W.7

1K 116 4
                                    

"Kau patut bagi tahu yang Chorong tu noona kau.." kata Junho sambil memandang Jimin yang sedang menongkat dagu memikirkan sesuatu..

"Tak boleh!" jawab Jimin tegas. Junho memandangnya hairan. Kenapa tak boleh?? bukankah lebih mudah untuk V dekat dengan Chorong? ?walaupun umur mereka beza setahun tapi itu bukan alasan kukuh Jimin untuk tidak memberitahu kawan baiknya itu.

"Wae??sebab noona kau kasar??membosankan??susah di kawal??yah!kau lupa ke yang V tu seorang yang paling susah di kawal juga tapi bila noona kau buka mulut je V terus terdiam.Yah!hanya noona kau boleh diamkan V.."kata Junho bersungguh sehinggakan Jimin di sebelahnya di tolak kasar.

"Itu semua tak penting Junho.Kasar,susah di kawal dan membosankan memang sikap semula jadi dia tapi aku ada alasan kukuh tak merestui dorang.."Balas Jimin sambil memandang Junho resah.

"Apa yang kau sembunyikan huh??noona kau dah tak suci ke??"soal Junho.Kepalanya terus di ketuk kuat oleh Jimin.Mulut cilaka!

"Noona aku masih marah dekat V sebab langgar kereta dia.Sampai sekarang aku panggil V dengan nama penuh dia sebab aku takut noona aku belasah budak alien tu di khalayak ramai.."balas Jimin membuatkan Junho mengerutkan dahinya..

"Itu je??"soal Junho remeh..

"Dia ex yeoja chingu Suho.."kata-kata Jimin berhasil membuatkan Junho membulatkan matanya kerana terkejut.

"Jinjja??"soal Junho tidak percaya dan Jimin mengangguk tanda ya.

"Annyeong!"sergah V di muka pintu kelas dan terus menuju ke mejanya..

"Aku masuk kelas dulu.."Junho bangun dari tempat duduk V untuk memberi V duduk.

"Aku baru sampai kau dah nak masuk kelas??rileks lah dulu.."kata V sedih..

"10 minit lagi class start.Aku tak nak kena denda dengan Mrs Han..mati aku kejap lagi.Annyeong.."Junho terus keluar dari kelas V dan Jimin dari pintu belakang.

"Jimin!"panggil V pelan tapi dapat di dengari oleh Jimin..

"Wae??"soal Jimin malas..

"Aku patah hati..huahhh"jawab V dengan ekspresi sedih pluz menyampah gila..

"Wae??"soal Jimin lagi.

"Waitress tu rupanya ex yeoja chingu Suho.Aigoo,macam mana ni??"gerutu V tak tentu arah.

Jimin memandangnya dengan tatapan terkejut.Dari mana dia tahu Suho tu ex namja chingu noona dia??sehebat itu kah V stalker noonanya sehinggakan hal peribadi noonanya dia tahu??

"Da...dari ma..na kau ta..hu??"soal Jimin tersangkut-sangkut.V memandangnya hairan.Gagap pula pendek ni..

"Semalam aku gi White Cafe,biasalah niat aku cuma nak tengok dia kerja je.Tapi dengan tak sengajanya mata aku yang sexy ni terpandang kat waitress tu dengan Suho dan yang lebih mengejutkan Suho tu desak-desak waitress tu getback dengan dia.."V menarik nafasnya dengan panjang sebelum menyambung ceritanya..

"Lepas tu aku bawa lah dia lari dari samseng gila tu.Fuh!!jantung aku macam nak tercabut bila dia pegang bahu aku masa naik motor..huhuhu!!!"cerita V dengan semangat tetapi tiada sebarang riaksi yang di paparkan oleh Jimin membuatkan V geram dengannya..

"Tak bestlah cerita dengan kau ni..cerita dekat Junho lagi best..Yah!!kau dengar tak??"V menyiku lengan Jimin kasar dan membuatkan Jimin kembali ke alam nyata.

"Aigoo,aku bercerita bagai nak gila kau boleh termenung.Kau termenung apa huh??yah jangan cakap kau suka dekat waitress tu juga.Andwae!aku haramkan kau dekat dengan dia.Dia milik aku.ONLY MINE!!!!"kata V tapi tidak di peduli oleh Jimin.

Waitress | VRongWhere stories live. Discover now