Cabaran 1 : Villian

55 18 0
                                    

Tempat ketiga : MasturahMusa

-mas-
(Di sebuah bandar)

Seorang gadis bernama zerryn seorang gadis yang sangat misteri.. tiada siapa tahu tentangnya. Dan pakaiannya sentiasa hitam matanya sentiasa dengan eyeliner hitam tebal.. mulutnya sentiasa berwarna unggu gelap..

Tiada siapa berani menegurnya bila satu hari bila beberapa gadis gedik menganggunya dan dia tidak membalas apa yang dilakukan mereka hanya dengan pandangan tajam sahaja diberikan pada setiap gadis itu dan mereka tidak lagi kembali ke sekolah.. gadis2 itu ada yang disahkan mati dengan tragik dan ade juga yang masuk ke hospital dengan cedera parah..

Ramai mengatakan bahawa dia adalah pembunuh namun tiada siapa dapat membuktikan kesalahannya.

***
(Someone pov)

Aku tersenyum melihat cecair pekat mengalir dilantai.. aku mengelap pisau yangku gunakan mengunakan baju perempuan yang rebah di lantai dan memasukkan kedalam poket seluarku..

Perempuan yang tidak bernyawa itu ku memandangnya sekali lagi.. melihat badan gadis itu bercerai dari badan dan terdapat beberapa paku tercacak di badan gadis itu buat aku tergelak..

"KAWAN KAU JUGA AKAN MENEMUI AJAL SAMA MACAM KAU" kataku sambil gerak keluar dari bangunan apartment itu mengunakan pintu belakang..

Beg sandang, ku campak ke bumbung bangunan sebelah dan lompat ke sana.. aku memandang kearah telefon aku.. Dan menghantar satu mesej

'Nikmatilah hari2 indah kau sekarang.. lagi lima hari kau tak akan ada kat dunia lagi'

Setelah send aku menutup hpku.. aku gerak turun dari bangunan itu dan menaiki motorku dan meninggalkan kawasan itu..

****
Disatu bilik yang gelap..

Aku memandang kearah papan yang disinari cahaya.. beberapa gambar ku menanda dengan marker merah berbentuk pangkah.. satu gambar menunjukkan seorang gadis membuatkan aku tersenyum memikirkan kejayaan yang bakal aku dapat..

"HAHAHAHHAHAA... KAU SETERUSNYA"

................................................................

Adakah benar gadis yang jadi buah mulut orang yang melakukannya?? Atau ada yang disebaliknya?? Siapakah penjahat ini yang begitu sukar ditangkap??

Adakah misteri dapat di selesaikan.

TIC Challenge ( DIVISION )Where stories live. Discover now