one

340 14 20
                                    

"What are you gonna do if you be Me"

💕💕💕💕

"Nah" seseorang mencampakkan duit atas kaunter. Namja itu memandang orang itu. Dia mengambil duit itu dan mengiranya. Dia mengerut dahinya dan kembali memandang orang di hadapannya.

"Eo? Ahjushi tak cukup lagi 5 won" katanya. Ahjushi itu menjeling tag nama namja itu. Dia ketawa kecil.

"Jeon jungkook huh!"kata ahjushi itu. Jungkook hanya memandang namja yang berlagak itu. Annoying.

"Yah! Budak kecil! Suka hati aku lah nak bayar berapa!apa masalah kau"kata ahjushi itu dengan menengking Jungkook. Jungkook terkejut.

"Tapi ahjushi patut bayar ikut harga barang yg ahjushi beli" kata Jungkook sambil menunjukkan barang yang di pegang oleh ahjushi itu.

"Bwo!yah!kau siapa nak suruh aku bayar" kata Ahjushi itu. Jungkook geram. Dia still tak mengalah.

"Tapi ahjushi ni dah kira mencuri tahu..nanti gaji saya kena tolak" kata Jungkook geram. Dia tidak sangka manusia mcm ni wujud kat dunia ni lagi rupanya.

"Yah! Tu kamu punya pasal lah!" Kata ahjushi itu. Dia baru sahaja hendak menapak pergi, Jungkook menghalang.

"Ahjushi! Tak boleh pergi mcm tuu! Ahjushi kena bayar juga" kata Jungkook sambil menarik bahu ahjushi itu. Ahjushi itu geram.

Dush!

Satu tumbukan hinggap di pipi Jungkook. Jungkook terus terjatuh.

Seorang namja yang melihat perbuatan ahjushi itu terus terkejut. Dia terus berlari menghampiri Jungkook.

"Ommo! Jungkook! Gwaechana?" Tanya seorang namja yg turut bekerja di situ juga.

"Jungkook!"

"Jungkoook!"

Ahjushi itu dan namja itu terkejut apabila Jungkook tidak sedarkan diri. Namja itu memandang ahjushi.

"Tengok! Apa yg ahjushi dah buat dengan chingu saya!" Marah namja itu. Ahjushi itu risau. Dia terus mengeluarkan phonenya dan menelifon ambulance.

🌼🌼🌼

Klik!

"Jungkook!"

Dilihat Jungkook sedang berdiri di tingkap. Dia menoleh dan senyum. Jungkook terus berlari memeluk chingu2nya.

"Hyung!" Kata Jungkook gembira. Siapa yang tak seronok apabila chingunya datang melawat.

"Gwaechana? Taehyung cerita yang kamu kena tumbuk dengan seorang ahjushi"kata Namja itu yg ingin kepastian. Jungkook mengangguk kepalanya laju.

"Gwaechana Jin hyung, kookie okey je..petang ni dah boleh balik" kata Jungkook lembut. Jin mengangguk kepalanya.

"Kamu tak perlu lah bekerja..kamu sekolah je lah" kata Jin yang risau. Jungkook memandang Jin dan yg lain. Mereka yg mengangguk setuju.

"Betul tu Jungkook..kamu tak bersedia lagi dengan dunia luar..kamu fokus dulu dengan pelajaran kamu" kata Jhope lembut. Jungkook keluh.

"Tapi..kookie nak bantu korg bayar sewa rumah.."kata Jungkook lembut. Dia kasihan pada Jin apabila melihat dia di marah oleh pemilik rumah itu.

"Gwaechana kookie, kitaorg boleh bayar" kata Jin lembut. Jungkook memandang Jin dan senyum.

"Nae arraseo" kata Jungkook dengan menurut kata2 Jin.
🌸🌸🌸

Tap tap tap

Jungkook menapak masuk ke dalam sekolahnya. Dia berjalan menapak ke kelasnya dan seperti biasa, dia akan terus duduk di tempatnya dan membuat kerja sendiri.

Jungkook tidak mempunyai ramai kawan. Dia seorang yang pemalu. Tanpa Hyung2 kesayangan ketahui, Jungkook sebenarnya salah satu mangsa buli di sekolah itu. Tetapi dia act cool. Act like nothing happen to him.

Paak!

Buku lukisannya dicampak keluar tingkap olwh seseorang. Jungkook terkejut apabila melihat bukunya tiba2 sahaja hilang dan terbang keluar tingkap. Dia memandang orang yang melakukan begitu padanya.

"Yah! Ryan! Kau nak apa? takde kerja lain ke?"tanya Jungkook geram. Ryan ketawa terkekeh. Dia smirk.

"Kau jangan lah rajin sangat..benda yang kau lukis ituu..hmm tak akan bawa kau ke mana.." kata Ryan sambil menolak kepala Jungkook. Jungkook memandang Ryan.

"Yah!suka hati aku laa nak buat apa pun..tu je cara aku nak masuk Uni nanti" kata Jungkook. Dia bangun dan hendak keluar mengambil bukunya tadi. Tetapi Ryan terus menarik tangannya.

Pap!

Ryan meletakkan dua buah buku di tangan Jungkook. Jungkook memandang Ryan.

"Aku nak kau siapkan kerja ni" kata Ryan dan terus menapak pergi. Jungkook mengerut dahinya. Dia mengeluh.

"Kena buat lagi" bisik Jungkook di dalam hati.

Jungkook pov

Aku meletakkan buku yang Ryan beri itu di atas meja.  Aku terus berlari menuruni tangga. Kalau diikutkan aku nak terjun je, cepat sikit sampai bawah.

Aku menapak keluar dari bangunan sekolah dan mencari2 mana buku lukisan aku tadi. Ish Ryan ni kalau nak campak, campak lah pensil box ke dompet ke apa ke aku tak kisah pun. Ni nak campak buku lukisan aku.

sedang aku cari, aku perasan ada seorang gadis gaya rambut ponytail memegang satu buku. Aku pandang ke atas and Yup! tu lah tingkap kelas aku. Aku pasti buku yang gadis tu pegang ialah buku aku. Aku terus menghampiri gadis itu.

" itu aku punya"kataku sambil menghulurkan tangan. Gadis itu mendongak memandang aku dan beri buku itu.

"Oh..mianhe..saya terkejut bila lihat buku ni jatuh kat depan saya"kata Yeoja itu lembut. Aku yang mendengar penerangannya terus terkejut.

"Ah..gwaechana?" tanyaku untuk memastikan dia tak apa2. Ye lah mana tahu dia terkejut ke apa. Yeoja itu mengangguk kepalanya menandakan dia baik2 sahaja. Aku melepaskan nafas lega. Ryan lah ni ish!

"Erm..btw lukisan tuu cantik.siapa diaorang yang kat dalam lukisan itu?" Tanya Yeoja itu dengan riak muka dia memang sangat nak tahu. Aku senyum sambil melihat lukisan itu.

"Oh..hyung2 saya..dia orang yang selalu support saya. Kitaorang membesar bersama2 di rumah anak yatim" kataku sambil melihat satu persatu lukisan yang aku lukis. Satu senyuman terukir di bibirku tatkala melihat semua lukisan aku. Yeoja itu mengangguk kepalanya.

Kring!!

Bunyi loceng menandakan waktu pembelajaran sudah bermula. Yeoja itu senyum.

"Na Choi Hana" kata Hana sambil menghulurkan tangannya.  Aku terkejut dan memandang tangan Hana. Aku senyum dan terus menyambut salaman Hana.

"Jeon Jungkook"

End Jungkook Pov

TBC
sayang betul jaykay kat hyung dia hiks. terharu gue. *blekmun *

[✔️]  Annyeong, Sayonara; I miss you| J.J.KDär berättelser lever. Upptäck nu