🐰alice in the wonderland 🐰

1.4K 101 11
                                    

Effa mempunyai seorang anak yang bernama Aira yang terlalu obses dengan watak kartun yang bernama Alice yang bersahabat dengan seekor arnab memegang seutas jam lama . Sehinggakan seluruh biliknya mesti mempunyai patung yang berbentuk arnab , sticker dan bermacam lagilah. Suaminya juga seorang yang agak kaya. Rumahnya mempunyai tanah yang agak luas untuk aira bermain dan juga terdapat taman bunga disekeliling.

Suatu hari , semasa aira sedang melukis di atas meja belajarnya yang berada di tepi tingkap. Tiba-tiba dia melihat seekor arnab yang serupa dengan arnab dalam cerita Alice in the wonderland di bawah pokok berhampiran dengan kawasan rumahnya.Aira terus berlari mendapatkan ibunya yang berada di dapur."Ibu air a ampak ada anab kat luar acam atun". Ibunya hanya tersenyum dan mencium pipi anaknya.

******************
Kesokan harinya
Aira mermerhatikan pokok tersebut dia melihat sebuah lubang yang agak dalam ditepi pokok itu.Tiba-tiba dia terdengar sesuatu "dah lambat....dah lambat". Aira mencari suara tersebut rupa-rupanya. Suara arnab yang sedang berdiri sambil memerhatikan jamnya.Lalu arnab itu pun berlari sambil mencapai tangan Aira lalu masuk kedalam lubang ditepi pokok.Lubang itu seakan-akan gelongsor dan bewarna-warni dindingnya pula diselaputi coklat dan terdapat pasta melekat di dinding itu .Lantas tangan Aira menyentuh dinding coklat itu lalu masuk ke dalam mulutnya.Aira tidak menyangka bahawa rasa coklat itu amat sedap tidak seperti coklat yang dijual dikedai.
" Aira ibu sudah masak mari makan".Ibunya berasa pelik kerana sebelum itu anaknya akan berlari kerana tidak sabar untuk makan.Effa mula rasa risau dan pergi mencari diseluruh bilik yang ada.tetapi dia tetap tidak menjumpai anaknya.Effa berlari mendapatkan telefonya untuk menelefon suaminya."abang aira hilang cepat balik effa risau ni".ketika itu suaminya dalam perjalanan untuk balik ke rumah terus memecutkan keretanya.suaminya memanggil ketua kampung untuk menolong mereka mencari anaknya yang hilang.
Sudah sejam lebih Aira berada didalam lubang tetapi lubang itu seperti tiada penghujung. Aira kembali menyambung makan.
"Aira.....Aira....." Semua menjerit supaya aira dapat mendengarnya.Effa menangis teresak-esak kerana berasa amat risau kerana Aira lah satu-satunya anak mereka.
"Itu suara ibu dan ayah". Aira mahu keluar tetapi tangannya dipegang erat oleh arnab tadi.Arnab itu memandang Aira dengan muka yang tersenyum semakin lama semakin besar sehinga pipi kiri dan kanannya terkoyak hingga ke telinga
sambil berkata" dah lambat....dah terlambat".berulang-ulang kali.Tiba-tiba Aira merasakan perutnya seperti memulas-mulas sehingga sesak nafas.Adakah akibat memakan coklat terlalu banyak.
Ketika Effa memerhatikan mereka sedang bertungkus-lumus mencari Aira yang sudah hampir tiga jam menghilang.Tiba-tiba effa teringat sesuatu anaknya pernah memberitahunya tentang arnab yang berada di tepi pokok di hadapan rumahnya.Effa terus berlari menuju pokok tersebut dia terkaku sebentar dan mengalirkan air matanya.
Suaminya berlari kearah isterinya yang sedang kaku sedikit pucat itu."sayang kenapa ni......".dia terkejut melihat anaknya didalam lubang yang sedang membiru dan tidak bernyawa lagi.Suaminya terus memeluk Effa dan menitikkan air matanya.
Selepas pengebumian anaknya , pihak hospital mengatakan bahawa anaknya telah memakan tanah dan cacing terlalu banyak sehingga mengakibatkan anaknya sesak nafas.
Selepas kejadian itu berlaku Effa dan suaminya bercadang untuk berpindah ketempat lain.

***********🍫dont eat me**********

Best tak
Jangan lupa vote 👇
and one more rajin ii lah baca my first novel
thanks 😘😘

Cerita Seram Disney👸👻(CSD)Where stories live. Discover now