W.24

750 79 14
                                    

Drt drt drt drt

V menyeluk poket seluarnya apabila fonya berdering tanda panggilan masuk.Satu senyuman sinis di paparkan olehnya lalu menjawab panggilan tersebut..

"Yah!!!kau ke sekolah noona aku lagi ke????"-Jimin

"Mwo??aniya..aku ada kat tandas ni.."-V

"Jangan nak menipulah pabo.Tadi aku ke parking lot dan kereta kau takde..kau balik ke sekolah sekarang.."-Jimin

"Shireo..sekarang waktu rehat dan kita bebas nak kemana je asalkan habis waktu rehat kita ada kat sekolah kan.."-V

"Yah!!kau balik ke sekolah sekarang!!!!"-Jimin

"Shireo"-V

"Aku ta--"-Jimin

Tut tut tut tut tut

V terus menamatkan panggilan sebelum Jimin menghabiskan kata-katanya.Dia pun menyimpan fonnya kembali dan menyambung menunggu Chorong tiba.Dia hanya menggoyang-goyangkan kakinya sementara menunggu Chorong tiba.

:Chorong pov:

Aku dan Bomi kini sedang makan makanan kami masing-masing tapi Bomi lebih kepada main fon aku.Entah kenapa perangai lama datang balik.Dulu fon aku selalu mangsa dan sejak hari tu aku lock semua apps kecuali line dengan insta je aku sebab Bomi selalu main insta aku..tulah..aku dah suruh buat insta dia tetap tak nak..

Ting!

Aku memandang kearah fon aku.Siapa pulak yang chat time macam ni??ni mesti chat dari syarikat sim kad aku ni..data internet habis kot.Aku pun kembali makan sup ayam aku..

"Taehyung tunggu kau dekat rooftop"kata Bomi mengejut.Sup yang aku hirup hampir tersembur keluar mendengar ucapan Bomi.Okey lepas ni Line akan aku lock..

"Mwo??"terkejut aku.Dia hanya mengangguk sambil meminum airnya..

Ting!

Fon aku kembali berbunyi lagi.Tangan aku dengan cepat merampas fon aku dari Bomi..ini bahaya..kalau dia baca yang ni..mesti dia akan siasat aku..

"Aku pergi dulu.."kataku dan terus beredar dari kantin.

Setiap anak tangga aku naiki dengan kadar yang segera.Apa lagilah yang dia nak ni??tak cukup ke jemput aku balik sekolah,makan petang kat cafe,call aku setiap malam..Apa tak cukup ke nak dengar suara aku ni??arhh rasanya aku rindu dengan Taehyung yang gagap bila dengar suara aku..

Tiba di tingkat terakhir nak ke rooftop, langkah aku berhenti mengejut apabila melihatnya yang sedang duduk di tangga.Hari ni dia nampak berbeza.Kali ni dia tidak memakai blazer sekolah dia melainkan pakai vest sahaja.. rambutnya pula disisir menutupi dahi..

"Kim Taehyung" kepalanya yang sejak tadi memandang ketepi kini menatapku dengan senyuman khasnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kim Taehyung" kepalanya yang sejak tadi memandang ketepi kini menatapku dengan senyuman khasnya..

One word.

HANDSOME!

"Awak buat apa dekat sini??"soal aku.yup!penggunaan kata aku sekarang dah berubah.Tak ada lagi behasa 'kau aku' bila dengannya.Aku tak nak kena kiss untuk kesekian kalinya.

Yaa, aku muak dengan bibir dia..

"Boleh tak kalau jumpa saya jangan tanya soalan tu?? takde jawapan lain dah..saya ke sini sebab nak jumpa awaklah..i miss you"balasnya dengan datar..

Satu keluhan pendek keluar dari mulut aku"awak dah makan??" soalku. Selalunya dia ke sini mesti tak makan dulu..

"Belum"

Tengok aku dah cakap dah..dia mesti belum makan..

"Aku--" ayat aku terhenti apabila dia berdiri dan mendekati aku. Oh tidak aku dah terlepas cakap..not this time Tae..jebal!!!

"Saya cuma ada ni untuk awak" kataku pantas lalu mengeluarkan lolipop dari poket blazer..itupun Changsub yang bagi tadi pagi..

"Gomawo" balasnya dan terus membuka plastik lolipop itu dan memakannya.

"Kajja kita ke atas..rasanya saya dah mandi peluh tunggu awak kat sini.." tambahnya lalu menaiki sedikit anak tangga yang masih tersisa..

:end pov:

*******

:v pov:

Aku berdiri tepat di hadapan Jimin dan Junho. Kedua-dua dari mereka tak menunjukkan sedikit reaksi yang seperti aku bayangkan pun.

"Kenapa korang tak sedih??" soalku sambil memandang mereka berdua.

Hari ni merupakan hari di mana aku terpaksa ke US untuk temu duga dengan salah satu kolej sukan di sana. Dah lama aku impikan untuk belajar di sana dan menjadi sebahagian pemain basketball untuk pasukan US. Bukan sebab aku bencikan bumi Korea tapi sebab cita-cita yang dah lama aku idamkan..tak salahkan kalau kita punya impian yang besar??

"Kau hanya pergi untuk 3 hari bukan selama-lamanya. So, takde masanya untuk bersedih Kim Taehyung" kata Jimin. Dengan mudah senyuman aku hadir mendengar jawapan Jimin. Aku tahu dia akan rindukan aku nanti..percayalah..

"Aku akan merindukan noona kau" kataku. Dengan pantas dia memandangku dengan tatapan mautnya.. eleh mata dah sepet..ada hati nak oandang aku macam tu. Sikit pun aku tak takut lah pendek.

"Jangan pandang abang ipar kau macam tu Jimin" sampuk Junho dan mendapat tatapan mengerikan dari Jimin. Aku hanya tergelak melihat mereka berdua. Aigoo, kalaulah dia tahu aku ada hubungan dengan noona dia..macam manalah reaksi dia..adakah aku akan dibunuh waktu itu jugak atau dia membawa noonanya lari jauh dari aku..

"Jimin ah, jangan bagitahu noona kau yang aku ke US okey?? aku takut dia rindukan aku nanti. Hahahahahahaha!" kataku di sertakan ketawa yang sangat kuat..

"Junho kajja..." kata Jimin tidak peduli dengan kata-kata aku. Marah nampak.

"Nantilah..lagi 15 minit dia nak terbang. Tunggulah kejap" balas Junho

"Kau temanlah dia. Aku nak balik dan menikmati hari aku tanpa dia selama 3 hari.."kata Jimin serious.Kawan tak guna kau Park Jimin..

"Dah baliklah sana.Aku boleh urus diri aku sendiri..aku dah besar.."sampuk aku.Junho memandangku sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.Apa yang salah dengan kata-kata aku??

"Badan kau ye besar tapi otak kau mengalahkan budak kecik.."kata Junho.Wah!!!ini lagi melampau dari Jimin ni..

Tangan aku dengan mudah menolaknya kearah Jimin yang tak begitu jauh dari kami"kkayo..kau dah berjaya buat mood aku tak baik hari ni..kka.."usirku.Nak pandang muka dia pun aku rasa menyampah je..

"Kau tengok...dia je usir kau..kajja kita balik.."kata Jimin dan terus menarik Junho ikut bersamanya dan kali ni Junho mengikutinya.

"Park Jimin!!"panggilku kuat.Dia menoleh memandangku"tolong jagakan bakal isteri aku nae??aku janji akan belikan kan kau hadiah nanti"sambungku sambil melambai-lambaikan tangan.Dia hanya memandangku dengan tatapan mautnya dan kembali berpusing menjauh dari aku..

:end pov:

Tbc..

Vote.comment.thanks

Waitress | VRongWhere stories live. Discover now