W.29 [Last]

1.3K 104 20
                                    

V pun berlari mengejar Chorong yang tidak jauh darinya.Tangan Chorong di tariknya sedikit kasar agar berhenti.Raut wajahnya berubah apabila melihat air mata Chorong jatuh ke pipi gebunya.

Dan tiba-tiba Chorong melangkah mendekatinya lalu memeluknya dengan erat.V yang tidak faham dengan situasi ni hanya mampu menenangkan Chorong dengan mengusap belakang Chorong lembut.

"Wae??awak mengandung anak Suho ke??"soal V tak masuk akal.Dengan mudahnya dia mendapat pukulan di dada bidangnya..

Dia pun tergelak kecil dengan tingkah Chorong.Walaupun Chorong agak pelik hari ni.Tapi dia akan menganggangap dia dapat JACKPOT hari ni sebab sebelum ni dia rasa macam Chorong tak pernah bersikap macam yeoja lain..

Yang ada.Marah,geram tak puas hati dengan membel.Dia tak pernah melayan V dengan baik pun sebelum ni.Bagi pendapat V lah.Paling romantik bila Chorong buat kat dia ialah masa Chorong mengubati lukanya saat mereka baru berkenalan.

Kiss??hahaha..V menganggap kiss dari Chorong hanyalah sikap terpaksa yang perlu Chorong buat terhadapnya.Mungkin sebab V banyak sangat membebel dan ubat untuk dia berhenti bebel adalah satu ciuman singkat dari Chorong.

"Yah!!waeyo??tadi awak ajak saya date.Lepastu pegang tangan saya and than ucap perkataan keramat tu.Last awak menangis pulak..awak kenapa ermm??"soal V yang masih setia menenangkan Chorong dalam dakapan hangatnya..

"Kenapa awak sanggup tinggalkan saya??"soal Chorong mengelirukan V..

"Tinggalkan??saya pernah cakap ke yang saya akan tinggalkan awak??"soalan Chorong di balas dengan soalan..

Chorong pun melepaskan pelukannya lalu mengeluarkan surat V dari beg silangnya.Sebelum keluar dari kereta,dia sempat menyimpan surat tu ke dalam begnya apabila V terlebih dahulu keluar semasa mereka tiba di Han River.

"Awak betul-betul nak tinggalkan saya ke??"soal Chorong sambil menunjukkan surat tu dekat V.

Dengan nafas yang berat V pun mengambil surat tu dari tangan Chorong."awak dah baca isi kandungan dia??"soal V tenang..

Chorong menggeleng"saya cuma baca luar dia je.."jawab Chorong..

V menarik nafasnya panjang lalu mengeluarkan surat tu dari sampulnya dan memberinya ke Chorong..

"Baca dulu sebelum membuat kesimpulan sendiri.."kata V.

Chorong pun membaca surat tu dengan dalam hati.Saat di ayat terakhir,tangan kanannya dengan mudah menutup mulutnya seakan tidak percaya dengan apa yang dia baca..

"Awak tak diterima.Jinjjayo??"soal Chorong terkejut dan akhirnya dia ketawa sendiri..

"Tengok ni yang malas ni.Sebab tu saya tak nak awak baca..sebab ni lah..ketawakan saya pulak.Tapi tu lah tangan tu gatal sangat gi ambik buat apa??"geram V sambil melihat Chorong yang tidak henti tersengeh..

"Sudahlah tu.."V merampas kertas tu.Meronyoknya dan buang kedalam tong sampah..

"Kenapa awak buang??"soal Chorong.

"Awak je dah ketawakan saya tak henti-henti.Lagilah kalau saya tunjuk kat Jimin dengan Junho..lagi berdekah dorang ketawa.."jawab V dengan riak wajah yang susah di tafsirnya..

"Hahahahahaha"Chorong ketawa lagi dan lagi..

"Wait.Awak buat semua ni sebab awak ingat saya nak keluar negara ke??yah!habis yang tadi tu??perkataan keramat tu?menangis tadi tu??pegang tangan tadi??yaishh..aku di tipu lagi.."geram V..

"Saranghae.."ucap Chorong lagi tapi kali ni di sertakan dengan senyuman..

V memandang Chorong menyampah"kkayo..."usir V dengan wajah bengisnya.Dia dah tak sanggup nak terima keterpaksaan dari Chorong.Ayat yang baru dia cakap ni pun mungkin terpaksa jugak.

Chorong memandang sekelilingnya.Sunyi.Dia pun memberanikan diri melangkah setapak ke arah V.

V yang terkejut dengan cepat mundur setapak"w....wae...yo??"soal V takut.Tapi Chorong melangkah lagi dan terus memeluk leher V.

"What are you doing Park Chorong???"soal V.Wajahnya juga sudah berubah menjadi takut..

Mana taknya tadi sedih bukan main.Lepastu ketawa tak ingat dunia dan sekarang berkelakuan pelik di tengah malam yang sunyi ni..

"Yah!!awak ni hantu ke apa??"kata V takut.Tiba-tiba Chorong memberikan satu senyuman ikhlasnya..

"Saranghaeyo..jeongmal saranghaeyo Mr Kim.."chorong pun mencium bibir V dan memperdalamkan ciumannya.V hanya diam seribu dan cuba mencerna semuanya tapi akhirnya dia pun membalas ciuman panas Chorong sambil memeluk pinggang Chorong.

*******
:Setahun kemudian:

V berdiri tegak di tengah-tengah pelajar collage.Semua mata memandang tepat kearahnya.Mana taknya..dah lah berdiri macam patung kat tengah laluan..pakai baju uniform sekolah yang agak tidak kemas pulak tu..

Tiba-tiba senyumannya mengembang apabila melihat seseorang keluar dari pagar collage tersebut dengan tangannya di penuhi buku.

Dia pun melangkah mendekati yeoja chingunya begitu jugak dengan sebaliknya.

"Annyeong.."ucap V dengan segaris senyuman

"Annyeong.."balas Chorong sambil menbutang baju V yang terbuka.Tak kisah orang tengok ke tidak yang penting namja yang ada kat depan dia ni sentiasa kemas.

"Panas lah.."kata V apabila butang bajunya di kancing sampai atas.Nak tercekik leher dia..

"Kajja..saya lapar.."kata Chorong tidak peduli dengan V..

"Hey love bird"jerit seseorang.Mereka berdua serentak menoleh kebelakang memandang Bomi yang sedang berlari kearah mereka..

"Aku nak join boleh??"soal Bomi..

"Tak bo---"

"Kajja.."potong V.Chorong memandangnya tak percaya..

"Wae?"soal V apabila Bomi sudah melangkah menuju ke keretanya..

"Saya nak makan berdua dengan awak.."jawab Chorong terus..

V memaparkan senyum kecilnya"malangnya kita lunch berempat hari ni.."balas V lalu meninggalkan Chorong sendirian di belakang..

"Mwo??berempat???yah!awak dah janji nak makan berdua hari ni??takkanlah Haera ikut lagi..aigoo.."geram Chorong.Sejak tahun ni,Haera pasti akan ikut menjemput Chorong dan mereka makan bertiga SETIAP HARI.

Bukan tak suka dengan Haera.Tapi,V dah janji nak date dengan dia hari ni berdua je dan Haera dia cakap dah settle semalam.Sekarang ni apa pulak??

"Aniya..hari ni saya tak bawak Haera tapi Jimin.Dia ajak saya makan sama-sama pulak hari ni takkan nak tolak pulak kan??kecik hati dia nanti..dah tak dapat nak pikat hati bakal adik ipar saya nanti.."kata V panjang lebar..

"Park Jimin??haishh mengacau lah pendek satu ni..macam takde hari lain je nak ajak??"bebel Chorong..

V memaling kebelakang dan melihat Chorong masih di tempatnya lagi.Dia pun melangkah mendekati Chorong lalu menarik Chorong dengan merangkul bahu Chorong supaya ikut bersamanya..

"Sudah-sudahlah tu membebelnya..dari dulu sampai sekarang membebel je..haishh nasib saya ni penyabar tahu tak??"kata V..

"I hate you Kim Taehyung.."ucap Chorong pelan..

"Me too chagiya.."balas V ringkas..

:::^THE END^:::

YEAH AKHIRNYA TAMAT DAH CERITA NI.THANKS SEBAB SUDI BACA FF SAYA YG TAK SEBERAPA NI.HARAP KORANG SUKALAH

SORRY KALAU ENDING TAK BEST.
SORRY SEBAB SELALU LAMBAT UPDATE.
SORRY SEBAB TERLALU BANYAK TYPO.
SORRY BUAT BIAS KORANG JADI JAHAT DALAM FF NI..

Waitress | VRongWhere stories live. Discover now