14 : Siapakah Yang Menyapa?

50 4 0
                                                  

Lepas habis kelas MUET, aku, Ely dan Amy keluar ke kelas untuk pergi ke tandas. Aku bukan nak pergi sangat pun. Cuma nak berjalan dan tengok muka kat cermin. Hahaks.

Aku dan Ely tunggu Amy je diluar. Berborak-borak. Lepastu, kawan aku, Felin pula ke tandas seorang. Nak tinggalkan? Hm. Sudah Amy keluar, kami bertiga tunggu Felin di tangga.

Amy berdiri dekat tangga atas sekali. Aku dan Ely berada di tangga bahagian bawah dekat bahagian bawah. Kiranya tangga berada di sebelah tangga lah.

"Felin." suara yang diucap oleh Ely seakan-akan seram. Memang seram pun!

Aku diam je.

Tiba-tiba aku dan. Ely terdengar suara Felin.

"Amy!"

Suara Felin itu!

Jadi aku dan Ely tunggu lah Felin. Dia panggil nama Amy tapi muka tak kunjung tiba.

Jadi aku ambil keputusan untuk turun ke tandas untuk 'jumpa' Felin.

"Felin, kau ada panggil nama Amy tadi tak?" tegurku

Jawapannya hanya sepatah.

"Tak"

Sudah itu siapa yang menyapa?

Lagipun suara itu memang sama dengan suara Felin.

SeramshitWhere stories live. Discover now