03 + Memory

6.2K 539 76
                                    

Keesokannya, aku bangun dengan harapan yang baru. Ya, aku kena tabah. Dan, semua ni hanyalah ujian Tuhan kat aku. Aku yakin yang Taehyung akan terbuka hati untuk aku walaupun 50 tahun akan datang sekalipon aku sanggup tunggu dia.

Sarapan sudah siap. Yeah, makanan semalam. Aku hangatkan. Takkan nak buang. Bazir.

Aku naik ke atas dan pergi ke arah pintu bilik Taehyung. Pintunya aku ketuk beberapa kali.

"Awak. Bangun. Dah pagi. Nanti awak lambat pergi kerja", selepas aku ketuk tu, aku terdengar bunyi air daripada biliknya. Oh, tengah mandi ka? Ok.

---

Aku tunggu dengan hati yang penuh dengan harapan agar Taehyung makan masakan aku. Aku teringin nak rasa macam mana adadanya seorang suami dan macam mana rasanya hidup berumah tangga. Walupun sekali, itu sudah memadai.

Sedang aku sibuk melihat di bahagian tangga yang akan dilalui oleh Taehyung, Taehyung turun dengan pakaian yang lengkap. Bertie, sut yang menampakkan bahunya yang tegap dan seluar slack yang dikenakan mengikut saiz kakinya. Dia amatlah kacak ketika ini. Extra kacak. Jjang!!

"Yang kat dalam dapur tu, dah kenapa? Sawan? Aku tahu aku kacak hari ni", Taehyung dengan bangga menolak rambutnya kebelakang, menampakkan dahinya yang gojes. Fml.

"Dah. Baik aku pergi kerja sekarang. Jangan tunggu aku. Aku balik lambat", Taehyung yang baru menyarungkan kasut terus aku panggil.

"Awak...", aku bangun pergi dekat dia yang sibuk menyarungkan kasut kulitnya.

"Nak apa lagi? Nak kena macam semalam?", aku tertunduk apabila dia ingatkan kejadian semalam. Aku masih takut dengannya.

"Errr, x. Tapi, awak x nak sarapan? S-saya dah masakkan", aku berkata perlahan tapi masih jelas didengari oleh Taehyung.

"Siapa ja nak makan makanan yang dibuat oleh tangan kau. Jijik kau tahu. Tamak, sawan, sampah. Package full set kau tahu? Aku lebih rela makan kat luar daripada makan masakan kau", dia bangun selepas menyarungkan kasut kulitnya dan pandang aku. Aku masih tertunduk. Aku rasa...nak nangis.

"Nak nangis lah tu. X da kerja lain. Hobi eh??", Taehyung menyindir aku. Tahan Yeora. Jangan lemah. Kau kena kuat.

Pintu ditutup dengan kuat sehingga bahu aku terhinjut sedikit kerana terkejut. Dah.

Aku terus menangis tersedu-sedu.

"Siapa ja nak makan makanan yang dibuat oleh tangan kau. Jijik kau tahu. Tamak, sawan, sampah. Package full set kau tahu? Aku lebih rela makan kat luar daripada makan masakan kau"

Kata-kata Taehyung masih bermain di telinga aku. Aku...sakit.

---

Selesai mandi, aku terus mengemaskan bilik aku. Ketika aku mengemas bilik aku, aku terjumoa satu kotak. Kotak yang amat bermakna bagi aku.

Aku buka kotak tersebut. Satu gambar aku ambil daripada kotak tersebut. Satu nama tertulis di belakang gambar itu berserta satu ayat.

'Byun Baekhyun'

'Memories cant be delete even if my heart has already stole by 'him''

Aku nak nangis bila aku tengok balik gambar tu. Gambar aku dengan si dia. Ya dia. Byun Baekhyun. He used to be my boyfriend. Tapi, aku break ngan dia sebab aku kata yang hati aku dah x ada nama dia.

Kalaulah aku stay dengan kau, iaitu orang yang sanggup berkorban demi aku. Aku masih ingat yang dia sanggup dipukul dengan rotan oleh omma dia sebab balik lewat malam semata-mata nak teman aku beli baju untuk kerja baru aku kat pekan.

Aku tersenyum apabila aku terbayang kecomelannya apabila dia makan ice cream. Gambar yang memberi 1001 makna. Salah satu yang paling ketara ialah makna cinta kami. Aku harap aku dapat putar balik masa dan tidak tersangkut dalam hidup seseorang yang tiada hati perut yang bernama Kim Taehyung ini.

Aku menyimpan semula gambar lama itu ke dalam kotak memori itu. Aku terus menyambung kerja aku mengemas bilik aku.

Aku cadang untuk kemas satu rumah sebab hari ni aku x pergi kerja. Kedai x buka hari ni. Bos cuti.

•••

Looooorghhh!! Yeora ada ex rupanya. Ok3. Sampai sini ja. Will update again today. Stay tune, ma babies💞

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now