[ 16 ]

1.1K 151 13
                                    

Seungcheol sampai . Tapi , dia tidak akan mengubah apa apa . Kerana ..
The8 dan Seungkwan sudahpun mati dengan keadaan yang perit . Dan , dengan dukacitanya dia sudahpun mengetahui kebenaran tetapi dia juga perlu...perlu menghabiskan permainan .

"S-eun-eungkwan." lemah untuk dia melihat semua ini . Kini , dia terasa dia adalah punca kepada semua ini berlaku . Kalau dia tidak membuli Mingyu , benda ni tak akan terjadi . Dan , kalau dia tak ikut nafsu dia , Seul tidak akan membalas dendam .

"Hey , my leader . sudah bersedia untuk mati ?"tanya Wonwoo dan Mingyu , serentak dan dengan muka yang sangat sangat nak tengok Seungcheol mati .

" jebal . Jebal , yongseohaejuseyo . " Seungcheol melutut . Kini , dia sedar setiap perkara yang jahat pasti ada balasannya .

" baru sekarang nak minta maaf ? Baru sekarang ? " tanya Mingyu . Sungguh dia tak puas hati dengan kemaafan Seungcheol yang serupa macam ahli yang lain .

" Mingyu . Aku tahu aku salah . Aku tahu aku buli kau dulu , maki kau , caci kau , hina kau .. dan aku juga pernah hina kau melibatkan orang yang kau sayang . Aku minta maaf untuk semua tu please . Aku sedar . Aku sedar ni semua salah aku . " dan akhirnya , benda yang dia tahan selama ini mengalir . Air mata yang merayu kemaafan dan air mata yang ikhlas daripada sebelum sebelum ini .

" How easy do you want me to forgive you. You think, I want to forgive you easily after what you did? "

" Ya , aku tahu kau takkan maafkan aku semudah itu . Jadi , minta la apa apa yang kau nak . Aku cuba tunaikan . Tapi jangan seksa aku macamni , please . Tolong . " Seungcheol bersungguh sungguh merayu . Seungcheol dihadapan mereka bukanlah seungcheol yang macam dahulu .

" whatever ? will you do it for me ? "

Seungcheol sedikit teragak - agak untuk mengangguk tetapi dia mengangguk juga dengan keterpaksaan .

" okay . Aku nak kau terjun gaung , boleh ? " tanya Mingyu . Seungcheol membulatkan matanya . Dan tiba tiba dia memikirkan sesuatu yang kejam yang pernah dia buat pada Mingyu suatu ketika dahulu . Dia nangis lagi . Dia terus nangis .

" asal kau nangis bodo ? bagilah jawapan . Sejak bila kau jadi ciwek nak MAMPUS ? " kata kata Wonwoo memang menusuk . mungkinkah dia menguatkan perkataan MAMPUS kerana Seungcheol sudah tak lama di dunia ini ?

" Mingyu . Perlu ke kau buat macamni dekat aku ? Sudahla . Kau tak penat ke dengan permainan ni . Lagipun , kau tak puas ke kau dah bunuh semua ahli kita ? Mingyu , jebal ." Seungcheol memandangnya sayu . Pilu . Dia teringatkan memory nya bersama Mingyu . Kalaulah dia tahu jadi begini , pasti sudah dilayan Mingyu baik-baik .

" jadi kau pula , tak penat ke dengan permainan membuat orang membenci aku ? " soalan dibalas soalan . Dan soalan yang tidak mampu Seungcheol jawab .

" Mingyu . Dah lepas dah semua tu . Aku menyesal . Kalau aku tahu jadi macamni , takkan aku buat benda tu semua dekat kau . " Seungcheol merayu lagi . Dia betul betul mahu peluang kedua untuk menebus kesalahan dia .

" kesian pula aku tengok leader kita ni . Hmm . " ejekan diberi . Mungkin juga ia lebih menjurus kepada hinaan ? Atau pun sekadar untuk dijadikan bahan ketawa mereka ?

Mingyu menunjal kepala S.Coups dan berkata ,

" Kau tu patut bersyukur yang ada orang masih kesiankan dekat kau . Bodoh . "

Walaupun S.Coups leader disitu , tetapi situasi lebih memihak kepada Wonwoo dan Mingyu .

"Aku benarkan kau hidup , dengan satu syarat ." Mingyu membelakangi S.Coups . S.Coups pula mengangkat kepalanya . Ia mengesat air matanya .

"a-ap-apa di-dia ?"

" Pertama , kau perlu berhenti jadi K-Idol . Dan aku taknak tengok muka kau dekat mana mana mahupun dekat tv , dalam buku atau sebagainya . Anggap lah kau tak pernah jadi orang FAMOUS . Macam Sampah ? " Mingyu mengingatkan semula memori Seungcheol . Ya , seungcheol menggelarkan dia sampah pada suatu hari . Panggilan yang menyakitkan hati .

Seungcheol hanya mampu tahan air mata lagi . Dia tak nak menangis lagi kerana ini semua salah dia .

" Kedua , aku nak kau RASMIKAN pembubaran SEVENTEEN . Dan aku nak kau sendiri juga tulis artikel tu . Bukan wartawan,manager,PD atau sebagainya tetapi kau . Hasil yang kau tulis . Boleh ? "

" Ketiga , dalam artikel tu mesti menyatakan bahawa aku dan Wonwoo sahaja yang terus menjadi artis . Dan aku nak kau tulis juga ahli kita dibunuh tetapi tiada siapa yang tahu siapa yang membunuh dan punca diorang dibunuh . "

" Keempat , pastikan benda ni tersebar keseluruh dunia . SELURUH DUNIA bukan KOREA sahaja . Faham ?? "

Seungcheol tidak percaya bahawa didepannya adalah mingyu . Mingyu yang dia kenal ialah , sopan santun , budi bahasa , tidak suka menyakitkan hati orang tetapi Mingyu dihadapannya ini ,

Sudah membuatkan dia lebih terluka daripada banduan dalam penjara .

" jadi , setuju ? Kalau setuju , kau Hidup . Kalau tak setuju , kau Mati . Pilihlah . Nak yang mana ? "

" aku berharap pilihan ni mimpi sahaja . "
-
753 Words .

💜Belum habis  yee,sabar sabar . HEHEHE .💜
💚Agak agak Sekup pilih yang mana ?💚
💛VOMMENT pls ヽ( ´¬')ノ💛 .

Calls | [SEVENTEEN] (✔)Where stories live. Discover now