Cabaran 6 : Harapan Terakhir

27 14 3
                                    

Tempat pertama : ahlisihir_kecil🎉🎉🎉

Tema:Harapan terakhir

      Kepulan asap merah berjelaga mengerumuni seluruh daerah Susana.Peperangan antara Susana dan kuasa jahat Revilen telah membuatkan tanah ungu itu menjadi lautan darah.

      Satu demi satu rumah kayu ranap dek amukan kuasa jahat Revilen. Mayat bergelimpangan di serata tempat.Wanita dan kanak-kanak telah menjadi nafsu mainan syaitan Revilen.Sudah menjadi padang jarak padang tekukur daerah Susana...semuanya kerana ketamakan dan kuasa!Disebabkan nafsu manusia yang zalim,habis tanah yang dipijak ini menjadi debu!!

      Nafasnya tidak teratur.Badan kanak-kanak kecil itu kadang-kala hampir terkena busur pemanah Revilen.Batu tajam yang menusuk telapak kaki kecil Oliver sedikit sebanyak meninggalkan luka padanya..

      Namun...demi ibu tercinta,dia menggagahkan diri juga untuk bangkit dan mencarinya.Bukan seperti kanak-kanak lain,dia mempunyai sifat kepahlawanan sama seperti ayahnya.

      Puas meredah lautan darah,akhirnya dia tiba di sebuah padang sayuran.Biji matanya terbuntang luas.Air matanya mula mengalir.

      Kelihatan seekor raksasa hitam yang menyerupai kala jengking campuran lipan di tengah padang.Mulutnya yang seperti gunting bergerigi menyeringai memandang Oliver.

      "Mana mama?!Mana mama!!!!!"pantas Oliver berlari kearah raksasa Revilan dan menengking.Raksasa itu membalas jeritan Oliver dengan satu libasan padu ekor tajamnya.

      Oliver tercampak jauh dan badannya terhempas di atas badan mayat seorang wanita.Isi badannya seolah-olah dirobek dan dicincang.

      "Mama!MAMAAAA!!!!!"Oliver menyembamkan wajahnya pada badan ibunya yang berlumuran darah.

      "Ha...ha...ha.....Susana bakal menjadi milik aku..ha...ha..."raksasa Revilen berbisik perlahan.Ia merangkak kearah Oliver.

      Oliver menahan amarah yang menggunung.Badannya menggigil.Di sisinya terdapat sebilah pedang yang terpacak di atas tanah.Pedang itu ditenung.

      Pedang yang bersinar..
Sama seperti semangat seorang pahlawan..
Bersinar untuk menentang kejahatan..
Bersinar untuk menegakkan keadilan..

      Anak kecil itu pantas menarik pedang itu dari tanah.

      Kuasa jahat Revilen tadi sekadar merenung tajam."Budak..kau tak matang lagi mahu pegang pedang?"ia mengejek Oliver.

      Pedang ini yang mampu menentukan hidup atau mati nyawanya ini.Pedang ini kemungkinan besar mampu memberi keamanan buat dunia.Ianya harapan terakhir Oliver.

      Antara mengalah atau berjuang...antara hidup atau mati!

      Segera Oliver berlari dan mengangkat tinggi pedang!Dia menjerit sekuat hati!

      Shiiiinngg!Satu cahaya menerangi Oliver dan membakar raksasa Revilen!Harapan terakhir itu bersinar.Semangat kepahlawanan seorang kanak-kanak yang menjadi harapan terakhir daerah Susana!

     

  

     

     

TIC Challenge ( DIVISION )Where stories live. Discover now