W.26

752 85 14
                                    

Chorong mengaduk-adukkan airnya yang tidak lama lagi ais yang ada itu akan cair sepenuhnya.Fikirannya celaru sejak kebelakangan ini.Mungkin boleh dikatakan dia gila kerana otaknya hanya memikirkan satu nama iaitu Kim Taehyung.

Di mana namja itu berada??di mana dia apabila Chorong memerlukannya saat ini??

"Park Chorong"kepala Chorong terdongak sedikit memandang Bomi di hadapannya..

"Kau kenapa??kau rindukan seseorang??ke ada masalah??"soal Bomi sambil memandang Chorong yang sedang menggeleng..

"Kalau aku bagitahu kau,janji kau takkan terkejut??"soal Chorong lemah..

"Wae??kau mengandung ke???anak siapa???anak Su--"kata-kata Bomi terus terpotong saat Chorong memandangnya tajam.Fikiran negatif jelah dia ni..

"Think positif Yoon Bomi.."kata Chorong sedikit marah.Bomi hanya tersenyum senget lalu menyedut minumannya..

"Ppalli.."kata Bomi tidak sabar.Chorong mengeluh panjang sebelum bercakap..

"Aku...aku bercinta dengan Kim...Taehyung"kata Chorong lalu kepalanya ditundukkan menyembunyikan wajahnya.Dia sudah bersiap sedia untuk di ceramah oleh kawan baiknya itu dan isi ceramahnya mestilah di penuhi dengan bebelan yang tak masuk akal dan sedikit menyakitkan hati..

"Aku dah tahu.."balas Bomi ringkas dan tidak menunjukkan sebarang reaksi..

"Mwo??kau tahu??"terkejut Chorong.Dia memandang Bomi yang mengangguk-anggukkan kepalanya sambil menyuap makanan kedalam mulutnya.

"Yah!dari mana kau tahu???"soal Chorong apabila Bomi terlalu sibuk dengan makanannya..

"Kau fikir aku pinjam fon kau hanya untuk layan insta??memang betul aku selalu pinjam fon kau untuk layan insta tapi,masa tu akan tak layan insta melainkan baca semua chat kau dengan Taehyung dan tengok log panggilankan..Kau tahu??log panggilan kau hanya di penuhi dengan Taehyung."cerita Bomi dengan bersemangat.Tangannya jugak naik turun mengikut alur ceritanya..

Chorong memandang tepat ke anak mata Bomi.Tatapannya jugak semakin lama menjadi lain.

"Aku takkan buat semua ni kalau kau tak cerita sendiri dekat aku.Kau selalu balik dengan dia dan kau selalu mengelak kalau aku ajak kau keluar waktu petang.Chat semalam pun aku saje je nak send..aku cuma nak pastikan kau tolak ajakan ataupun tak.Dan Yes,kau terima ajakan aku.Chorong ah...boleh aku tahu kenapa kau terima ajakan aku hari ni??"kata Bomi panjang lebar.

Chorong pula hanya mampu terdiam mendengar cerita Bomi.Matanya jugak terkadang terkebil-kebil dan mulutnya ternganga sedikit.Adakah dia perlu menceritakan perkara ni dekat Bomi??dia terpaksa cerita jugak..

"Dia tak chat,call ataupun datang ke cafe setiap petang.Dia menghilang macam tu je tanpa berita.haishh...macam ni rasanya bercinta dengan namja bawah umur..bila dah bosan mula lah buat perangai.Mula-mula lost contact lepastu jumpa and than putus..senang buat kerja.."bebel Chorong.Air yang tidak di sentuhnya dari tadi di sedutnya separuh..

Bomi memandangnya sambil menongkat dagu"kau rindu dia kan??"soal Bomi sambil tersenyum nakal..

Dengan cepat dia menggeleng laju menidakkan soalan dari Bomi"aniy..aniya..rindukan dia??haha kelakar bunyi dia.."kata Chorong dan mula menyentuh makanannya yang sudah sejuk..

"Kau tahu??aku lagi suka kau dengan Taehyung daripada Suho.Kalau kau dengan Suho,muka kau tak lari dengan raut wajah marah,geram atau sedih.Tapi,bila dengan Taehyung..kau tak pernah pun lari kearah aku untuk menghiburkan hati kau.."kata Bomi serious..

"Aku ha--"

"Diam.."potong Chorong laju..

"Aku har--"

"Diam.Aku tak nak borak pasal dorang berdua.."kata Chorong.Bomi pun menutup mulutnya mengikuti arahan Chorong.

****

:chorong pov:

Aku jalan dengan longlai menuju ke luar pagar sekolah.Walaupun Jimin menyuruhku cepat tapi aku tetap dengan kelajuan aku.Tak pernah-pernah dia suruh aku cepat sebelum ni.Ada pun dia marah aku kalau awal sebab kacau dia nak pikat hati yeoja-yeoja kat sekolah ni.Apa??kat sekolah dia tekde yeoja yang cantik ke???sebab tu jugak ke Taehyung suka aku??haishhh...

"Park Chorong.."tiba-tiba bahu kananku di sentuh dari belakang.Suara tu...

Aku memusingkan badanku kebelakang menatap namja yang turut memandang aku..

"Suho.."seruku apabila melihat Suho di hadapanku.Setelah sekian lama aku tidak pernah bertemu dengan Suho tapi,pada saat ini di mana Taehyung tidak bersama aku,dia datang bertemu dengan aku kembali..

"Apa kau buat dekat sini??"soalku to the point.

"Aku rindu dekat kau.."jawabnya terus.

Baru sahaja Suho ingin memeluknya,Chorong terlebih dahulu mengundur kebelakang menjauhinya....

"Kau melangkah lagi setapak..aku tak segan-segan tampar kau kat public.."ancamku.Tetapi dia tidak pedulikan kata-kataku dan dia melangkah kedepan lagi..

"Yah!yah!yah!"aku mendengar suara Jimin dari belakang.Dengan cepat aku mendekati Jimin dan bersembunyi di belakangnya..

"Kkarago.."usir Jimin dengan suara garaunya disertakan tatapan mautnya..

"Bagi aku masa sekejap un--"

"Kkayo paboya.Kau dah tak ada hubungan dengan noona aku.Jadi buat apa kau nak jumpa dia??bagi masa sekejap  dengan kau???jangan nak mimpi Suho."kata Jimin.

Tetapi Suho masih di tempatnya.Aku cuba menarik-narik baju Jimin supaya pergi dari sini tetapi dia tetap berdiri dan tidak peduli aku di belakangnya..

"Aku nak noona kau terima aku balik.Simple.Aku janji takkan sakitkan hati dia untuk kesekian kalinya..AKU JANJI"kata Suho dengan tangannya naik tanda bersumpah.

Jimin tersenyum sinis memandang Suho"dia dah ada Taehyung yang mampu jaga dia dan bahagiakan dia"balas Jimin mengejutkan aku.Kepala aku terdongak memandang belakangnya.DIA DAH TAHU KE???

"Berhentilah berjanji dengan aku Suho.Aku muak dengan semua janji kau.Lebih baik kau menjauh dari hidup noona aku.."sambungnya dan terus merentap tangan aku menjauh dari Suho.

"Bercintalah dengan Taehyung,Jimin yakin dia boleh bahagiakan noona"katanya tanpa memandang aku.Jinjja???bukan ke masa tu dia marah aku bercinta dengan kawan dia tu??

.Airport.

Mata aku tak lepas memandang bangunan besar yang di banjiri dengan orang ramai.Kenapa dia bawak ke sini???aku pun menoleh memandangnya.

"Buat apa kat sini??"soalku tetapi dia hanya diam sambil membuka blazernya dan tie sekolahnya.Cermin yang melekat di cermin kereta di pandangnya sambil membuka kancing atas bajunya.

Dah kenapa dengan dia ni??dia nak jemput bakal adik ipar aku ke??tiba-tiba dia memandangku tajam..

"Lebih baik noona buka blazer noona jugak dengan tie tu sekali.."arahnya.Kening aku naik sebelah"for what?"

"Kita nak jemput seseorang.."balasnya ringkas.Jemput siapa???salah ke kalau aku berpakaian sekolah??tak salah kan??

"Ppalli.."arahnya.Dengan otak yang blur aku pun buat apa yang dia suruh tadi.Tak dia..Taehyung sama je..nasiblah Junho tu perangai dia tak  pelik macam dorang  ni..

"Pakai ni..."dia membuka box di depanku dan memakaikan aku mask hitam miliknya.Okey aku semakin pelik sekarang..

Tok!tok!tok!

Tiba-tiba cermin pintu kereta aku di ketuk oleh Junho.Dia pun ada kat sini???apa yang dorang nak buat kat sini??

"Yah!kita nak jumpa siapa kat sini??"soalku ingin tahu..

Jimin memandang aku  sekilas"jemput bakal abang ipar Jimin"katanya dan terus keluar dari kereta.

BAKAL ABANG IPAR????

Tbc..

Sorry late update..

Vote.comment.thanks

Waitress | VRongWhere stories live. Discover now