38

21.1K 1.1K 14
                                    

Aryana masuk ke restaurant untuk bertemu dengan lawyer dari Sweden. Dia berjalan ke arah seorang perempuan yang sedang duduk di sisi tingkap.

"Sorry. I'm late?" Aryana duduk di hadapannya sambil meletakkan iP nya di atas meja.

"No. I pun baru sampai ni."

Terjongket kening Aryana. "You can speak Malay as well?" soal Aryana.

"Well. I study 4 years kat sini." Aryana hanya mengangguk. "So, apa yang I boleh tolong?" soalnya.

Aryana menunduk sebentar. "Emma. You tahu siapa I kan?"

"Yea. Princess.."

"Yes. Itu yang I nak you tolong. I nak you uruskan all the things about my pewarisan takhta. I tak boleh balik Sweden for the time being."

Emma mengerutkan dahi.

"Don't ask my reasons. I hired you jadi lawyer I, so that you boleh uruskan pewarisan takhta I sampai I sendiri yang balik Sweden. You jangan risau. I janji after semua benda kat sini settle, I will go there."

Emma menghelakan nafas. Dahinya digaru. "I know. But I tak de hak nak uruskan pewarisan takhta you tanpa dokumen rasmi."

Aryana tersenyum senget. "Don't worry. I dah settle semua tu. So kerja you akan jadi senang. And one more thing, I dah hired bodyguards untuk iringi you balik ke Sweden." Aryana mengeluarkan 2 kad dari sling bagnya. "Here. Ni number diaorang. I dah call dorang untuk start this day. Dorang akan teman you pergi mana mana."

Emma hanya memandang 2 keping kad di tangannya sebelum memandang wajah PRINCESS OF SWEDEN.

•••••

Bang!

"Aku tak kira Aqilah! Kau kena dapatkan surat pewarisan takhta Aryana!"

Aqilah yang duduk bersilang di sofa memandang Dragon. "Kau fikir senang? Aryana tu dikelilingi orang yang hebat kau tahu tak."

"Senang ke susah aku tak nak tahu! Apa aku tahu, kau dapatkan surat tu as soon as possible or kau nak tengok mak bapak kau mampus?!"

Aqilah terus berdiri memandang tajam muka Dragon. "Kau jangan sentuh dorang!"

"Then buat apa yang aku suruh. Senang kan?!" sinis suara Dragon. Aqilah memandang Dragon tajam sebelum mencapai telefonnya dan terus keluar dari bangunan itu.

Dragon tersenyum sinis. "Ikut dia. Pastikan dia buat apa yang aku suruh."

•••••

Aryana bermain dengan iP nya manakala Daniel hanya memandu di sebelahnya. Mereka diarahkan untuk membeli barangan di kedai oleh Angelz dan Killerz.

Aryana memandang ke cermin pandang belakang. Matanya dikecilkan apabila melihat ada beberapa buah motosikal yang mengikuti mereka.

Aryana meletakkan iP nya di atas dashboards. "Kereta kau ada pistol tak?" soal Aryana sambil membuka seatbeltnya.

Daniel memandang Aryana sebelum memandang ke arah cermin pandang belakang. "Bawah kerusi." kata Daniel. Aryana menyelukkan tangannya ke bawah kerusi untuk mencapai pistol.

"Kau drive je. Biar aku settle kan." kata Aryana. Aryana menurunkan tingkap di sebelahnya. Tangan kirinya dikeluarkan.

Bang!

Tembakanny tepat pada tayar sebuah motosikal membuatkannya terbabas ke penghadang jalan.

Bang!

Bang!

Bang!

Mereka berbalas tembakan. Kereta yang dipandu oleh Daniel semakin laju meninggalkan motosikal motosikal tersebut sehingga dia menemukan jalan mati. Aryana dan Daniel berbalas pandangan. Mereka memandang ke belakang. Motosikal motosikal itu berada di belakang mereka.

Aryana meletakkan pistol di tangannya di belakangnya. Daniel pula sudah bersedia dengan kayu baseball nya.

Bangg!

Daniel dan Aryana serentak membuka pintu kereta apabila 2 lelaki berjalan ke arah mereka sehingga kedua duanya terlentang disebabkan pintu kereta yang dibuka kuat.

Aryana menendang perut lelaki yang cuba menyerangnya. Badannya ditundukkan apabila seorang daripada mereka ingin menyerang. Aryana terus menarik tangan lelaki itu ke belakang dan ditolaknnya ke jalan raya.

Daniel mengayunkan kayu baseballnya apabila seorang lelaki cuba menyerangnya dari sisi kanannya. Lelaki di depannya ditendang kuat.

Daniel dan Aryana bertemu belakang. Mereka dikelilingi oleh lelaki lelaki.

"Serang!"

Lelaki lelaki itu mula menyerang. Aryana menggunakan kehandalan dalam bidang gimnastiknya. Dia menendang muka lelaki di sebelah kananya sambil menumbuk lelaki di sebelah kirinya sehingga terjatuh. Daniel menendang kedua dua lelaki di kanan dam kirinya. Kayu baseballnya diayunkan mengenai lelaki di depannya.

Bang!

Daniel berpaling saat mendengar bunyi tembakan. Senyuman kecil diukirnya saat melihat kelibat Aryana sebaik sahaja lelaki di belakangnya tumbang disebabkan tembakan tepat Aryana.

Namun senyuman Daniel memudar saat melihat tubuh Aryana mulai terjatuh. "Aryana!"

Daniel memandang lelaki yang memukul kepala Aryana dengan pandangan tajam. Dia mencapai pistol di tangan Aryana.

"Kau memang cari nahas sebab sakitkan dia." Daniel mengacukan pistol di tangannya tepat di dada lelaki itu.

Picu pistol ditarik.

Bang!

Tembakan Daniel tepat mengenai dada lelaki itu. Dia terus melangkah ke arah Aryana yang sudah terbaring tidak sedarkan diri. "Aryana." Daniel meletakkan kepala Aryana di pahanya. "Ary. Wake up."

Daniel mencempung badan Aryana melangkah ke arah keretanya.

•••••

Daniel memandang Aryana yang sedang terbaring di katil hospital. Bunyi pintu ward dibuka membuatkan Daniel berpaling. Kelihatan Angelz dan Killerz masuk ke dalam ward.

"Macam mana dengan dia?" soal Ian sambil memandang ke arah Aryana. Daniel bangun dari duduknya dan membiarkan Raina yang duduk di kerusi itu.

"Okay. Nasib baik laki tu tak pakai benda tajam or keras." kata Daniel sambil memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya.

"Emperor?"

Daniel mengangguk perlahan.

"Aku tak tahulah apa yang dorang dengki sangat dengan kita ni." kata Nellysha. Raina hanya diam mengenggam erat tangan Aryana.

"Aku keluar kejap." Raina bangun dari duduknya dan keluar dari ward Aryana.

"Raina." Raina berpaling.

"Aqilah." tutur Raina perlahan. Dia memandamg ke sekeliling mereka. "Kau nak apa?" Soal Raina perlahan.

"Aku nak kau pesan kat Aryana. Suruh dia balik Sweden or she will make her life harmful."

"Asal tak cakap sendiri?"

"I've told her but she said no."

Raina tergelak sinis. "That's good. Once she say no, it's mean never." Raina terus meninggalkan Aqilah sebelum suara Aqilah bergema.

"Korang dah bahayakan diri korang! Both you and Aryana is selfish!"

Raina menarik nafas sebelum memandang Aqilah. "We are not selfish. But we are the one that never make the same mistakes again."

•••••

The Angelz's Killerz [EBOOK]Where stories live. Discover now