14 + Flashbacks

4.7K 403 92
                                    

Ni flashback Mina dan Taehyung tau. Carutan dialu-alukan. Eh, bodo. Apa aku ni? Puasa en. K, x dialu-alukan😆

•••

Mina berlari di tepi pantai dengan gembira. Seseorang mengejarnya dari belakang.

"Ahh!! Janganlah baling air. Habis basah. Ni nak kena ni", Mina membalas percikan air si lelaki.

"Hahahaha", ketawa mereka meletus setelah mereka penat bermain di tepi pantai. Mereka duduk bersandar pada belakang masing-masing.

"Tae. Macam mana kalau Yeora tahu pasal hubungan ni?", Mina bertanya. Dia betul-betul risau akan persahabatannya dengan Yeora.

"Dia x kan tahu. And, kalau dia tahu, dia mesti nak minta cerai. So, lagi bebaslah kita", dia tersenyum memandang Mina yang mukanya penuh dengan kerisauan.

"Jangan risau, sayang. Eung? Saya akan sentiasa ada dengan awak", Taehyung memalingkan wajahnya ke arah Mina lalu menciumnya. Kemudian, ciuman dileraikan perlahan-lahan.

"Eung. Gumapta, baby", Mina tersenyum lalu menarik Taehyung ke dalam pelukannya. Taehyung membalas pelukan gadis yang dicintainya itu erat.

---

Ketika itu, mereka berdua menunggu terbenamnya matahari di tepi pantai tersebut. Mereka memandang langit yang sedikit kemerahan.

"Encik, boleh tolong ambilkan gambar kami berdua", Taehyung secara tetiba memanggil seorang jejaka supaya mengambil gambar dia bersama Mina.

Jejaka itu hanya mengangguk lalu mengambil telefon Taehyung. Taehyung menarik Mina dengan laju dan terus menciumnya dengan lembut dan penuh dengan kasih sayang serta cintanya terhadap gadis tersebut. Mina membalasnya.

Jejaka tersebut mengambil beberapa gambar mereka tepat pada waktunya di mana matahari terbenam ketika itu.

"Dah?", Taehyung bertanya kepada jejaka itu sejurus meleraikan ciuman itu. Jejaka itu hanya mengangguk dan terus memberikan telefon Taehyung kepada Taehyung kembali.

"Gomawo", Taehyung menundukkan sedikit kepala. Jejaka itu terus pergi meninggalakn mereka.

"Awak janganlah buat macam tu lagi. Saya terkejut", Mina memegang dadanya. Taehyung hanya tersengih.

"Comellah awak ni", dia mencuit hidung si gadis dan terus berlari. Mereka berkejar-kejaran sampailah mereka rasa sudah lewat. Jadi, mereka bercadang untuk pulang ke hotel.

---

Dua hari selepasnya, Taehyung keluar dari office. Tetiba, telefonnya berdering. Dia melihat nama si pemanggil dan tersenyum sendiri. Dia terus menjawab panggilan tersebut.

"Hi, baby. Nak apa?", Taehyung bertanya dengan lemah lembut.

"Baby, datanglah tidur sini. Saya takutlah. Sebab Mak Cik Haemin x stay sini. Saya takutlah nak duduk kat rumah ni sensorang. Please?", Mina merayu di dalam telefon. Taehyung tergelak kecil mendengar suara gadisnya itu.

"Okay2, malam ni saya datang tau", Taehyung berkata dan jelas kedengaran yang Mina sedang meraikan kejayaannya. Taehyung tersengih.

'Kenapalah kau ni comel sangat? Dan, kenapalah mama x jumpa kau dulu sebelum betina tu?', Taehyung mengeluh.

"Oklah, baby. Saya nak gerak dah ni. Sekejap lagi, saya sampai", Taehyung terus meletakkan panggilan sejurus Mina memberikan responnya.

---

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now