Part 22: Goodbye

11.8K 275 29
                                    

2 jam sebelum:

Sara memecut laju memandu keretanya ke villa kediaman milik ibu bapa Nyna.

"Come on, come on! We have no time!" Dengan pantas pedal minyak ditekan hingga habis limit.

"Hello, auntie, Sara dekat luar ni. We need to hurry. I fetch you then kita pergi rumah tu." Sara memberitahu Puan Aima tentang ketibaannya di luar villa itu. Dia akan membawa Puan Aima bersama dengannya untuk merancang plan seterusnya.

"Ok Sara i saw you. I'm coming." Puan Aima mematikan panggilan lalu bergegas ke arah Sara yang sedari tadi menunggu di dalam kereta.

"Alright, hows my daughter?" Itulah soalan pertama keluar dari mulutnya selepas dia menaiki kereta Sara.

"Don't worry, she'll be fine." Sara tidak mahu membuatkan hati wanita itu gusar dan tidak ingin menceritakan perkara yang sebenar.

"I told Encik Azman to gerak lebih awal sikit sebab kita kena berurusan dengan polis. So nanti kita ready je dekat sana. Okay auntie?"

Puan Aima mengangguk perlahan. Riak wajah yang cuak dan ditambah pula dengan risau jelas terpampang di air mukanya.

"Auntie relax okay? Take a deep breath." Sara cuba menenangkan Puan Aima. Keretanya dipecut laju di tengah-tengah jalan raya pada waktu senja itu.

"I'm going to make sure Nyna selamat dipulangkan ke tangan kita. I promise. Even nyawa Sara tergadai sekali pun." Lalu sebelah tangan Sara mengusap lengan Puan Aima diusap lembut.

**

Oleh kerana tidak mahu gerak gerinya dihidu, Sara memarkirkan keretanya jauh dari persekitaran banglo milik Noah itu. Puan Aima dibiarkan di dalam kereta untuk lebih selamat.

"Auntie tunggu kejap dalam ni. Okay? Sara settlekan hal Nyna dekat dalam banglo tu."

"No! Sara, can we serahkan semua ni ke pihak polis?! Auntie taknak Sara bersusah payah, bahaya nanti. Silap langkah, nyawa pun akan melayang."

"Auntie, listen to me. Nothing bad happens. I just need to make sure Nyna is okay if Sara masuk dalam banglo tu. And Noah is different from others too. I need you to trust me. I'll do my plan smoothly. Nanti kalau Encik Azman and pihak police dah sampai, get ready apa yang patut. Okay?" Dengan laju tangan Puan Aima dikucup Sara. Lama. Seolah-olah meminta izin darinya. Puan Aima menitiskan air mata.

"Goodluck sayang. Take care."

Sara mengangguk perlahan dan pintu kereta ditutup rapat.

Selangkah demi selangkah dibina menuju ke arah pintu utama banglo milik Noah itu.

"Here we go."

Perlahan-lahan tangannya menekan loceng terletak di tepi pintu itu.

"I know you're in there Noah." Sambil mengerlingkan matanya ke arah kereta BMW bewarna putih yang diparkir rapi di dalam garaj.

Selepas 30 saat, pintu utama dikuak besar.

Susuk tubuh yang tinggi lampai dan sasa itu memunculkan diri sambil tersenyum.

Abusive Mate जहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें