Aliyah hanya melihat gelagat Henry yang buat derk dengan dia.

cunning loveWhere stories live. Discover now