30+ Get Out From Hell

3.2K 321 13
                                    

"Thanks for lying. But can i ask u? Who's her?", aku bertanya dan muka aku diangkat memandangnya yang sudah terpempan. Baru tahu nak sedar ke bang?

Mata aku sudah berair. Sekarang biar aku tanya, kenapa aku yang perlu dilukai? Dah dua kali faham tak!

"Ok, fine. That's just my friend okay. Don't cry", dia ingin mengelap air mata aku yang hendak jatuh. Kemudian, tangannya aku tepis kasar.

"Friend? Huh. Kawan konon. Sampai bercium? Masih berani panggil dia kawan?", aku memandangnya dengan pandangan maut. Sumpah aku rasa nak cekik dia sekarang.

"H-how-"

"Tak payah tahu saya tahu benda ni dari mana. Tapi, yang pasti sekarang, saya akan batalkan segalanya. Permohonan cerai dan perkahwinan kita. Puas?", aku terus bangun dan keluar dari bilik aku itu.

"Mak cik", aku memanggil Mak Cik Suri yang sedang sibuk menonton drama sinetron di tv. Mak Cik Suri memandang aku apabila dia mendengar ada yang memanggilnya.

"Ye, Yeora. Kenapa? Dah nak pergi butik tengok dress kahwin ke?", aku tersenyum hambar apabila Mak Cik Suri berkata begitu. Maaf, mak cik. Anak mak cik yang buat saya minta semua ni. Bukan saya.

"Saya nak batalkan perkahwinan saya dengan Yoongi dan saya akan keluar dari rumah ni esok pagi dengan Yeon Tae. Terima kasih atas semua kasih sayang dan perlindungan yang Mak Cik bagi kat saya dan Yeon Tae. Terima kasih sangat"

Mak Cik Suri kelihatan seperti terkedu dengan setiap bait perkataan aku. Dia memandang aku tidak percaya dengan apa ang baru aku putuskan.

"Saya masuk bilik dulu lah. Saya nak kemas barang saya dan Yeon Tae. Tapi, kalau mak cik nak saya keluar harini pon takpa. Saya ok", aku terus meloloskan diri ke dalam bilik aku.

Aku oandang Yoongi tidak beriak.

"Keluar. Saya nak kemas barang saya dengan Yeon Tae", aku masuk ke dalam dan terus mengambil luggage aku untuk dimasukkan segala barang di dalam beg tersebut.

"Kau yakin? Tolonglah Yeora. Aku tak expect benda ni jadi. Aku tak expect dia datang balik", aku pandangnya tajam.

"Kalau tak yakin, jangan buat keputusan melulu. Kita baru kenal Yoongi. Tak sampai berapa tahun pun. Masih mentah pasal diri masing-masing. Tapi, awak tu Yoongi yang dah buat saya letak kepercayaan saya yang mahal ni kat awak sebab kata manis awak. Memang perangai awak eh sakitkan hati perempuan yang dah percayakan awak?", aku berhenti untuk mengambik nafas yang sudah tidak teratur itu.

Dia masib setia memandang aku dengan muka yang bersalah.

"Dahlah Yoongi. Tak da apa dah yang kita boleh buat. Awak pon dah ada calon 'kedua' kan?", sengaja aku tekan perkataan kedua tu. Yelah, fakta kut yang aku calon pertama dia.

"Pergilah Yoongi. Awak gantikan aku denhan perempuan yang maybe awak dah lama tunggu tu", aku berkata dan terus mengalihkan pandangan aku darinya ke arah luggage aku.

---

"Sorry, mak cik. I'm truly sorry", air mata aku dah jatuh di saat aku memeluk Mak Cik Suri. Tak sanggup nak tinggalkan wanita tua ini yang sudah dianggap sebagai mak aku.

"Yeora. Mak cik yang patut minta maaf. Mak cik tak tahu pun yang Yoongi dah jumpa Sera yang dah tiga tahun tinggalkan Yoongi. Mak cik minta maaf. Mak cik bebetul nak kamu yang jadi menantu mak cik. Tapi kalau tu keputusan kamu, mak cik tak nak paksa"

"Mak cik-", badannya aku dakap lebih erat. Sumpah aku sedih aku bakal tinggalkannya.

Manakala, Yeon Tae dqn tersedu-sedu sambil berpeluk dengan Taeyong. Mereka menangis agak teruk.

"Nanti kita jumpa dekat sekolah. Kita boleh jumpa lagilah, Tae. Janganlah nangis", Taeyong mengusap belakang badan Yeon Tae. Yeon Tae sebaliknya masih menangis.

"Tak nak. Nak tinggal sini. Mama", dia memandang aku dengan air mata yang masih mengalir.

"Tak boleh, sayang. Ni bukan tempat tinggal kita. Kita sepatutnya tinggal berdua je. Lagipun, mama nak pergi kerjalah. Nak tampung keluarga kita. Nanti kita dapat rumah baru", aku memejuknya sambil melitut di hadapannya.

"Alah, mama!"

"Tae. Jangan melawan", aku berkata dan dia terus tersenyap. Tapi, badannya masih terhinjut-hinjut menahan tangis.

Aku pimpin tangan Yeon Tae dan terus keluar dari rumah berjalan kaki. Oh, kereta yang sering aku guna tu actually pemberian Yoongi. So, maybe dia nak bagi kereta tu kat perempuan kedayangan dia tu. Jadi, aku biarkan

"Kami pergi dulu ye", aku menunduk hormat dan dapat aku dengar tangisan Mak Cik Suri dari jauh ketika aju berjalan.

Sebak di hati masih terasa tetapi nak buat macam mana. Takkan nak tinggal dekat situ kalau dah ada orang lain yang nak masuk. Rasa macam duduk kat neraka kau tahu tak? Nanti orang fikir apa pulak.

Jadi, sekarang ni. Aku hanya perlu mencari tempat tinggal sementara aku masih dalam proses mencari duit.

•••

Yeora akan stay mana eh nanti? Hahaha😂

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now