Iklan Acah 5

5.1K 220 17
                                    

"Ikan sekilo cukup tak?"

Dengar saja suara Abang Nasir, aku terus pusing kepala memandang wajahnya yang masih tegak ke depan. Dia cakap dengan aku atau televisyen?

"Abang cakap dengan saya?" tanya aku bodoh. Aku tahu dia sedang bercakap dengan aku. Tapi kena diajar sikit. Bercakap tu kena pandang mata. Biji mata tu, putarkan kerap sikit. Ini tidak, beku saja 24 jam.

"Hmm ..."

Gagal juga usaha aku nak menarik matanya untuk memandang aku. Tercemik-cemik bibir aku mengomel tanpa bunyi. Biar lah dia. Sekurang-kurangnya dia sudah dapat menangkap maksud yang ingin aku sampaikan bila aku masak seekor ikan saja untuk makan tadi.

"Nak cium ke?"

"Siapa?" Kepala aku serentak mendongak ke atas. Memandang Abang Nasir yang sedikit tunduk memandang aku.

"Tu, muncung tu."

"Abang nak bagi ke?" Eh, datang dah angin sewel aku. Orang dah offer, mesti lah aku grab.

Abang Nasir tersenyum lebar. Seperti biasa, kepala juga tak lupa digoyangkan. Itu trademark dia. Senyum sambil geleng-geleng kepala.

"Gatal juga bini den ni."

Pap! Tangan aku naik menepuk lengan dia.

"Saya dengan abang, siapa lagi gatal? Tidur pun nak peluk-peluk. Macam budak-budak!" Ha, kalau dengan aku, jangan mula. Sekali dah buka masalah, memang aku korek keluar habis segala masalah lain.

 Sekali dah buka masalah, memang aku korek keluar habis segala masalah lain

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nota kaki : Kalau berpeluang datang ke PBAKL, boleh terus beli di sana. Cuma yang tunggu bookstore saja akan lambat sikit. 

Kalau berminat untuk beli buku saya yang lain, boleh juga dapatkan di PBAKL, atau boleh juga nak order dari saya.

Terima kasih (^_^)

Suami Berat Mulut (Sudah Diterbitkan)Where stories live. Discover now