♦19♦

555 41 0
                                    

Akhirnya selepas 2 minggu Jungmin sedar. Hari ini mereka berempat terpaksa pergi ke sekolah berempat kerana perut Jungmin masih belum sembuh.

Mula-mula mereka masuk ke sekolah macam biasa. Tapi ada yang tersenyum kepada mereka dan ada juga yang jeling mereka. Kebanyakan yang senyum dekat mereka budak nerd, dan yang jeling dekat mereka kebanyakannya yeoja dan namja.

"Kenapa diaorang pandang kita macam kita baru lepas bunuh orang" kata Jihyun. "Biarlah diaorang" kata Hyunji. "Mereka pon masuk ke kelas mereka.

Sewaktu mereka berborak di dalam kelas datang seoranh yeoja yang agak nerd. "Hi  nama saya Sowon, saya nak ucap tahniah. Tak sangka awak semua berani lawan dengam red velvet yamg gedik tu" kata Sowon.

"Oh gomawo" kata 2ELF. "Kalau awak berlima perlukan pertolongan untuk lawan Red velvet tu jangan segan-segan mintak tolong dengan kami" kata Sowon.

"oh, tapi nak tanya, siapa kami?" tanya Hyunji bebal. "Oh kami belum perkenalkan diri lagi eh? saya dari GFriend. Dalam group ni ada 6 orang lagi tapi diaorang dekat library sekarang, rehat nanti kalau ada masa jumpa lah kami dekat library" kata Sowon berlalu pergi.

"Tak sangka ada orang bangga dengan kita" kata Jihyun. "Dah, jom kita pergi cafe" ajak Taeyoon. Sewaktu mereka menuju ke cafe sekolah mereka, mereka di baling oleh kek.

"YAH SIAPA YANG BALING NI!!" jerit Hyojeong dan Taeyoon. Ada sekumpulan yeoja berdiri dihadapan mereka. "Aku nak bagi amaran, jgn berani apa-apakan BTS" kata Yeoja itu dan mereka berlalu pergi.

"Apa lah nasib kita" kata Hyunji. Mereka pon mengubah laluan mereka menuju ke bilik persalinan.
_________________

Selepas menyalin baju, mereka menuju ke taman sekolah. Taeyoon dan Jihyun pergi membeli makanan di cafe. Dan Hyunji pergi ketandas.

Jadi tinggallah Hyojeong sorang di taman itu. Tanpa Hyojeong sedar dia telah mengeluh.

HYOJEONG POV

"Tak baik mengeluh" kata seorang namja. Aku rasa pernh dengar suara ni, tapi dekat mana? hah dekat taman hospital. Aku pon berpaling menghadap namja itu.

Lagi sekali aku jumpa dia dengan hoodie dan mask hitam, hanya nampak matanya sahaja. "Ko sibuk buat apa" kata aku, ye lah ni kali kedua aku jumpa dia, tapi aku tak kenal pon namja ni.

"Kalau ko nak cerita, ko cerita je kat aku" kata namja itu lagi. "Kalau aku cerita apa yang aku dapat" kata aku.

"Ko akan hilang sikit beban" kata namja itu. Aku pandang namja itu, dia berdiri manakala aku tengah duduk di atas bangku kat taman ni.

Aku mengeluh. "Ntah lah, aku rasa kitaorang berlima tak patut ambik tawaran pelajar petukaran tu" ,tanpa aku sedar aku cakap dekat namja yang tak dikenali itu.

"Eh pahal aku cakap dekat ko, aduh" aku memukul kepala ku sendiri. "Apa yang berlaku mesti ada sebab. Jadi ko tak payah menyesal, lagi pon ko dah sampai pon dekat sini, iaitu Seoul, korang bukan lagi dekat Busan" kata namja itu.

"Ntah la wey, aku rasa menyesal pulak" kata aku. "Tak payah menyesal, mungkin akan ada kebahagiaan menanti korang" kata nama itu.

"HYO!!" jerit Hyunji. Aku pandang Hyunji. "Ko nak apa?!" jerit aku. Bila aku pandang balik namja tadi, dia dah tak ada.

Hyunji datang menghampiri aku. "Sape namja tadi?" tanya Hyunji. "Ntah" kami pon menunggu Taeyoon dan Jihyun datang membawa  makanan.

END HYOJEONG POV
___________________

Selepas mereka makan di taman sekolah mereka menuju ke kelas. Mereka pon masuk ke kelas dan duduk ditempat duduk masing-masing.

Tiba-tiba Mrs.Kim masuk ke dalam kelas itu bersama 4 orang namja di belakangnya. Namja itu tersenyum memandang mereka berempat.

____________________

Rasa-rasa, sape lelaki tu?

7BOYS VS 5GIRLS | BTS ✔Where stories live. Discover now