Game ㅡ test

5.8K 1K 508
                                    

Sabtu, 18/12.

Diruang tamu, Jam 9:38 AM.

"Aku pelik lah, kemana Jihyun pergi senanya?" Jawab Namjoon.

Yang lain terdiam tanda tidak tahu. "Aku rasa, dia tolong the controller lah." Balas Yoongi pulak disertai dengan anggukkan Hoseok.

"Tapi, aku masih lagi keliru.. sapa sebenarnya the controller? First-first aku tengok cd ni, aku tak dapat nak jangka sapa the controllernya." Jin bersuara.

"Aku rasa Tae" balas Jungkook tetiba membuatkan semua orang memandang taehyung. Taehyung memandang Jungkook dengan pandangan yang pelik.

"Ha?"

"Yelah, Taehyung hyung bercakap dalam telifon tuk masukkan mahluk dengan banyak masa dorang dalam perjalanan ke pusat kedatangan kan? Hyung nak dorang mati. Then, tengok lah skang ni. Taehyung hyung dah hilang. Mesti taehyung hyung memang dah rancang perkara ni semua." Terang Jungkook dengan nada yang mendatar. Sekali sekali, matanya dilirikkan kearah Taehyung.

Taehyung tak tahu nak buat apa. Dia tak selesa bila dengar kawannya sendiri berkata macam itu. Sebenarnya, dia juga tak tahu kenapa dirinya yang lain tu adelah The controller.

Dia taknak jadi musuh diantara kawan-kawannya.

---

Aku dan yoongi hyung berjalan dalam lorong yang gelap itu tanpa bertemankan lampu. Kami berjalan dalam keadaan yang gelap gelita.

Peganggan tangan tidak dilepaskan. Misalnya sesat nanti, tak ke susah?

Dalam pikiran aku hanya ada Jin hyung sahaja. Lepas tengok video tadi tu, aku rasa risau sangat dengan keselamatan Jin hyung.

Aku tahu semua ni salah aku. Apa yang aku buat adalah penyebab Jin hyung ditangkap.

Dan sekarang, Jin hyung kena akibatnya dan ianya bukan aku.

Aku menundukkan kepala aku. Tetiba, Yoongi hyung terhenti daripada jalannya membuatkan aku memandangnya.

"Wae hyung?"

"Kau.. pegang kaki aku ke tadi?" Soal Yoongi hyung. Dengan pantas aku menafikannya. Apa? Korang ingat aku sempat nak bongkok dalam keadaan yang gelap gelita tu hanya sebab nak pegang kaki Yoongi? Wah.

"Then.. sapa pulak?" Aku mula keluarkan pistol aku daripada poketku. Pistol itu dipegang kemas.

"Kau kena hati-hati Jimin. Jangan sampai kena tangkap. Arra?" Kata Yoongi. Aku dengan perlahan, mengangguk tanda okay.

Tetiba, aku rasa ada tangan melingkari pada pinggang aku. Aku yakin tu bukan yoongi punya kerana aku sempat melihat kuku jari tangan itu. Ia mempunyai kuku yg panjang dan kulit tangan yang berkedut.

Tu memang bukan tangan Yoongi.

Aku dengan cepat mengeluarkan pisau lalu memotong tangan itu. Aku dengar bunyi teriakkannya daripada belakang aku.

Bila aku pandang balik, aku dapati ia sudah menggelupur dekat lantai dengan tangannya yang dah berlumuran darah itu. cecair hitam pekat mula mengalir deras daripada tepi- tepi daging tangan benda itu.

 gamers.Where stories live. Discover now