21

1.9K 132 19
                                    

zaza ingat nak update bulan depan (tahun depan) tapi jari ni gatal sangat nak update awal so here it is! kepada HanieShinee 😉, here is my pinky promise!

----------

Mereka berempat mula mencari tempat untuk berpicnic. Kawasan tersebut juga sudah dipenuhi dengan pasangan-pasangan yang menikmati jamuan petang masing-masing.

"Oh! Sana ada tempat kosong!" Halla menunjukkan ke satu arah, di mana tempat kosong yang dikatakannya tadi. Ia dibawah pohon yang redup. Maka, mereka pun mula berjalan ke sana sambil membawa bakul-bakul yang berisi makanan.

Jungkook dan Jimin membentangkan tikar untuk mereka manakala Jiae dan Halla meletakkan bakul ke atas tikar.

Selesai mengeluarkan makanan dari dalam bakul, mereka mula menjamu makan petang. Makanan ringan seperti buah-buahan dan dessert aje.

Perut Jiae mula rasa senak. "Oppa. Jiae nak pergi tandas sekejap." Jiae bangkit dari duduk tapi sebelum dia melangkah, Halla menarik tangan kanan Jiae.

"Nak aku temankan? Aku risau sebab tandas jauh dari sini."

Jiae menggeleng. "Kau tu dahlah mengandung. Baik kau dok sini diam-diam dengan hubby kau."

Halla tersipu malu sambil mengusap perutnya yang sudah menimbul. Jimin dan Jungkook memandang Jiae dari jauh. Kemudian mereka saling bertukar pandangan.

hyung rasa tak apa yang kookie rasa? - jk

rasa jugak ni. risaulah. lepas habis makan cupcake ni, hyung pergi tengok Jiae - jimin

*note: ni monolog dalaman diorang 😂

jiae's point of view

Aku mencuci tangan selepas membuang 'harta karun'. Tiba-tiba aku rasa ada sentuhan pada bahu aku. Baru je aku nak menoleh, orang itu menutup kedua-dua mata aku.

"Jangan toleh kalau tak aku cungkil biji mata kau."

Aku menelan liur. Suara lelaki! Macam mana dia boleh masuk ke sini?! Makcik cleaner, help me!!

Aku dapat rasa sebelah tangannya lagi cuba untuk merangkul pinggangku. Tangan aku yang bebas ni pun cuba untuk menepis tangan dia tapi cengkaman yang tiba-tiba aku rasa di lengan aku, terus terhenti tindakan aku tu.

"Jangan cuba nak tepis! Kalau kau degil jugak, aku rape kau sekarang dekat sini!" Tersentak aku bila aku dengar tempikan dia! Dahlah dekat tepi telinga aku. Mau pekak aku sebab dia ni! Jantan taguna.

Ayat dia tadi terulang-ulang dalam minda aku. Rape? Seriously?

Peluh mula menimbul di dahi aku. Nak gerakkan tangan pun tak boleh! Laki ni sapa?! Sesuka hati dia je nak kawal pergerakan aku ni!!

Argh! Tak kisahlah apa nak jadi, janji aku tak ikut cakap dia!

Aku menolak tangan dia yang menutup mata aku dan aku siku perut dia! Hambik kau setan! Hahaha 😈 eh, ke aku yang setan? 😂😂

Aku menoleh pada laki tu. Ergh! Orang tua kerepot ni jugaklah cuba nak rogol aku! Aku menendang kaki kirinya sekuat hati dan aku terus blah dari tandas.

Sebaik sahaja aku keluar, hubby aku dah ada dekat luar. Ceh, hubby kau!

"Jiae-ah! Kenapa baju ni? Ada something happened ke?" Aku menunjuk ke dalam tandas. Tangan aku menggigil.

"Ada someone cuba nak rogol Jiae 😭! Tolong call polis oppa!" Raut wajah Jimin menunjukkan yang dia risau campur geram dengan lelaki tu.

"Biar oppa belasah dia cukup-cukup! Mana dia?! Sesuka hati dia je nak rogol bini aku!" Aku tahan Jimin dari masuk ke tandas ladies. Karang ada jugak yeoja terpekik terlolong dalan tandas macam tak pernah jumpa perogol terhensem abad ke-21 😂

[C] Maids ✎ p.jmTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang