DUA PULUH 💞

3K 174 0
                                    

Aku dah ingat siapa diri aku. Aku dah ingat siapa Firdaus. Aku dah ingat kenapa aku begini...

FLASHBACK ON
"I'm sorry, Firdaus. Saya akan ingat awak dalam hati saya"gumam Mia sambil pandang ke arah belakang tanpa sedar air matanya terjatuh.

"Kenapa dengan kapal terbang ni? "Soal Mia kepada salah satu kru kapal terbang tersebut. "Maaf, cik. Tolong pakai seat belt untuk pastikan keselamatan cik. "Arah Kru tersebut. "Just tell me what happens!"kata Mia. "Kapal terbang kita sedang mengalami masalah"jawab kru itu. "Ya Allah, selamatkanlah hambamu ini"kata Mia.

KAPAL TERBANG MS324 HAMPIR TERHEMPAS TETAPI RAMAI KRU DAN PENUMPANG YANG TERCEDERA.

"cik, tolong bangun cik"panggil seseorang. Mia tidak sedar kan diri. "Cik"panggil orang itu lagi.

"Siapa ni haikal? "Soal Cik Syim. "Haikal tak tahulah, bu. Tadi haikal jumpa dia tapi keadaan dia sangat lemah"jawab Haikal sambil pandang wajah wanita tersebut. "Kita hantar dekat Nek Jah lah.. Manalah tahu dia boleh tolong"kata Cik Syim.

"Ahh sakitnya... Saya dekat mana? "Soal wanita itu. "Kamu di rumah Nek Jah"jawab Nek Jah. "Siapa saya? "Soal wanita itu lagi. "Kamu Aira, cucu nenek"jawab Nek Jah.

Sejak itulah aku menjadi Aira tetapi kini aku menjadi Mia Khaisara.

Kedinginan air sungai, menyebabkan Mia mengigil. "Terima kasih"kata seseorang. "Ehh haikal. Untuk apa terima kasih? "Soal Mia. "Sebab awak pernah hadir dalam hidup saya walaupun sekejap. Awak banyak bagi saya pengajaran "jawab Haikal sambil memandang ke arah sungai. "Pengajaran? Apa yang saya dah ajar? "Soal Mia yang kebingungan. "Hahahaha awak ingatkan saya terhadap Aira. Hmm awak ajar saya tentang cinta sejati "kata Haikal lalu memandang ke arah anak mata Mia. "Cinta sejati yang tak pernah saya ungkapkan. Tahu tak yang rupanya cinta sejati tu tak perlu dua dua cinta tapi cukuplah dengan pengorbanan "sambungnya lagi.

"Mama, papa"ucap Mia. Datin Mariam dan Dato' Zahim berpandangan lalu melihat ke arah suara itu. Pap! Mereka seperti ingin jatuh rebah ke bawah. "Are you Mia, isn't right? "Soal Dato' Zahim dengan gagap. "Yeahh.. I'm Mia Khaisara, your daughter "jawab Mia dengan senyuman lalu berlari dan berpelukan dengan kedua ibu bapanya itu. "I miss you so much darling "kata Dato' Zahim. "Mana mia selama ni? "Soal Datin Mariam yang masih tak percaya anaknya masih hidup. "Mia pergi tempat yang selamat"jawab Mia. "Please.. Jangan pergi mana mana tanpa mama dan papa... Mama tak nak kehilangan anak mama untuk kali kedua"kata Datin Mariam lalu mencium dahi Mia dan memeluknya.

Pengawas? I Love YouOnde histórias criam vida. Descubra agora