Icarus & BTS

240 27 36
                                    

Icarus

Icarus ni merupakan anak kepada Daedalus yang merupakan pencipta Labyrinth (tempat Minatour disimpan) . Ceritanya Daedalus ngan Icarus ni nak lari dari Crete so Daedarus pon ciptalah satu sayap yang diperbuat dari lilin dengan bulu pelepah . Daedalus pesan kat Icarus suruh terbang sedang je tapi Icarus degil and pergi dekat matahari and end up lemas dalam lautan .

Icarus dapat satu sayap daripada bapa diadan sayap tu diperbuat daripada lilin dan bulu pelepah . Ini berkait dengan patung liling yang ada dalam music video BTS iaitu Blood Sweat Tears . Bulu pelepah tu pula kita banyak nampak sejak dari zaman I need U / Run lagi .

Related to BTS song - Sea

Permulaan semuanya bermula dari padang pasir di mana dia orang tak de apa" selain daripada harapan . Harapan nak berjaya macam orang lain . Jadi mereka berkerja keras untuk capai kejayaan (sea) namun setiap kali mereka nak bangun pasti ada halangan (sandstorm yang rapmon cakap) . Tapi dia orang masih nak cari kejayaan (sea) jadi dia orang pulaukan semua cacian orang .

Orang yang dari syarikat besar yang kata mereka tak layak peroleh kejayaan dan mereka yang memperlekehkan mereka . Mereka tahu 'When there is hope , there is trial' .

Jadi , sekali lagi mereka bangun . Mereka kerahkan darah , peluh dan tangisan demi mewujudkan sebuah lautan kejayaan .

Namun mereka tak nak menjadi seperti Icarus yang akan membuatkan kejayaan mereka kecapi sekarang menjadi sia" .

Icarus mungkin berjaya keluar dari Crete namun akibat tidak pandang ke belakang iaitu tidak memandang bapanya , dia terbang ke arah matahari yang menyebabkan haba matahari mencairkan sayap lilin yang dibuat bapanya .

BTS nak lautan yang mereka buat kekal jadi mereka sentiasa ingat suatu benda . Bahawa , mereka boleh kembali ke arah padang pasir tu semula jika mereka berhenti untuk menangis dan berehat . Mereka tak nak lautan tersebut menjadi blue desert yang bermaksud pengakhiran bagi mereka . Dan dengan itu , mereka masih mengenangkan padang pasir yang telah membolehkan mereka berjaya mencapai lautan ini .

Mereka terus menerus meraih kita semua . Mereka melemaskan mereka bersama mereka di dalam lautan kejayaan ini . Kita dah terbang bersama dan sekiranya kita akan lemas , biar kita lemas bersama .

*tapi gila ah , tak nak aq ikut depa masuk neraka woi 😂*

____________________________________

Selitan ~

Selitan ~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Benda yang dibulatkan dalam gambar tersebut merupakan  kejadian di mana ( hamboi ) Icarus lemas di dalam lautan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Benda yang dibulatkan dalam gambar tersebut merupakan  kejadian di mana ( hamboi ) Icarus lemas di dalam lautan . And kalau korang nampak lagi , dekat ngan bulatan tu ada sorang lelaki . K , tulah Daendalus aka bapak Icarus .

And kalau korang nampak , ada sorang budak lelaki tengah bawak lembu tu kan . Ok , benda yang dipasangkan kat lembu tulah yang bapak Icarus buat .

And tempat dalam gambar tulah namanya Crete .

*

Someone tanya , asal V terjun dalam riak gembira kan . Well , bagi aq , maybe dia dah selamat menjadi seperti Icarus yang tenggelam dalam laut kejayaan . And kalau nak tahu ah , Icarus tu kan nak keluar dari Crete so aku rasa dia tak kesah kot lemas dalam laut tuh .

Hangpa patut bersyukur sebab aq ni jenis suka benda berkaitan seni and theory nih kalau dak mahunya aku nak terang . Lol .

Alah aq dah terangkan kat atas . Kang aq terang lagi mampos berbelit . So pape roger ah kalau tak paham . Aq dah cuba buat apa yang aq mampu so sekian . Saya mengundur diri .

For next part , kita cuba tengok lukisan lain pulak ye .

Tak paham boleh pm .

FOREVER ° 영원히 (theories)Where stories live. Discover now